Week 8 2010

Omdat ik meer dan een week geleden hier een logje plaatste, nu even een (kort) overzicht van de afgelopen week.

Begin ik bij vorige week zaterdag ( 20 februari).
We werden ’s middags in Hengelo verwacht om de verjaardag van een broer van Johan te vieren. Omdat ik er eigenlijk best wel tegenop zag om de afstand naar Hengelo 2 x op xc3xa9xc3xa9n dag te rijden (heen en terug uiteraard) had ik via vakantiestation een onderkomen voor de nacht gezocht xc3xa8n gevonden. Leuke dingen kun je op die website vinden, omdat je daar aanbiedingen van verschillende reisorganisaties en -bureaus vindt. Goede prijs- en reisvergelijking is daar mogelijk.
Afijn, wij boekten 2 nachten in het hotel met de toekan  in Hengelo. Heerlijk geslapen daar. Het mooie is dat je daar tot 11 uur genieten kunt van een geweldig ontbijtbuffet. Niet alleen in het weekend maar ook op doordeweekse dagen.

Ik had mijn camera mee, want ik was van plan om Johan met zijn broers en zussen samen op de foto te zetten. Zo vaak zijn ze niet bij elkaar tenslotte. Maar……vergeten! Het was zo gezellig met de familie, dat ik de camera helemaal vergeten ben.

Sterker nog: maandagmorgen toen we de hotelkamer verlieten heb ik nog gauw een foto gemaakt van "de mensen" die ’s nachts boven ons hoofd te vinden waren, en dat was meteen ook de enige foto die ik die dagen gemaakt heb.

Schilderij_vandervalk_2

Eigenlijk best jammer dat ik de camera helemaal vergeten was. Zondag zijn we namelijk ook nog op bezoek geweest bij een broer in Haaksbergen en eentje in Almelo. Maar ook daar was het gezelligheid troef, dus "no pictures"!
Maar wat hebben we een paar fijne dagen gehad! Voor herhaling vatbaar hebben we geconstateerd.
Jullie zien: het gaat langzamerhand de goede kant op met mij. Fijn!!!

Verder ben ik deze week aardig bezig geweest om uit te zoeken hoe ik nieuws etc van de plaatselijke PCOB-afdeling op de website van de landelijke club kan plaatsen. Elke afdeling heeft namelijk ruimte beschikbaar op die website. Maar na uren zwoegen en proberen heb ik nog niet uitgevonden hoe ik het geplaatst moet krijgen. Een handleiding heb ik er gelukkig wel bij, maar mogelijk doe ik wat helemaal verkeerd? Volgende week maar eens verder zoeken. Heb er nu een beetje genoeg van. Bovendien moet ik me nu bezig gaan houden met de website van de kerkelijke gemeente.

Verder de gebruikelijke dingen gedaan: bloed laten prikken, zwemmen, pedicure, fysio, etc.., maar gisteravond zijn we naar een, door vrijwilligers georganiseerde, stamppottenmaaltijd geweest.
Eind april gaan namelijk acht mannen (voor eigen rekening) uit de kerkelijke gemeentes van Hooger-, Boven- en (gewoon) Smilde naar de Oekraxc3xafne om daar een handje te helpen bij de restauratie van een huisje op een landbouwbedrijf.  Zie hier. Om geld bij elkaar te krijgen voor de benodigde materialen voor dat project werd o.a. genoemd buffet georganiseerd. Ongeveer 80 mensen hebben de gerechten alle eer aan gedaan. Het begon al met een kop soep: BORSJT, de "beroemde" bietensoep. Had dat nog nooit gehad, maar het was met recht een lekker soepie. Mmmmm.

De volgende stamppotten stonden daarna klaar: Moos (boerenkool) Hutspot (wortel) en Hete Bliksem (appelen, zuur en zoet). En zie wat daarbij gekozen kon worden:

Rookworst

en als je dit niet lust was er ook nog:

Gehaktballen

een gehaktbal en, in de 2e pan nog net te zien: gebakken spekjes.

En op je bord zag dat er dan als volgt uit:

Bordvol

De stamppot boerenkool mist op dit bord, maar dat werd later helemaal ingehaald.

Als nagerecht kon je kiezen tussen rijstepap met bruine suiker of gortepap (warm of koud) met bruine suiker.
Als je dit zo leest hebben we toch wel een hele voedzame avond gehad. En het was gezellig!!  Ook dit is voor herhaling vatbaar. Deze uitspraak werd meer gehoord, dus we wachten maar af…..

En nu is het weer zaterdag. Een trieste dag, want we kregen vanmorgen bericht dat een zwager vannacht overleden is. Hij was al een hele tijd ernstig ziek, maar toch overvalt je zo’n bericht nog. Hij mocht 75 jaar worden.

Dit kaarsje brandt hier voor hem…..

Kaarsinhand

4 thoughts on “Week 8 2010

  1. Ha Corry
    Nu eerst even jouw verhaal gelezen
    leuk dat jullie een paar nachtjes zijn weggebleven en zodoende leuke dagen hebben gehad …Fijn dat je er weer zo van kan genieten !

    Hi…en camera vergeten doe ik practisch nooit !
    Vorige week had ik geen tijd om ook nog foto’s te maken …voor koffie thee en drinken zorgen ..zoonlief liet zien hoe ik t beeld van de tv groter kon krijgen …Verhalen aanhoren …en ja dan ben je zo een uur verder en toen gingen ze weg 🙂

    Wat leuk die stampottenMaaltijd !
    leuk idee om zo geld bij elkaar te krijgen …en zo komen ze ook nog eens terug he …Ziet er goed verzorgd uit !

    Ook hier een zwager overleden …as vrijdag de begrafenis …ja …ook hier worden ze allemaal ouder …

    Dan staat er weer een hele nieuwe week voor ons…
    Voor jou ook een fijne week
    groetjes Sophia

  2. Geconduleerd dan Corry met het overlijden van je zwager.
    Goed te lezen dat jullie genoten hebben verder van het andere familiebezoek

    Hengelo , Almelo tjonge tjonge ik heb daar al mn familie bijna gehad……ooms en tantes en mn oma woonden daar.
    Nu is de spoeling dun geworden en is het vaste plan om van de zomer naar mn oom in Hengelo te gaan

  3. Hele verhaal gelezen. Maar nu weet ik niet waar te beginnen. Stamppotten, foto’s, familie, gezondheid… Laat ik het er op houden dat ik het interessant vond maar dat ik met name blij ben dat het de goede kant weer met je op gaat.

    En ja… gecondoleerd met je zwager. Uiteraard.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

