"Vreemd bezoek"

Vreemd bezoek? Ja, wij keken ook raar op van de volgende bezoekers op ons vogelvoedplekje:

Slakken 1 kl

Een heel regiment slakken!! Zowel naakt- als huisjesslakken. En ze vinden de pitjes van de rode bes heerlijk!!!!
Onze buren hebben namelijk meerdere rode bessenstruiken, waar deze zomer overvloedig bessen van geplukt kunnen worden. En wij mochten ook plukken! Heerlijke sap hebben we er van gemaakt, en wij dachten, dat vogels de pitjes wel erg lekker zouden vinden.
Nou, mooi mis dus. Maar de slakken hebben ze wel gevonden. En daar heb ik dus maar eens een foto van gemaakt. En nog eentje, en nog eentje. Kijk maar:

Slakken 2 kl

Slakken 3 kl

De foto's zijn kort na elkaar gemaakt, maar je ziet goed, dat die grote dikke huisjesslak zijn best doet, om die kleine aan de kant te drukken.

Eerlijk gezegd, vind ik slakken nou niet de meest prettige diertjes, maar ze zijn wel nuttig. Onze bessenpitjes worden tenminste keurig opgeruimd. 

 

Update 16-7-2010

Johan corrigeert: de slakken eten niet de pitjes op (verteringsprobleem meteen opgelost), maar ze vinden het sap en de resten van de besjes, die nog tussen de pitjes aanwezig zijn, wel heel erg lekker. Nou, dat ruimt dus ook mooi op!!
 

7 thoughts on “"Vreemd bezoek"

  1. Dat is beter dan dat ze (zoals bij mij de naaktslakken) de keuken binnendenderen en zich aan de keukenkastjes omhoog hijsen. Vreselijke beesten maar gelukkig niet snel. Dus zijn ze even snel weer buiten als binnen.
    Dat van die pitten wist ik niet. Hoe zouden ze dat verteren? vraag ik me af.

  2. Hier in het duin lopen wijngaardslakken
    Eetbaar
    Ik zou er niet een door mn keel kunnen krijgen
    Maar zocht toch maar eens een recept op internet
    TOT ik las dat er een boete staat op het meenemen van deze slakken
    Per slak moet je xe2x82xac 65 betalen als je betrapt word ……..je begrijpt dat ik ze allemaal laat liggen

  3. Bij ons zijn ze nog niet rijp. Het begint te komen, zeker nog een week of 2 schat ik. En dan komen alle bessen langzaam op gang. zoals de zwarte bes, de bosbes, de vossenbes, frambozen. En de kruisbessen, Jammie.
    Wij kunnen onze lol ook weer op. Natje xxx

  4. schitterend je tuin, maar wat ben ik blij dat wij in Zweden geen slakken hebben.
    Onze bessen zijn nu rijp en we zitten heerlijk aan de aardbeien, maar net zoals als bij Natje, loopt heel veel achter, zoals de appels,peren en kersen.
    Groetjes Joke

  5. Hallo Corry, wat grappig he, zoals dingen kunnen lopen..Ik kan je echt Gotland aanraden..geweldige vakantie gehad daar. we kregen trouwens een paar keer de vraag waarom wij nederlanders nou juist naar Gotland op vakantie gingen. tja..wij als Scandinaviegangers hebben al wel wat gebieden bekeken..en dit kenden we nog niet. Een stel vrienden had er positieve verhalen over en toen maar eens gaan neuzen op sites als http://www.gotland.info/language/eng/gotland-faro-information.php en http://www.destinationgotland.se/dg/eng/Default.asp
    Het schijnt er dus bijna altijd mooi weer te zijn en dat hebben we ook ervaren:)
    dank je voor je reactie! Leuk:)
    groetjes Marga

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

