Alweer weekend.

De tijd vliegt!!! De hele week heb ik het uitzonderlijk druk gehad.

Dat begon maandag meteen al met 's middags een bezoek aan een oud-lid van een cammissie waar ik (ook) lid van ben.

Dinsdag: 's morgens eerst mijn hulp, waarbij ik de handjes ook aardig laat wapperen. Soms veel te veel, want dan moet ik het naderhand bezuren. Zo ook dit keer, want 's middags was er een bestuursvergadering van de PCOB en daarna ging ik met 45 dames van Passage uit eten. Gelukkig kon ik tussendoor even tot mijzelf komen. Maar het eten maakte alles goed. Voortreffelijk!  Weer thuis totaal "total loss", maar dat moet je er dan maar voor over hebben.
We waren hier. Het restaurant is pas in juli 2010 geopend en heeft nu al een zeer goede naam in Smilde en omgeving. Als je er langs rijdt is het eigenlijk altijd aardig bezet.

Woensdag: 's middags naar de Muzeval in Emmen waar o.a. het Drents Senioren Orkest optrad. Ook te beluisteren: Het Provinciaal Seniorenorkest uit Groningen, het Seniorenorkest "De Achterhoek", het Overijssels Seniorenorkest en, last but not least, het Frysk Senioren Orkest.
Prachtig zoals er met verve en heel veel plezier muziek gemaakt werd (en wordt) door, zeg maar, 50-plussers. Ook mooi het verschil te zien en te horen tussen een fanfare- en een harmonieorkest.
Het was een fijne middag.

Donderdag: 's morgens zwemmen, 's middags regiovergadering van de PCOB, 's avonds cursus power point in Westerbork.

Vrijdag: een "rustige" dag: 's morgens naar de markt, 's middags zwemmen en boodschappen in huis halen.

Zaterdag: vandaag gelukkig niks op het programma.

En zo is ook deze week weer voorbij. Gelukkig staat er voor de komende week niet zoveel in de agenda…….

Lekker recept:

Sommige supermarkten hebben in de reclame allerlei artikelen "2 = 1". Vorige week o.a. boerenkool. Het nare vind ik, dat je als 2-persoons huishouden de volle mep moet betalen als je maar 1 verpakking meeneemt. Dat geldt natuurlijk ook voor alleenstaanden. Maar ja, de winkels moeten het van de grotere gezinnen hebben.
Vorige week dus die boerenkool. Ik nam er natuurlijk 2 mee, maar had geen zin in 2 x stamppot. Zoeken op internet. Ik kwam uit bij het Smulweb, waar ik een apart recept vond voor die groente.  Klik maar op deze link  en dan wens ik jullie smakelijk eten. Wij vonden het erg lekker. En ook nog eens gemakkelijk te maken.

Boerenkool 

Plaatje geleend van AGD (dagblad).
Eerlijk is eerlijk: bloemkool zo van het land is heel wat smakelijker als dat gesneden spul uit de supermarkt (maar ook veel bewerkelijker).

Correctie:

Schrijf ik hier boven bloemkool, dat moet natuurlijk boerenkool zijn……

(Met dank aan Malou)

 

8 thoughts on “Alweer weekend.

  1. Rare bloemkolen hebben ze bij jullie hoor pfff
    Ik haal m’n groente en als het meer is dan we op kunnen dan gaat er gewoon een deel de vriezer in , dat kan zeker met boerenkool !!!!
    Dat staat in de winter toch ook gewoon stijfbevroren op het land !!

    Zo had ik gister een pan hachee gekookt, gister gegeten mat macaroni…en vandaag met rode kool en aardappelen…..creatief met eten noem ik dat.
    En doordat het zo verschillend is heb je er geen erg in dat je twee dagen hetzelfde hoofdgerecht hebt

  2. Druk, druk, druk…
    Gaat bij mij net zo; oppassen werken, gordijnen naaien voor een vriendin die gaat verhuizen boodschappen etc…
    Maar ook nog naar de bios geweest; Haar naam was Sarah. Het boek is prachtig maar de film ook, weinig afgeweken van het boek.
    We zeiden tegen elkaar; lekker janken, maar zover kwam het niet, film had wel de nodige impact. We waren in Zutphen naar de bios daar is een hele mooie, je kunt daar drankjes bestellen gedurende de film en als deze niet spannend is val je beslist in slaap vanwege de zeer aangename stoelen.
    Groeten uit het Gelderse.

  3. Drukke week was het zeker als ik het zo lees.
    Je hoeft je niet te vervelen.
    Ik ben benieuwd naar dat recept, ken boerenkool niet anders dan van stamppot.
    Daar zijn ze hier wel gek op.
    Fijne zondag

  4. Beter druk hebben dan achter de geraniums zitten …toch ?
    Ja en ik geloof graag dat je soms wel eens iets te veel doet maar dan kom je jezelf wel tegen he …en soms heb je die moeheid er ook voor over …
    Boerenkool doe ik altijd in de diepvries…neem dus wel de hele aanbieding mee 🙂
    Recept lijkt mij niks …hihi
    Voor jou een fijne week
    groetjes Sophia

  5. Mij maakt het niet uit. Ik vind allebei lekker.

    Jullie hebben er een pittig weekje op zitten. Kunnen die senioren nog een beetje zingen of kraakt het in al zijn voegen?

    Gheghe…..

  6. De energie is niet meer zoals eerst maar je doet het prima hoor.
    Lekker die boerenkool. Hier word het rond de kerst verkocht als tafelversiering (rare zweden) Maar ik gooi het liever in de pan dan op de tafel. Natje xxx

  7. Drukke week was dat Corry, luister je ook wel naar je lichaam ??….

    Ik ben ook jaren lid geweest van wat eerst de NCVB heette en toen is samengegaan en het Passage werd.
    Helaas kon ik mijn draai er niet meer vinden en had toen ook andere drukke bezigheden en ben daarom afgehaakt.
    Misschien hebben we elkaar in het verleden wel eens ontmoet op de rayonvergaderingen, want volgens mij kom je ook uit Drenthe, als je in Smilde gegeten hebt.

    Ik denk dat ik vandag maar boerenkool ga eten, het is er echt weer voor 😉

    liefs Hanny

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

