Zomaar kom ik even langs

……..Wat denk je? Kwamen we vanmorgen uit bed, keken naar buiten en…….(even slaap uit de ogen wrijven) alles weer wit! Denk je dat het voorjaar komt, maar vadertje winter weet niet van wijken. Als je dan via het nieuws op de radio hoort dat er in zuid-Frankrijk zo’n 40 cm sneeuw is gevallen, mogen we hier nog dankbaar zijn, dat het maar ca 1 cm is. Die ook nog redelijk snel weer weg is dankzij de alweer warmer wordende zon.

Vorige week donderdag zijn we naar Doetinchem geweest voor de uitvaart van onze zwager. Om 9 uur waren we al op weg, want de kerkdienst zou om 12 uur beginnen. En, geloof me, 9 uur is erg vroeg voor Johan (en ook wel voor mij). Maar we waren mooi op tijd ter plekke. Na de uitvaartdienst naar het crematorium. Ook daar was een (korte) plechtigheid, en na koffie en broodjes weer op weg naar Smilde. Onderweg bedacht ik dat, als ik een dag als die donderdag was kan doorstaan, ik ook best wel weer naar Kiel kan met de auto om vandaar met de ferry naar Zweden te reizen. De afstand die donderdag gereden is was 300 km. Smilde – Kiel is ca. 420 km. Mmmmm, moet kunnen over een paar maanden.
Een en ander houdt niet in dat we nu meteen maar een overtocht boeken, maar ……..

Gisteren ben ik voor het eerst na de operatie weer naar de kerkdienst geweest. Ik zag er best tegenop, want je kunt er van uit gaan dat mij diverse keren gevraagd zou gaan worden hoe het nu gaat, enzo. En dat klopte ook. Maar eigenlijk doet je dat heel goed. Men vindt het toch fijn je weer terug te zien.
Persoonlijk vind ik het weer een stapje voorwaarts naar een "gewoon" leven.

Vol goede moed gaan we dan ook verder op weg naar een "normaal" bestaan.

10 thoughts on “Zomaar kom ik even langs

  1. Ja ik was ook verbaasd toen ik vanmorgen die sneeuw zag, dacht dat we het nu wel gehad hadden maar niets was minder waar,maar er zit beslist lente in de lucht.Uiteindelijk hebben we al Maart en dit zijn de laatste stuiptrekkingen let maar op. Wat ben ik toch een onverbeterlijke optimist, ha ha…
    Mijn wederhelft heeft een vriendin!!!!!
    wat dacht je wat.. ze was erg jaloers op mij, hij pakt haar hand en geeft haar een kus!!! Hoe durft hij,. Maar mevr. dat is zijn vrouw! Ooh….
    Groeten.

  2. Ja ook hier een hele witte wereld …t was ons al beloofd bij de weersvoorspellingen maar ach …je denkt dan …t zal niet zo’n vaart lopen ….maar dus wxc3xa9l !
    Maar t is bijna allemaal weer weg …nog een paar hoopjes in de tuin schter van het sneeuwruimen !
    Van mij hoeft het niet meer 🙂
    Fijn dat je weer zo ver in de auto kan zitten …Ook hier vorige week een begrafenis …
    Fijn dat je weer naar de Kerk kon gaan en de belangstelling je goed heeft gedaan
    Nu niet te overmoedig worden he …maar een vakantie plannen zou natuurlijk wel weer leuk zijn
    Voor jou ook een fijne week
    groeten Sophia

  3. Gelukkig maar dat men naar je vraagt. Stel je voor dat niemand dat deed. Oh, daar heb je Corry…ja, boeiuhhh…. zou je niet leuk vinden.

    Maar met de winter verdwijnen ook de problemen. De lente brengt zon, nieuw leven en heerlijke fietstochtjes.

  4. Hallo Corry, ik wens je sterkte toe met het opknappen, rustig aan doen, en wie weet kom je hier dan van de zomer koffie drinken, bij mij! die staat altijd klaar, een senseo bakkie.
    Ik zou nog maar even wachten om naar Zweden te komen, want we hebben nog heel veel sneeuw, en ondanks dat het nu af en toe plus is, staat er veel wind en die is erg koud.
    Einden van de week word er weer een koud front verwacht en daar kijk ik dus niet naar uit, wij willen voorjaar, en geen sneeuw meer.
    Beterschap en knap maar gauw op, dan kunnen jullie heerlijk gaan reizen.
    Fijn dat je zoveel steun kreeg van de mensen van de kerk, dat doet een mens altijd goed, een beetje aandacht.
    Groetjes Joke

  5. Hier heeft het vrijdag heel even gesneeuwd, maar dat was gelukkig de moeite niet. Eigenlijk schijnt hier nu de hele week al heerlijk de zon. Ik zit nu achter het raam en ik voel hem gewoon branden op mijn armen, lekker!!!

    Hopen dat de reis naar Zweden er in zit voor jullie, lijkt me een welkome afleiding…

    Grtz Serena

  6. het heeft hier niet gesneeuwd , geen volk wel was het koud echt koud
    De snot is nog niet weg hoor maar binnen zitten maakt het er ook niet beter op
    Ja Corry je ligt wel achter op “schema” maar wat maakt het uit he als er nu schot in de zaak komt en je langzaam maar zeker de draad weer op kan pakken

  7. Ik weet nog niet anders dan die witte wereld 😉 En de overtocht kiel is goed te doen, kun je lekker uitrusten. Ik hoop dat jullie kunnen komen, lijkt me heel gezellig!
    En ik zal mijn schoonmoeder niks zeggen hoor! Laat haar maar gewoon lekker aansterken.
    Natje xxx

  8. Je logs vanaf het begin van je hartproblemen tot nu geven aan dat het nu tijd is om dankbaar te zijn.
    Het voorjaar en de tijd om te gaan reizen zijn in zicht.
    Probeer, nu het nog kan, daar met volle teugen van te genieten want te laat is te laat!

  9. fijn dat het zo goed gaat Corry. zo goed dat je weer plannen maakt om te reizen. Onwijs fijn.
    ja, het is ook fijn dat mensen vragen hoe het gaat. Dat ze meeleven. Hoewel ik na 2 jaar wel eens het gevoel heb dat altijd eerst de hartstilstand binnen komt en dan ik. maar ook dat zal wel slijten met de tijd
    geniet van het voorjaar dat eraan zit te komen. het is te zien aan de planten en bomen.en te horen aan de vogels.
    fijn weekend

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

