Daar zit muziek in!

Jazeker: daar zit muziek in!

En wel "in" het schoolorkest van de Winkler Prins Scholengemeenschap in Veendam.
Gisteravond hebben we daarvan kunnen genieten tijden hun jaarlijkse concert. Onze twee oudste kleinkinderen zijn lid van dat korps. De oudste blaast op de bariton, terwijl de tweede met verve de slaginstrumenten bespeelt. Prachtig zoals ze genieten van het muziek maken.

Doedelzak_etc_3

Tijdens het spelen van "Highland Cathedral" van Michael Korb & Ulrich Roever kwam er ineens een extra muzikant het toneel op. Een "Schot" die de doedelzak bespeelde. Erg mooi! Jammer dat hij een beetje afzijdig bleef staan. Had wel wat meer in de spotlights mogen komen.
Ik vind het heel bijzonder: 1 dirigent voor ruim 40 jongelui. Ga d’r maar aanstaan. Je moet ze wel "onder de duim" houden, en dan ook nog met elkaar een muziekstuk instuderen met een heel goed resultaat.
Fijn dat we er bij konden zijn.

Zon

Ook zo van het prachtige weer genoten vandaag? Nou, wij wel! Heerlijk in het zonnetje gezeten. Heb warempel al een beetje verbrande armen. Toch wel mooi, zo’n kleurtje. Helaas wordt het morgen wat kouder, maar nog wel zonnig. We wachten maar af, wat de dag van morgen ons brengt.

Een fijne, goede nieuwe week gewenst, en tot de volgende keer!

10 thoughts on “Daar zit muziek in!

  1. Daar zul je best even met kippenvel van genoten hebben als je kleinkinderen daar meespelen.
    Hier zijn we vandaag en gisteren ook al aardig bijgekleurd.
    Fijne week en groetjes

  2. Ja, hier was het ook geweldig weer. Gister op de fiets mijn echtgenoot bezocht en vandaag naar Kevelaer geweest waar het Ettens mannenkoor een concert verzorgde in een prachtige basiliek. Tussendoor een paar terrassen met een bezoek vereerd. Het was gezellig druk in deze Duitse bedevaart plaats. Wensen jullie ook een fijne week toe.

  3. Een van de best bestaande geneesmiddelen voor de geest is muziek en zang.
    Zelf heb ik jaren als eerste tenor in een mannenkoor gezongen en dat was een schitterende tijd.

  4. Leuk lijkt me dat om zo van de muziek van je kleinkinderen te genieten !
    Inderdaad een hel klus om 40 pubers in toom te houden
    Petje af voor die dirigent hoor !

    Nou wat was het heerlijk zondag he …wij hebben er ook met volle teugen van genoten …heerlijk gefietst en af en toe op mooie plekjes even uitgerust !
    Dit eerste camping weekend hebben we het goed getroffen met het weer
    Grotjes Sophia

  5. Inderdaad, zo’n dirigent moet heel wat talenten hebben om dat aan te kunnen. En niet alleen op muzikaal gebied. Tenslotte zijn het jongeren. Alle waardering voor zo iemand.

  6. Nu ik dit schrijf Corry is het een stuk kouder maar we hebben hoop in het weekend wordt het weer warmer wordt er steeds gezegd.

    Wat is dat leuk om naar je kleinkinderen te kunnen luisteren.
    Ik ben zelf amusicaal maar ik kan wel genieten van mooie muziek.

    Nu ik ben weer wat mobieler alleen op straat durf ik nog niet zonder stok.
    Maar nog krap 4 weken en dan weten we meer.

    Een hele fijne dag
    Groetjes Corry

  7. Hallo Corry wat zou het leuk zijn als je hier voor de deur stond voor een bakje koffie en dat je gezellig een hapje hier mee kon eten.
    Ria, een dame die ook vaak op mijn site komt, gaat in Kullerbacke BB, wat hier een half uurtje vandaan is, dit is van Nederlander.
    Helaas is het ook hier nog steeds koud.
    Ik hoop dat je weer gauw de oude bent.
    Groetjes Joke

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

