Op weg naar Pasen

Afgelopen zaterdag hebben we enorm genoten van het oratorium "The Crucifixion". Een gedeelte daaruit kon je via mijn vorige log beluisteren. Het koor dat hier in Smilde zong had dit werk nog nooit eerder opgevoerd, maar zowel de koorleden als de dirigent, als de solisten (tenor en bas) mogen zo nog een keer terug komen. De tekst kon je meelezen, evenals de vertaling uit het engels in het nederlands.
Wij zijn blij dat we erbij geweest zijn.
Eigenlijk is het het zingen van het lijdensevangelie, net zoals dat bij de Matthexc3xbcs-Passion is. Dit laatste werk ga ik zeker a.s. vrijdag beluisteren via Nederland 2 om 12.00 uur. Uitgevoerd in de Eusebiuskerk in Arnhem. Het Holland Boys Choir uit Elburg zal dan de sopraanpartij zingen.
Hieronder kun je luisteren naar een deel van "de Matthexc3xbcs" gezongen door dat koor:

De stille week, wordt de week voor Pasen genoemd. Een week van inkeer, van vooruit kijken naar de Goede Vrijdag en daarna, hxc3xa9t feest van de christenen overal op de wereld: Pasen. Een feest vol hoop  en blijdschap dat het allemaal niet ophoudt bij de dood. Daar leef je naar toe in deze week.

Op de site Bijbelseplaatsen  vond ik onderstaande foto van een geopend graf in Israxc3xabl, zoals mogelijk het graf van Jezus er uitgezien zal hebben:

Graftombe_in_israel

Maar deze week is ook een week van je alsmaar blijven afvragen waar die extreme vermoeidheid toch vandaan komt. Die vraag heb ik gisteren de huisarts maar eens voorgelegd. Ik denk namelijk zelf, dat het door de medicatie komt. Hij is dat eigenlijk wel met me eens, maar mag zomaar niet een aanpassing maken. Bovendien wil hij andere mogelijkheden uitschakelen. Dus bloedprikken om o.a. de z.g. HB-waarde te onderzoeken, en zo nog een paar dingen meer. Daarna zal hij contact opnemen met de cardioloog. Dat is op dit moment de stand van zaken. ’t Is niet anders……..

Sorry, dit keer een beetje een "zwaar" logje. Heb dit voor mezelf even nodig……

11 thoughts on “Op weg naar Pasen

  1. Hier ook een ongelovige
    Maar jammer Corrie dat je verdikke weer zo moe bent
    Enne kan jij zelf je cardioloog niet bellen dat je eerder bij haar wilt komen omdat je moe bent ???
    Zo blijf je achter de wagen aan rennen Corrie
    Iedere keer bouw je iets op en duvelt dan om een of andere reden weer achteruit.
    Iedere keer is er toch weer een reden geweest voor je moeheid.
    Nogmaals……….bel je cardioloog !!

  2. Ja …mooi he de Mattheus passion….
    En zo gaan we allemaal op weg naar Pasen
    Jammer sdat je zo moe blijft maar fijn dat er naar gekeken wordt…..
    Sterkte Corry !
    Een fijne “stille” week !
    groeten Sophia

  3. Hallo Corry. In zweden word pasen met een heks gevierd, ik zal er nog een blog aan wijden. Ik hoop dat je snel een antwoord krijgt van de oorzaak voor je vermoeidheid. Liefs Natje xxx

  4. Dank voor het prachtige muziekstuk.
    Het is altijd weer geweldig om te beluisteren.
    Corry kan het het zijn dat jou lijf nog in de stress-stand staat.
    Heeft je arts het daar wel eens over gehad?
    Dat kan namelijk voorkomen na heel ingrijpende gebeurtenissen en geloof me….dat is heel vermoeiend!
    Mocht er niets uit het onderzoek komen praat daar dan een over.

  5. Ik ga vrijdag ook luisteren.
    Vervelend dat je zo moe bent, hoop voor jou dat er iets aan gedaan kan worden.
    Nu eens even kijken of Natje al een logje over de heksen heeft.
    Fijn Paasweekend

  6. Corry, in dit logje heb je het over hoop en blijdschap. Is er voor de ware gelovige ook niet een ‘zeker weten’? En het vertrouwen dat het allemaal goed komt, is het niet hier dan toch in elk geval dxc3¡xc3¡r. Mij geeft dat troost en de moed om door te gaan.

    Ik vond dit een mooi logje. Zwaar is niet erg. Dat is beter dan alleen maar violen en krokussen. Je komt met verdieping en dat is goed.

  7. Goedemiddag Corry

    Ik kom je hele mooie paasdagen wensen en een paas wens brengen.

    Ik ziet nog omhoog met mijn voet je vroeg hoe ik van de trap afkom namelijk op mijn billen en met heel veel hulp van mijn man.
    Na pasen krijg ik loop gips mijn benieuwen wat vdat wordt.

    Houd jij je ook rustig dan breekt het lijntje niet zeg ik maar zo
    Liefs van mij voor jouw je familie
    Corry

  8. Geloven is geloven en dat kun je niet bewijzen en/of uitleggen .
    Maar ik zou het voor geen goud willen missen
    Ik hoop dat de vermoeidheid kan worden opgelost.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

