Update medisch dossier oa bezoek cardioloog

Jawel een update, want ik heb weer eens iets heel geks. Volgens de arts heel gewoon, gezien de medicijnen die ik slik, maar toch….
Wie dit niet allemaal wil lezen slaat het maar "gewoon" over. Voor de familie is deze informatie en ook als een herinnering "hoe was het ook alweer?" voor mijzelf.

Vorige week donderdag kreeg ik ineens enorme pijn aan mijn grote teen. Lopen ging zeer moeilijk, schoenen aandoen was een crime. Je begrijpt dat wat dat betreft mijn weekendje uit niet zo prettig was.
Dinsdagmorgen kon ik gelukkig bij de huisarts terecht, want het werd alleen maar erger. Na onderzoek en veel vragen was de diagnose jicht. Hij zei, dat ik herfsttijloos,  (zie hier  voor afbeeldingen van dat bloemetje)  krijg voorgeschreven, in de vorm van tabletten met de naam Colchicine. 2 x per dag innemen, en warempel na ruim een dag minderde de pijn al. Maar…. elk voordeel heb z'n nadeel, want als bijwerking kreeg ik misselijkheid en diarree. Zeker niet prettig. Maar ik hoop echt dat e.e.a. gauw over is. Op het www zag ik dat jicht een reumasoort is. Nou, dat kan er ook nog wel bij.

Ook had ik een afspraak met de cardioloog, die natuurlijk al op de hoogte was van de vernieuwde ritmestoornis. Remedie: andere tabletten, een paar niet meer innemen, en over een week of drie nog maar eens weer een cardioversie.
Ik vroeg of een pacemaker mogelijk een oplossing kon zijn, maar dat was volgens hem geen mogelijkheid, omdat dat alleen helpt bij een trage hartslag. Op wikipedia zie ik echter dat het tegenwoordig ook wel voor een snelle hartslag gebruikt wordt.
Afijn, eerst maar weer die "klap" en indien dat niet afdoende helpt, maar eens mijn www-kennis in de ring gooien.

We wachten maar weer af……

 

4 thoughts on “Update medisch dossier oa bezoek cardioloog

  1. Colchicine is een middel tegen jichtaanvallen
    Allopurinol word meestal mee gestart als een soort onderhoudsmiddel ,toen dat aan sloeg kreeg Piet colchinine erbij.
    Deze beide omdat hij vaak jicht had…..wat weer veroorzaakt werd door de plaspillen….
    Ja corrie zo verval je van het een in het ander.

  2. Corry, ik heb ook jicht. Voordat ik Colchicine kreeg voorgeschreven (daarvan kreeg ik juist in Parijs enorme diarree) kreeg ik diclofenac 50 mg. En dat werkte aanzienlijk beter. Alleen is dat slecht voor de maag. Wel, die cochicine neem ik nooit meer. In plaats daarvan ga ik naar het Kruidvat en koop diclofenac 12,5. Dat is lichter maar helpt ook goed. En ik voel er geen bijwerkingen van als ik het maar niet langer dan een week gebruik. Daarna gaan de oren suizen.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

