Genieten van Muziek

Ja, dat was even heerlijk genieten vrijdagavond van het voorjaarsconcert van het Chr Harmoniegezeldchap Patrimonium  in de Oosterpoort in Groningen. Zowel onze dochter als oudste kleindochter en kleinzoon spelen met verve in dit gezelschap. Heb lang getwijfeld of ik wel mee zou gaan, zag er als een berg tegenop, maar toen ik hoorde, dat kleindochter een paar maten solo zou spelen, was het niet zo moeilijk meer. Op deze foto zie je links op de euphonium zowel dochter (donker haar) als kleindochter (blond). Heel bijzonder dat ze hetzelfde instrument bespelen. Achteraan, tweede van rechts, is onze kleinzoon bij de percussie-groep.

 

Deel orkest 

Ook kleinzoon speelde een prachtig stuk, die kan er wat van met al die drumstellen enzo.
Heel mooi was het stuk, waarin onze kleindochter een paar maten alleen mocht spelen. Het heet "Hymn to the Infinite Sky".  Ik heb het voor je opgezocht op You Tube, gespeeld door het SHOBI College of Music . Prachtig gespeeld. Omdat het begin nogal zachtjes is, zou ik de luidspreker maar ietsjes harder zetten. Kan altijd weer zachter, want er komt behoorlijk wat geluid. Ik zou zeggen: geniet ervan!

 

CORRECTIE: Mijn broer wees me erop dat, waar ik "links mijn dochter" etc schrijf, eigenlijk moet zeggen: "rechts". Want "voor de kijker"……   Betreft de foto natuurlijk…..

 

5 thoughts on “Genieten van Muziek

  1. Hej hej Corry, fijn dat je dit leuke uitje had. Dat was pijnlijk met de jicht. Mijn schoonvader kreeg het deze week aan xc3xa9xc3xa9n hand en mijn moeder heeft het ook wel eens aan de voeten. Ik las op internet dat je het kunt krijgen als je plastabletten gebruikt, vervelend dat je van die tabletjes nu weer andere bijwerkingen krijgt.
    Ik wens je een goede week toe, kram Willy

  2. Het is vreemd maar als ik een weekend weg ben wordt er weer heel veel gelogd…zelfs door jou …zodat ik hier zelfs “achter”loop🙂

    Mooi om zowel je dochter als twee kleinkinderen te zien en te horen spelen
    Leuk dat je er zo van genoten hebt …Muziek ga ik zo beluisteren
    Groetjes Sophia

  3. Kan me zo voorstellen dat jullie hebben genoten van dat concert.
    Onze kleinzoon van 9 jaar heeft voor de eerste keer ook mee gespeeld bij het jeugd orkest. Klein mannetje met grote trombone,
    prachtig.
    Hartelijke groet uit het gelderse.

  4. Ik raak evengoed nog in de war: ik zie zoveel donker en blond naast elkaar en ik weet ook niet wat een euphonium is. Erg he?
    Nou ja, ze zijn getalenteerd en het klonk goed. Daar gaat het maar om.

  5. Wow….even kwijlen hoor….
    Toeval bestaat niet maar ik vind het wel heel bijzonder dat jouw dochter en kleindochter hetzelfde instrument bespelen als dat ik deed toen ik nog bij de fanfare zat😉
    Het mooiste instrument ter wereld overigens, het mooiste geluid dat een ‘ding’ maar kan veroorzaken komt uit een euphonium!

    Het mooiste stuk ooit (althans volgens mij dan) is Music for a Solemnity… misschien kennen jouw meiden het wel!

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

