Naar de zomertijd

Van een oud-collega kreeg ik vanmorgen de volgende herinnering ivm de zomertijd, die vannacht ingaat:

Klok_vooruit2_2

Bijschrift was: Just to remember…….

Geef ik dus hier maar even door.
Je zult morgen om half tien in de kerk willen zitten, en de klok niet bijgesteld hebben! Ben je wel mooi een uur te laat aanwezig. In de meeste gevallen kun je dan meteen wel weer naar huis gaan, want dan gaat de kerk net uit…….. Lach

Rij_voorjaarsbloemen

Vandaag is het hier weer prettig weer. De zon schijnt, temperatuur is plm 12 graden, en dat is best lekker. Jas aan en in de zon zitten kan prima. Hebben jullie deze week ook zo onwijs genoten van de prachtige lentedagen? Nou, er komen er vast nog wel meer!

Morgen is het Palmpasen en gaan de kinderen tijdens de kerkdienst een palmpaashaantje versieren. Uiteraard worden die in de ker geshowd. Ben benieuwd!
Mocht je niet (precies) weten waarom we Palmpasen en Pasen vieren klik dan op leslink, daar wordt e.e.a. heel duidelijk uitgelegd. Ook is op die site een plaatje van een palmpaasstok te zien.

Vanavond eerst naar het oratorium "The Crucifixion" luisteren en kijken. Dit werk is in 1887 gecomponeerd door Sir John Stainer, en wordt vanavond in de Koepelkerk uitgevoerd door de koorvereniging Cantabilxc3xa9 uit Midden-Drenthe. Het schijnt de bedoeling te zijn dat de hymns (gezangen) inj wisselzang door koor en publiek gezongen wordt. Ik ken het stuk niet en ben dan ook erg benieuwd.
Op You tube vond ik een fragment, gezongen door het koor van de St Paul’s Cathedral in Londen. Veelbelovend. Kilk maar:

Een fijn weekend gewenst, al dan niet met een palmpaashaantje…..

6 thoughts on “Naar de zomertijd

  1. Ik had gisteren al braaf al klokken verzet zodat het vanochtend meteen allemaal goed stond.
    Ben wel nog erg moe, om de een of andere reden heb ik altijd moeite met dat ene uurtje…

    Grtz Serena

  2. Ha Corry
    Nou ik zat netjes vxc3xb3xc3xb3r half tien in de kerk dus mooi op tijd !
    Gisteravond( nou ja vannacht ) ook de klokken vooruit gezet …gelukkig gaat ook veel vanzelf hoor .
    Ja dat weer van afgelopen week was xc3xa9cht genieten he ….maar er komen vast nog wel meer van zulke dagen ( al was t alleen maar vast om de voortent te plaatsen )
    Net weer een log gemaakt over alle kleinkinderen ….zet die er zo op …
    Voor jou een fijne week
    Groetjes Sophia

  3. Het probleem van de klokken verzetten is dat mijn dieren dat niet zo goed kunnen volgen.
    Ze vragen op de verkeerde tijd om eten.
    Willen op de verkeerde tijd naar buiten.
    Als het bedtijd is geloven ze me niet.
    Ze kijken me aan alsof ze willen zeggen: “Zit er misschien een steekje bij je los?”

  4. Leuk hoor dat verzetten van die klok…heb hem al in alle hoeken van de kamer gehad…hahahaha
    Maar ik ben altijd een tijdje van slag en kan voorlopig dus nog niet slapen..zucht..

    Ga maar eens naar je koor luisteren

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

