Van alles wat

Omdat ik al weken erge pijn in/aan mijn benen en heupen heb, waardoor een afstand van ca 100 m lopen bijna onmogelijk werd, ben ik afgelopen maandag eindelijk toch maar eens weer naar de huisarts gegaan. Over enkele weken hopen we een (korte) vakantie te gaan vieren, en dan heb ik liever (indien mogelijk)  die pijn toch maar wat weg. Dus: stoer doen is afgelopen en heb inmiddels spijt dat ik niet eerder gegaan ben. Want ik dacht dat dat allemaal van de slijtage van heup en kniexc3xabn kwam, maar gelukkig niet. Weer eens een slijmbeursontsteking. Een injectie met geneesmiddel erin, en ik heb veel minder pijn nu. De slijtage kun je niet meer herstellen (als dat al ooit mogelijk was geweest), dus een soort restpijn blijft, maar ik voel me al behoorlijk opgelucht. Volgende week krijgt de andere slijmbeurs dezelfde behandeling, en dan hoop ik toch echt, dat ik weer wat mobieler ben. Gelukkig heeft e.e.a. geen invloed op het fietsen. Als ik maar eenmaal op de fiets zit, gaat het rondtrappen van de pedalen mij nog behoorlijk goed af. Gelukkig!!

Injectiespuit

LINK: deze kreeg ik van een oud-collega doorgestuurd. Lachen man!!  Veel plezier.
Persoonlijk zal ik blij zijn als dat gevoetbal afgelopen is. Het lijkt wel of er niks belangrijker is dan dat. Grrrrr

Dansrij

Dan ga ik jullie nu even in onze tuin rondleiden. Wij genieten elke dag van de ruimte om ons heen, maar ook van het werken en knutselen in de tuin. Dat laatste met name door Johan.

Begin ik met een merelnestje. De foto is 31 mei gemaakt, maar op dit moment liggen de eitjes nog net zo in het nest. Zou het nest verlaten zijn? Of zijn de ouders door een roofvogel gevangen? Je weet het niet, maar wel jammer….

Merelnest

Gaan we verder….. bloeiende struiken:

Brem_en_rododendron

Witte_en_paarse_struik

en ingezoomd:

Witte_en_paarse_struik_cropp

Al moe geworden? Kijk dan eens welke voorzieningen Johan daarvoor getroffen heeft:

Banken_4

Bankje linksonder heeft al een bezoeker, maar er is nog plek genoeg!

We hebben ook een paar beelden in de tuin. Eentje gekocht van de nalatenschap van een tante, de andere heeft Johan uit een boomstammetje gemaakt. Kijk maar:

Beeldentuin 

En dan kom je tijdens de wandeling ook nog de blokhut tegen, die Johan een paar jaar geleden maakte. Zie ook deze log. In 2007 heeft hij de hut gemaakt, maar met open zijkanten, nu is de hut helemaal dicht, en zelfs met een deur erin. Nu nog een raam en je kunt er zomaar in overnachten, als je wilt…. Na zo’n wandeling is het er goed rusten. Roterend_zonnetje

Blokhut_2

Voor de hut staat ook een bankje…..

Tot zover de virtuele rondleiding. Hartelijk welkom om eens een bankje te komen proberen. Dankzij de senseo is de koffie dan zomaar klaar. Je kunt mij mailen via het mailformulier linksboven.

13 thoughts on “Van alles wat

  1. Hallo Corry Dat was een behoorlijke rondleiding door je mooie tuin, gelukkig dat er zoveel uitrust plekken zijn en een lekkere Senseo erbij. Je man is een echte knutselaar zo te zien
    Wat is dat toch met ons, altijd maar dat uitstellen om naar de dokter te gaan. Ik hoor het vaker. Gelukkig dat je er nu iets voor hebt gekregen. Beterschap en groetjes, Willy

  2. Geweldig logje met van alles. Hopelijk is je ontsteking snel over nu. Je tuin is prachtig op kleur en Johan is het maken van mooie dingen nog niet verleerd. Wat een mooie plekjes daar. Hier barst het nog van het onkruid (Wormerveer). Als ik er wat aan doe is het veertien dagen later weer zo. Ik ben te weinig in mijn huis. Maar ja…

    Veel beterschap en hele fijne dagen. Geniet van de warmte die nu weer opkomt.

  3. Ja dat naar de dokter gaan, volgende keer toch maar niet zo lang meer wachten hxc3xa9 Corry! Niet meer denken dat gaat vanzelf over. Met mijn schoonmoeder gaat het overigens lichamelijk prima, alleen psychish niet zo goed. Ze kan haar draai nog niet helemaal vinden maar als we terug komen uit Nederland komt ze 2 weken mee hierheen. Natje xxx

  4. Ja ik herken dat.
    De dokter dat komt nog wel.
    Eerst dit en dan moet dat nog gebeuren.
    Die anderen zitten allemaal te zeuren!
    En naar veel gezeur ga je dan toch maar naar de dokter.
    Die anderen, dat blijkt dan, hadden toch wel gelijk!

    Ik kan me voorstellen, bij het zien van de foto’s, dat je met volle teugen van de tuin en vogels geniet.

    De eerste zwaluwen, van de vier nesten bij de stallen, zijn hier uit gevlogen.
    En dat is te zien aan de vloer en wanden.

  5. Dankjewel voor de rondleiding door je tuin
    Genieten is dat he …en handig overal een zitje !
    Lijken me ook plekjes om je even terug te trekken
    Ja die merel zal wel niet meer terugkomen
    Bij ons is t nest helemaal verstoord …eitjes lagen op de grond….al met bijna volgroeide vogeltjes …Waarschijnlijk een kat
    Ook jammer hoor .

    Lachen om dat filmpje over die WK attributen !
    Maar ik heb er ook niks mee hoor
    Ik zette gisteravond de tv op nieuws 9 dacht ik ) ….zag ik voetballen ….en na even had ik pas in de gaten dat t 8 uur journaal op 2 is !
    Nou ja …..

    Sterkte met je benen/heupen…je hebt me aan t denken gezet ….maar dat hoor je nog wel eens …
    Groeten Sophia

  6. Ach wat kan ik zeggen
    Ook ik heb bijna een jaar met pijn rondgelopen simpel om het feit dat ik geen dokter meer kon zien
    resultaat ???
    Nu na een half jaar fysio ben ik soms zomaar zonder pijn…….en dat is wennen geloof me
    en ik weet , dat ik moet blijven lopen om de boel los te houden dus dat doe ik dan ook ook al is het vaak nog met de kiezen op elkaar…..

  7. Wij boffen maar met die handige mannen hxc3xa8 Corry.
    Zo heb je nog eens iets origineels in je tuin.
    Die blokhuit is heel wat anders dan de standaard te koop gevallen in het tuincentrum.

    Overigens….de boom die door meneer Mus zo grastisch onder handen genomen is had juist een hele volle kruin.
    De blaadjes regenen bij het minste zuchtje wind mijn tuin in…dus ik werd er gestoord van.
    Daarom moest ie er aan geloven.
    weg er mee.
    Het stammetje mag blijven omdat er nu eenmaal een vogelkastje aan hangt.
    Mocht hij weer uitlopen dan krijgt ie een jaarlijkse knipbeurt.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

