Van alles wat

Zaterdag vandaag. Een prachtige zonnige dag. Ik heb al lekker op de fiets boodschappen gedaan. Wat een lekker weertje! De zon schijnt uitbundig. Genieten dus vandaag. Maar eerst even een logje.

Afgelopen woensdag heb ik met zo’n 30 dames van de afd. Smilde van Passage een bezoek gebracht aan het Distributiecentrum van Super de Boer in Beilen. Ik wilde absoluut mee, omdat ik daar zelf jaren gewerkt heb. Het was geweldig dat allemaal even weer te mogen bekijken. Het hele goederengebeuren werd prima uitgelegd. Voor mij heel bekend, maar de meeste dames keken hun ogen uit. Als je hoort wat er allemaal gebeurt voordat het pakje cakemeel, of wat dan ook, in de winkel ligt, begrijp je niet hoe dat zomaar op tijd kan. Elke dag weer.

Dc_beilen

(foto hier geleend. Met dank)

Uiteraard werd er ook gesproken over het feit dat Jumbo het bedrijf overgenomen heeft.  Binnen drie jaar moeten de bestaande De Boer supermarkten omgebouwd zijn naar de Jumbo formule. Voor sommige oud-collega’s is het zeker weer een heel spannende tijd. "Kan ik blijven werken, krijg ik ontslag of wordt ik overgeplaatst? "  Het is dus wxc3xa9xc3xa9r afwachten. Frusterend is dat. Ik weet er alles van.
Enkele oud-collega’s heb ik ook nog gesproken. Wat gezellig!

Roek

Even een berichtje over de roekenkolonie bij de Koepelkerk hier in Smilde. Roeken zijn beschermde vogels. Als bewoners van Smilde hebben we dan ook elk voorjaar te maken met heel veel nesten in de hoge bomen om genoemde kerk. Zondags moet je goed oppassen anders heb je zo een flats op je hoofd. (Of op de auto, of op de fiets….).  Hier kun je meer over de vogels lezen. (Daar heb ik bovenstaande foto ook geleend).

Omdat de bomen nog behoorlijk kaal zijn (zonder blad dus) heb ik deze week maar eens een paar foto’s gemaakt. Kijk maar: Op de eerste foto is meteen goed te zien hoe hoog de bomen zijn.  De kerk is een monument en ik meen dat de bomen daar ook bijhoren. Ze mogen absoluut niet gekapt worden, zonder kennisgeving aan Monumentenzorg  (en de gemeente natuurlijk). Ja, ja, zo’n monument is mooi, maar het beperkt je (soms)  ook wel erg in je mogelijkheden.

Closeup_met_toren

en wat denk je van de volgende foto? Mooi met die lucht erachter, he?

Closeup_nesten

Ik heb ook een foto gemaakt waarop je een paar roeken ziet vliegen. Helaas is die nogal onscherp.  Krijg je hier dus even niet te zien. Misschien ga ik wel voor een herkansing. Wie weet!

Fijn weekend allemaal!

6 thoughts on “Van alles wat

  1. Leuk voor jou onm dan te kijken in dat distributie centrum …Zal best heel interessant zijn .
    En die roeken …ja ik ken het …In Echten zaten er ook heel veel en idd ….de straat eronder is xc3xa9xc3xa9n poepzee !
    Maar wel heel apart om er zxc3xb3veel bij elkaar te zien he
    Fijn dat jij …zelfs op je fiets ! …ook hebt genoten van het mooie weer …..wij ook hoor !
    En vandaag valt het toch erg mee met het weer .Ik zag dat het 19 graden was …dus zo even op de fiets zonder jas !
    Jij een fijne maandag …en dinsdag
    Groetjes Sophia

  2. Leuke allerlei.
    Omdat ik vroeger bij Simon de Wit werkte op het kantoor van het distributiecentrum (tjonge, al zo’n 42 jaar geleden) vond ik dit Super de Boer stukje natuurlijk heel interessant. En herkenbaar ook. Al die grote wagens voor dat laadperron, de ontvangst van de goederen, het inventariseren, de vorkheftrucs, de pallets, het klaarmaken van de winkelbestellingen… ik heb het allemaal vijf jaar gevolgd tot ik iets heel anders ging doen.

    En als er een wagen omviel (van die dekzeilwagens op xc3xa9xc3xa9n poot) omdat ie verkeerd geladen was zodat wij tegen lage prijs allemaal gedeukte blikken konden kopen.

    Dat soort dingen. Heerlijk terugdenken. Door dit logje.

    Mooi weer he? En fijn dat je nu ook meer van kan genieten.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

