Baby geboren? Cadeau idee! En meer…..

Goedemorgen!!

Naar Zweden onderweg is een pakje voor onze vrienden in xc3–rebro. Een heel speciaal pakje, want zij zijn onlangs grootouders geworden van een prachtige kleinzoon: VIDAR. Toen wij hen in 2007 voor de laatste keer ontmoetten verzuchtte de (toen-nog-niet) oma, dat ze toch wel heel graag oma zou willen worden. Maar ja, haar 3 dochters waren nog niet zover om mama te worden, en dan heb je als oudere je daarbij neer te leggen. Maar hun oudste dochter, inmiddels 38 jaar, heeft  nu toch (eindelijk),  samen met haar geliefde, een baby gekregen. Blijdschap alom daar in Zweden.
En een cadeautje is dan wel op z'n plaats, vinden wij. Maar wat???

Ineens wist ik het. Afgelopen zomer waren we in Luttenberg op bezoek bij (in) het klompenatelier van de familie Dijkman. Johan heeft er toen een paar klompen gekocht, en ik keek ondertussen even rond. Prachtig houten speelgoed verkopen ze. Mooie cadeauartikelen hebben ze. Kijk hier maar eens.
En ze graveren ook teksten op het bovenblad van klompen. En toen al kreeg ik het idee voor een nederlands cadeautje voor de baby, die toen nog "onderweg" was.

Klompjes Vidar 

Een paar chocolade letters erbij, zodat opa en oma wat te snoepen hebben, een paar kikkers (muizen), en natuurlijk een brief met uitleg over deze laatste toevoegingen.  Ben heel benieuwd hoe ze de verrassing vinden….

Dan afgelopen zondag: een concert in Veendam van het orkest van het Winkler Prins college, met als gastorkest Patrimonium uit Groningen,. In beide orkesten speelt onze kleinzoon, terwijl onze dochter met haar oudste kind bij Patrimonium spelen. We hebben genoten van beide orkesten, maar ook van het samenspelen van die twee.

Patrimonium en WPH 7-11-10 klein 

De "rode" outfit is van de W.P.H., het donkere pak is van Patrimonium.  Veel muzikanten bij elkaar. Tja, daar moet je toch wel even naar toe, vind je ook niet?

 Allerlei noten

5 thoughts on “Baby geboren? Cadeau idee! En meer…..

  1. Stoere Scandinavische naam. Ik vind het een erg leuk cadeau. Zelf liep ik vroeger als klein kind altijd op klompen. Ik zou er nu niet meer op kunnen lopen.
    Leuk uitje hadden jullie zondag.
    Fijne dag, lieve groet

  2. Wat een leuk kadootje !!!
    Bij die klompenmaker hebben wij een middag gezeten …een paar jaar terug en toen verlootte ze onder de aanwezigen een net met de hand gemaakte klomp….En ik won toen die klomp !
    Initialen van Gert en mij staan er in en ook de datum …leuk hoor …
    leuk dat je er wat anders voor Opa en Oma bij hebt gedaan …
    Leuk zo een uitje …vooral als kind en kleinkinderen in t orkest spelen he …
    Voor nu een fijne week
    groetjes Sophia

  3. Dat ze het cadeau mooi zullen vinden daar ben ik van overtuigd.
    Mijn oma had altijd goudrenetten (appels) in de fruitschaal op tafel staan.
    Als ik nu ergens kom en ik ruik de geur van deze appel dan gaan mijn gedachten terug naar mijn oma.
    Ik denk dat Vidar later bij het zien van een klomp dit ook zal overkomen.

  4. Heel leuk cadeau. Dat gaan ze zeker op prijs stellen.

    Mooi zo’n combi orkest. Ja, ik kan me goed voorstellen dat je daar heen moest. Tenslotte is het ook nog eens leuk om je (klein)-telgen te zien optreden.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry