Even bijpraten

Tjonge, het is inmiddels ruim een week geleden dat ik mijn laatste logje plaatste. De Zweedse prinses is dus ook al ruim een week getrouwd met haar prins. Prachtig zoals ze het zweedse volk bedankte voor "haar prins". Ik heb geprobeerd alles zonder ondertiteling te volgen, en echt, het valt me enorm mee, wat ik dan nog een kennis heb van de zweedse taal. Ik kon het goed volgen. Johan niet zo, dus op een gegeven moment is de ondertiteling er wel weer bij gekomen, maar ik had het niet echt nodig.
Ik zag opmerkingen in de krant, dat het een trouwdienst was zonder preek, maar dat is te doen gebruikelijk in Zweden. Volgens mij heeft het er mee te maken, dat in de kerk ook meteen het burgerlijk huwelijk gesloten wordt. Jammer, dat de verslaggeefster hier niet over berichtte.

Onze computer bezorgt ons allerlei problemen. De hele week geen post kunnen inkijken bij mijn hotmailadres. Wie dit leest en mij vanaf zaterdag 19 juni een berichtje via hotmail heeft gestuurd, wordt vriendelijk, en dringend, verzocht dat opnieuw te sturen. Maar niet via hotmail natuurlijk. Linksboven kun je via het mailformulier contact zoeken.

Foei wat een sores, als je pc het ineens niet meer doet. Ik ben waarschijnlijk ook wat belangrijke data kwijt. Tja ik weet het: geregeld opslaan op een externe schijf, en alles wordt keurig bewaard. Maar ik denk dat er veel mensen zijn, die dat opslaan niet echt regelmatig doen.  Afijn we zullen hopen dat de schade wat beperkt blijft.
Door al dit gedoe kom ik niet zo vaak bij jullie langs, en ook geregeld een logje schrijven zit er niet echt in. Maar ik doe mijn best. Ben nu op de laptop bezig, maar dit werkt niet zo prettig als een "echte" p.c.

Joseph

Afgelopen zaterdag ben ik met dochter, kleindochters  en een vriendin naar Utrecht geweest, waar we enorm genoten hebben van de musical Joseph, etc. Wat een spektakel, wat een prachtige muziek, wat een leuke vondsten zaten er in. Het was geweldig!
Ik ben wel zo'n beetje de hele dag in touw geweest. Om 10.30 uur in de auto op weg naar Utrecht, en om plm 9 uur 's avonds was ik weer thuis in Smilde.  Dochterlief moet dan nog via Groningen (waar de vriendin woont) naar Veendam. Al met al een druk dagje. Eenmaal thuis had ik, op z'n twents gezegd, "de piepe  uut", maar het was een heerlijk dagje uit.

Vandaag met de oudste kleindochter naar Ikea in Groningen geweest. Ze gaat binnenkort "op kamers" en heeft van alles nodig. Van ons had ze nog een verjaardagscadeau tegoed. Toen ze 18 werd hadden we haar namelijk een tegoedbon gegeven, die ze op een, door haar zelf verkozen, tijdstip te gelde kon maken. En dat was nu dus. 
We hebben het samen heel gezellig gehad. Uiteraard (gratis) koffie gedronken, en lekker bijgekletst. Heeft wel wat zo met je kleindochter op stap.

Bed Ikea 

Dit is het geworden. Was deze week nog in de aanbieding, vandaar dat we vandaag op stap waren. We hopen dat ze er veel plezier van mag hebben.

Dat was het voor dit moment. Tot de volgende keer!!

 

7 thoughts on “Even bijpraten

  1. Corry, ik ben weer helemaal bijgelezen. Ik hoop dat je PC het snel weer doet, we zijn al helemaal onthand zo zonder. De musical is een heerlijk uitje voor jullie, maar ik kan me voorstellen dat je na zo’n dag de piepe uut hebt.
    Kleindochter heeft een mooi cadeau van jullie gekregen.
    Ik zou zeggen, zoek een schaduwrijk plekje op voor vandaag.
    Fijne week, groetjes

  2. Vervelend van die computer. Ik ben al weken op de laptop bezig en dat went ook nog. Hopelijk wil zoon de pc nog eens repareren. Maar hij heeft het druk. Zoals bijna iedereen.

    Leuk zo’n uitje met je kleindochter.

    Geniet van de zon. Hier in Hasselt is ie even weg en dat vind ik niet erg.

    Groetjes

    Plaat

  3. Lastig …die sores met je computer !
    Ik kon vandaag ook niet bij Hotmail…weet je waar het bij mij aan lag ?
    Ik moest Internet Expl. 8 downloaden !!!
    I.E. 7 was verouderd !
    Misschien ook bij jou ?
    Ik kan weer overtal bij ….zelfs bij mn post 🙂

    Mooi he ,….JOSEPH !
    Wij hebben het ook gezien …vorig jaar al ! prachtig …vooral om dat wij ook t verhhaal zo goed kennen he
    maar dat je na zo een dag de pijp leeg hebt …Logisch hoor !

    leuk bed voor je kleindochter !
    Was vast gezellig zo met haar naar Ikea !

    Zo ik ga nog even bank hangen …morgen een dagje naar de meiden ….heb ik ook zin in
    Jij een fijne week ….Kan je tegen de warmte ? maar niet te veel doen he …doe ik ook niet

    Groetjes Sophia

  4. Nou, wat heb ik je gezegd; prachtige musical.
    Wij waren vorig jaar al geweest, samen met mijn 2 schoondochters als dank voor het helpen met onze verhuizing en ook wij hebben erg genoten.Wij hoefden niet zover te reizen want toen was de voorstelling in Doetinchem dus lekker dichtbij.
    Groet, Jenni.

  5. Hoi Corrie,
    Morgen publiceeer ik een interview met weblog over de wijzigingen op weblog.

    En vandaag heb ik een vragenlijstje voor de lezers over dat onderwerp. Kom je ook even kijken? Misschien kunnen we er iets zinvols van maken.

    Overigens lijk jij wel gewoon door te gaan, wijzigingen of geen wijzigingen. En het ziet en nog steeds goed uit.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

