Morgen een koninklijke bruiloft!!

Morgen trouwt kroonprinses Victoria van Zweden met "haar" Daniel. En ik ga heerlijk voor de buis hangen, om dat op afstand mee te maken. Ben benieuwd of ik nog  plekjes in Stockholm herken.
En bij de koffie gaan we dan genieten van onderstaande rolletjes:

Zweeds gebak

Wij waren afgelopen week even bij Ikea in Groningen, en dan mag ik heel graag snuffelen in de Sweden Shop. Allerlei lekkere zweedse artikelen verkopen ze daar. Vaste prik koop ik dan altijd van die peperkoekjes: Pepperkakor. Hxc3xa9xc3xa9xc3xa9rlijk!

Pepparkakor
Wat ook altijd meegaat, indien voorradig (want ze hadden het een tijdje niet), is haring in knoflooksaus:

Sill vitlxc3xb6k  Mmmmmmmm

(plaatje van  de site van Ikea.com gehaald). (Ik probeerde een link te plaatsen, maar de nieuwe opzet van weblog, wat dat betreft, snap ik nog niet helemaal…….) 

Ook gaat er altijd een stuk zweedse kaas mee naar huis. 't Is maar goed dat we niet zo vaak bij Ikea komen…….

En dan nu ook die geel/blauwe "punchcrolls" zoals ze heten. Dat wordt dus heerlijk genieten morgen. Laat een ander maar voetbal kijken, ik denk dat ik een geweldig vakantiegevoel krijg als ik de zweedse beelden voorbij zie komen.

Inmiddels kan ik vertellen, dat een vakantie naar Zweden en/of Noorwegen er dit jaar nog niet inzit.

Afgelopen week heeft de dokter ook in de slijmbeurs van mijn andere heup een injectie gezet. Het spul dat er ingespoten wordt is voornamelijk prednison. Eigenlijk een "paardenmiddel" , maar het werkt! En hoe!! Ik loop al weer aanzienlijk beter. Ik voel me gewoon gelukkig dat die ellendige pijn weg is. Helaas kan er geen advies gegeven worden wat te doen om een herhaling te voorkomen.

Vlag geslaagd

Vergeet ik toch helemaal het belangrijkste bericht van deze week te vertellen: Onze kleinzoon is geslaagd voor zijn VMBO examen! Hij heeft er hard voor moeten knokken, maar wat is hij (en wij) blij dat het gelukt is.
H.J.: van harte gefeliciteerd!!!  En veel succes met je vervolgstudie. Maar eerst lekker genieten van je vakantie. Je hebt het verdiend! 

Allemaal een fijn weekend gewenst!

 

 

9 thoughts on “Morgen een koninklijke bruiloft!!

  1. Een heel fijn vreetzaam weekend Corrie whahahahaha
    Enne als je dikker word en je gaat zeggen dat het door de prednison komt ……….dan moet je dit log nog maar eens nalezen !!!

    gniffelgniffel

  2. Hoi Corry, allereerst felicitaties voor je kleinzoon.
    Lijkt me geen pretje die slijmbeursontstekingen. Gelukkig dat de injecties werken.
    Ik heb snel even gekeken en zag dat er morgen eerst voetballen is van Mederland en we dan kunnen blijven zitten voor het huwelijk.
    Aan zulke lekkere Zweedse hapjes heb ik niet gedacht, dan doen we het maar met Oranje lekkers.
    Veel plezier morgen,dan kun je toch nog iets van Stockholm zien en wellicht ga je er zelf ook nog wel weer naartoe.
    Groetjes

  3. Prednizon, maar dan moet je toch oppassen dat je je niet ZO goed voelt dat je je lijf juist gaat overbelasten?

    Dat huwelijk van Victoria kwam slecht uit. Je zag al die koningen en prinsen kijken: ‘verdorie, ik had voetballen willen kijken’. (ja, ik heb er af en toe even heen gezapt).

  4. Gefeliciteerd met je knappe kleinzoon !
    Fijn om dat dan te horen he
    Maar idd xc3xa9xc3xa9rst vakantie !
    En…genoten van de beelden van de Zweedse bruiloft?
    Ik heb gisteravond iets er van gezien .
    Leuk dat je dan er ook een Zweedse lekkernij bij hebt …
    Jammer dat er nog geen vakantie naar t noorden inzit …maar dan gaan jullie vast nog wel iets anders doen ..
    Fijn dat je pijn minder is ….en de injecties helpen !
    Voor nu nog een fijne zondag
    groetjes Sophia

  5. Beste Corry

    Ik ben een tijdje niet langs geweest en lees meteen weer van alles ik hoop dat je in ieder geval de pijn in je heupen een tijdje weg blijft.
    Hier gaat het ook de betere kant op alleen kan ik nog niet veel schoenen aan alleen mijn wandelschoenen en wandel sandalen maar dat komt hoop wel goed.

    Het mooie weer komt er aan en daar ga ik nog even van genieten.

    Ik wil je ook nog even feliciteren met je kleinzoon dat is altijd geweldig.

    Ik heb ook nog even een leuke vrolijke psp voor je gezocht.
    http://i45.tinypic.com/r9gbae.jpg
    Groetjes van mij.

  6. van harte gefeliciteerd Corry…en ook de felicitaties voor je kleinzoon.

    O.T.
    Corry we zitten er mee dat Ria wil dat de geit naar haar vernoemd word.
    en dan blijft er niet veel over als je het nog enig cachet wil geven….

  7. Ik heb die bruiloft ook zitten kijken.. Zappend van voetbal tot bruiloft. Heerlijk. Ik zat zowaar met Daniel mee te brullen 🙂

    Als je nou eens iets van Zweden nodig hebt dat Ikea niet verkoopt, mail me dan gerust, dan stuur ik het op!

    Fijn dat die prednison goed werkt! Maar huppel niet te veel nu, want dat kan de boel weer verergeren.

    Natuurlijk gefeliciteerd met Kleinzoon.:-)

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

