High Tea

Genoten hebben we afgelopen zondag van een High Tea. Ter ere van mijn verjaardag hebben wij kinderen en kleinkinderen uitgenodigd om die dag samen te vieren met een High Tea. We hadden een tafel besproken in De Bosrand bij Norg. Het was gezellig, het was lekker, en het fijnste vond ik het, dat de kleinkinderen de thee lekker vonden (denk ik).

Theezakjes

Je kon dan ook uit allerlei smaakjes kiezen. Lekker hoor!

Kleindochters

Twee zussen bekijken het aangevoerde lekkers……

Hendrikjan

Ook de kleinzoon keek even door de standaard………

Taartschep

Aardbeiengebak met een heel mooie taartschep erbij.

Overzicht

Jongste kleindochter maakte deze foto van (een deel van) het gezelschap. Toch leuk.

Unaniem waren we van oordeel, dat zo’n "etentje" toch ook wel erg de moeite waard is. Voor herhaling vatbaar, zogezegd. Nou, wie weet…….

Vorige week was zomaar onze verwarmingsketel stuk. Op dat moment was het, vanwege het weer, geen ramp, maar we hadden ook geen warm water om te poetsen en….nog belangrijker….om te douchen. We hebben al bedacht om dan maar een nachtje te gaan kamperen, om ons even lekker te kunnen wassen. Maar gelukkig wist Johan een foefje om het apparaat toch weer aan het werk te krijgen. De ketel hadden we al 22 jaar, dus helemaal niet gek, dat ie het opgaf. Maar dat komt wel altijd op een ongelegen tijdstip.

Vandaag is een nieuwe ketel geplaatst, en die doet het als een tierelier. Wie weet, gaat die ook wel weer 22 jaar mee. Ik denk, dat die ons dan overleeft…..Whistling

Morgen alweer vrijdag. ’s Morgens even naar de markt, ’s middags naar het zwembad, en wat er verder op die dag nog te doen valt. Bijvoorbeeld: genieten van het mooie weer…
Ik wens jullie allemaal een fijn, zonnig weekend!

8 thoughts on “High Tea

  1. O wat gezellig en wat ziet dat er lekker uit.
    Dit doet me denken aan de tijd dat ik in de UK woonden, daar heb ik dit vaak gedaan. Ook hier nu in Zweden is een restaurant waar ze het doen, heerlijk even genieten, van al dat lekkers.
    Zalig dat je dat je met je familie hebt gedaan.
    Groetjes Joke en een fijne weekeinden.
    PS. Een siggy is een vriendschap blok, dat je elkaar stuurt, Daarbij krijg je leuke brieven, en ik heb er in der loop der jaren heel veel contacten aan overgehouden. We maken er een quilt van, of sommige dames bergen ze op, in een map of doos, ik ben er al een paar quilts van gemaakt.
    de blokken zijn niet groter dan 15 bij 15 centimeter.
    Als je me even je adres stuurt, zal ik een mooie voor je maken, als ik terug kom uit Nederland

  2. Een ketel die het na zoveel jaar begeeft dat mag Corrie want nu heb je een nieuwe die veel en veel minder gas zal verbruiken dan het oude ding
    En van wat je daarmee uitspaart kan je zo nog een keer een high tea nemen !!
    Gefeliciteerd met je verjaardag

  3. Wat een goed idee, een high tea !!
    Helemaal van deze tijd !
    Het is een feestje op zich, ik heb het voor mijn 25-jarig jubileum georganiseerd voor mijn familie. Uiteraard niet in Norg, maar in Vries, bij vriendin Annelies.
    Misschien iets voor een volgende keer?
    http://www.highteadrenthe.nl/

    Groet, Ali J.

  4. Leuk die High Tea. Het geeft me enige inspiratie voor mijn verjaardag. Gezellig ziet het er uit.

    En een ketel die 22 meegaat? Dat heeft ie het goed gedaan. De mijne ging 14 jaar mee. De nieuwe draait nu 4 jaar. De eerste zonder waakvlam. Dus geen gedoe meer met een uitgaande ketel.

  5. Wat leuk om zoiets te doen met kinderen en kleinkinderen !
    Ja dat zal xc3xa9cht wel lekker zijn geweest !
    Genieten is dat dan he niet alleen van t lekkers maar helemaal van het gezellig bij elkaar zijn !
    Ja ook wij hebben genoten van ons lange mooie weekend !!
    Vandaag iets minder maar toch ook prima weer !
    Eeen fijne week Corry !!
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

