Even bijpraten

Omdat het hart zo langzamerhand een beetje de "goede" kant uitgaat, en ik daardoor meer ga bewegen, kreeg ik gigantische pijn aan (in)  mijn knie. Opstaan uit een stoel werd een hele pijnlijke onderneming, zelfs dusdanig dat ik uiteindelijk toch maar een afspraak met de huisarts geregeld heb. (Als je zo vaak daar komt wil je niet zeuren, dus duurt het even voor je jezelf bij elkaar geraapt hebt).  Maar achteraf ben ik blij dat ik gegaan ben. De openingszin in dit stukje komt dan ook van de huisarts.

Hij had een remedie: eigenlijk een paardenmiddel: een injectie in de knie, die in elk geval de pijn moet reduceren, maar mogelijk ook een ontsteking waar ik last van had (zei ie). Zo'n injectie is niet bepaald een pretje, maar de volgende dag was de pijn aanzienlijk minder geworden. En nu, na 5 dagen, gaat het redelijk goed. Maar ja, de slijtage aan de knie kan niet met een injectie verholpen worden. Arts noemde zelfs al een "nieuwe knie".  Tja, een nieuwe hartklep, dan ook maar een nieuwe knie. Wat kan er nog meer achteraan komen?

Toch geniet ik onwijs van het lekkere weer. Het dagelijkse rondje loop ik nog wel, maar poog daarbij toch mijn knie wat te ontzien. Maar hoe doe je dat?

Heeft iemand een suggestie? Of ervaring met een versleten knie? Jammer dat het allemaal zo moet gaan. Een hartoperatie, allee, dat doen we, want dan voel je je daarna een stuk beter. Nou, bij mij heeft dat plm 5 maand geduurd, en daarna is het geklungel begonnen. Maar ik blijf er op wachten en hopen  dat het ooit eens goed komt. Je weet maar nooit…..

Slinger van smilys 

Dat was het even. Volgende keer beter nieuws?

 

6 thoughts on “Even bijpraten

  1. Ha lieve Corry, bedankt voor je tip op mijn blog.

    Tja ik weet sinds kort dat ik versleten enkels heb. ook erg pijnlijk. Mijn ervaring is om toch in beweging te blijven. Dat is wel pijnlijk maar minder pijnlijk dan dat je “ontlast” waardoor je stijf en dus pijnlijker wordt. Maar goed.. enkels zijn geen knieen! 🙂

    Ben blij te lezen dat het met je hart weer goed gaat! *knuffels*

  2. Inderdaad fijn dat het met je hart beter gaat….maar ja nu komen er weer andere mankementen….Niet leuk joh….maar fijn dat de huisarts je van de ergste pijn af kon helpen …Sterkte hoor !
    Ja heerlijk he dit wer…dat is gewoon genieten ….en zaterdag een topdag ! Voor ons werk aan de winkel….
    Een fijne dag voor jou
    Groeten Sophia

  3. De dokter zal het afwijzen als onzin, maar wellicht dat glucoseminecapsules helpen? Maar die zijn meer voor het herstel van kraakbeen. Meer weet ik niet. Eventueel gewicht verminderen om de druk op de kniexc3xabn te minimaliseren?? Moeilijk hoor. En ik gun je zo een fijne lente met gezellige wandelingen door de natuur. Een scootmobieltje dan maar?

  4. Ooit … wordt het allemaal weer beter en makkelijker.
    Acceptatie is het sleutelwoord, zo wordt mij door deskundigen verteld. Ik moet mijn verwachtingen drastisch bijstellen: dacht dat ik nu zo ongeveer wel lang genoeg ‘invalide’ geweest ben, maar het kan wel een jaar duren voor mijn enkel en voet weer optimaal functioneren. Heb nog steeds last van zwellingen, verkleuringen en hitte-aanvallen in de weefsels.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

