Weer thuis!

Dag allemaal. Het eerste bericht in 2011 echt geschreven door mijzelf, want…..

ik ben gistermiddag weer thuis gekomen, na 10 dagen in het assense ziekenhuis te hebben doorgebracht. De eerste 3 dagen op de hartbewaking, daarna op de verpleegafdeling.
Vorige week was ik gigantisch benauwd, eerst naar de huisarts, die mij allerlei medicijnen, o.a. "nieuwe" pufjes voorschreef, maar die na 2 dagen geen meter resultaat opleverden.
Via de huisartsenpost kwam uiteindelijk de eigen arts bij mij thuis, want die was behoorlijk geschrokken van het verslag van de "post-arts". Ik werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, met de ambulance, want zelf rijden ging natuurlijk helemaal niet, maar ook Johan mocht mij niet brengen. Nou ja, dan maar met de ambulance. Onderweg wordt er al van alles aan je verhapstukt, zodat op de spoedeisende hulp meteen aan het werk kan gegaan. Blijkt dat ik een saturatie van nog geen 80 heb, terwijl de normale waarde boven de 95 moet liggen.

Beeldscherm 

Naar de rontgenafdeling voor een "foto", allerlei toeters en bellen krijg je aangehangen of aangeprikt en dan gaat het naar de hartbewaking. Fulltime aan metertjes, zuurstofapparaten, infusen, enz. enz. Hierboven het scherm van de 2e dag. Mijn hartslag is dan tenminste al gedaald tot 142, terwijl de zuurstof op 91 staat. Maar ik heb vocht achter de longen (hoe komt dat daar?) en dat moet eerst weg. Bovendien is er  een ontsteking gesignaleerd. Nauwkeurig wordt de in- en uitvoer van vocht bijgehouden. Wat een vak eigenlijk.

Ondertussen heb ik ook weer heftig boezemfibrilleren, ook wel hartritmestoring genoemd. Wat voel je je dan ziek!

Longfunctie is gemeten, maar die organen werken gelukkig goed.  Mijn "luchtproblemen" zitten dus hoofzakelijk in de bronchixc3xabn, waarvoor ik al jaren een z.g. pufje gebruik. Na verhuizing naar zaal, krijg ik andere medicijnen, want het ziet er naar uit, dat die ritmestoornis zo ongeveer chronisch is. En daar wordt je kei- en keimoe van. Men hoopt dat daar verbetering in komt. (En ik ook!!!!!)

En dat kan ik thuis net zo goed afwachten als in het hospitaal. Vandaar dat ik weer achter onze pc dit verhaaltje produceer.
Dank aan Annette, voor het maken van een paar logjes. En fijn, al die reacties julliezijds. Het doet goed. En kijk hoe ik verwend ben bij thuiskomst:

Bloemen 

En dit is nog niet eens alles………..
Genieten!!

11 thoughts on “Weer thuis!

  1. Gek dat ze aan die ritmestoornissen niks doen….
    Wel fijn dat je weer thuis bent corry, geniet er maar lekker van.
    Toch hoop ik dat je je toch nog een heel stuk beter zal gaan voelen

  2. It’s good to be home, is,n it?!
    As dat je maar lekker weer thuis bent.
    Goed dat er ziekenhuizen zijn maar t,is toch beter thuis. Beterschap en succes,
    Groet uit het Gelderse.
    Jenni

  3. Helemaal gemist, dat je in het ziekenhuis hebt gelegen en ‘uit je ritme’ bent. Ik word teveel opgeslokt door mijn eigen sores …
    Sterkte Corry (en Johan), ik hoop dat het gauw weer veel beter met je gaat.

    Groet,
    Anna

  4. Fijn dat je weer thuis bent Corry !!
    Te hopen dat de stoornissen snel onder controle komen hoor …Mooi dat t wel een bloemenwinkeltje lijkt bij jou
    Geniet er maar van …Sterkte voor jullie en Beterschap hoor
    Groeten Sophia

  5. gelukkig ben je weer thuis. In je eigen omgeving heb je toch de meeste rust. Hopen dat ze nu ook nog wat aan de ritmestoornissen kunnen doen
    Beterschap en geniet maar lekker van de bloemen en de aandacht.

  6. Fijn Corry dat je weer thuis bent.
    Hopen dat het snel weer beter gaat met je.
    Ik zie je mailadres dus ik zal je wel eens mailen.
    Voorlopig geen logjes meer van mij.
    Ik heb er geen zin in en weinig tijd.
    Groeten en beterschaop van Ria.

  7. Geweldig dat je weer thuis bent, Corry. Al lezende begrijp ik dat die lage saturatie ervoor zorgt dat er te weinig zuurstof in je bloed terechtkomt. Goed dat ze dat nu weer hebben opgekrikt. Wel hopelijk heb je het nu eens gehad en kun je langzaam gaan toeleven naar een opgewekte en groene, zonnige lente.

    Dat wens ik je van harte toe.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

