Nog meer herinneringen

Van de reis met mijn vader in 1953 (zie vorig logje) weet ik nog een mooie anekdote. Toen we namelijk de reispapieren thuis hadden gekregen ( en die uiteraard nauwkeurig hebben bekeken) bleek, dat we in een mooi hotel in het centrum van Londen zouden verblijven. Dat alleen al was een feest op zich.
Mijn vader wist te vertellen, dat je in een hotel ’s avonds je schoenen op de gang kon zetten en dan waren ze de volgende morgen mooi gepoetst. Kijk, als je vader dat vertelt, geloof je dat natuurlijk onmiddellijk.

Schoenen
We hadden allemaal een eigen kamer, zowel het Friese meisje als haar vader, als mijn vader en ikzelf. Wat een luxe! Maar het andere meisje en ik vonden het veel leuker bij elkaar op de kamer te slapen.

Kon je nog lekker nakletsen over alles wat je die dag beleefd had. En natuurlijk zetten wij onze schoenen op de gang neer. Werd verder niet eens over nagedacht. Resultaat: de volgende morgen waren onze schoenen mooi schoon en glanzend, maar die van onze vaders? Nou, mooi niet. Ha, ha, mijn vader geloofde zijn  eigen verhaal niet! Wat heeft hij dit vaak moeten horen.  Onnodig te zeggen dat de heren de tweede dag ook met mooi glimmende schoenen rondliepen.

’s Morgens kregen we natuurlijk een engels ontbijt voorgeschoteld:

Engels_ontbijt

Gebakken ei, gebakken tomaat, witte bonen, worstjes, en ik denk, ook nog wat brood (toast). Ik gruwde van die gebakken tomaat. In die tijd vond ik tomaten helemaal niet lekker, laat staan gebakken. Omdat ik al wat engelse lessen had op school, kon ik gelukkig duidelijk maken, dat ik dat echt niet lustte. Ik geloof, dat ik de rest wel erg lekker vond.

Natuurlijk werd er thee bij geserveerd, en dat heeft mijn vader geweten! Als je kopje leeg was, kwam de bediening langs om te vragen of je nog meer thee bliefde. Nou, op een gegeven moment heb je genoeg en zei mijn vader netjes: "Thank you", zoals wij hier "dank U" zeggen in zo’n geval. Maar zo niet in dat hotel. Het kopje werd weer vol gegoten!! Afijn, dat werd dan toch maar weer op gedronken, waarna de bediening wxc3xa9xc3xa9r vroeg of hij nog wat wilde. Zelfde ritueel. Hij had "NO, thank you" moeten zeggen.  Dat gedaan hebbende, kreeg hij geen thee meer.  We hebben er nog vaak hartelijk om gelachen!

Dat was even een nostalgische herinnering hier.

Ik wens iedereen een fijn, zonnig weekend toe. De sneeuw is hier  nagenoeg verdwenen. Ik durf weer op de weg te lopen, en dat allemaal dankzij de regen die  vannacht en vandaag gevallen is. Misschien kan ik nu weer zelf op mijn fietsje de boodschappen in huis halen. Hoef ik Johan niet meer lastig te vallen…..

8 thoughts on “Nog meer herinneringen

  1. leuk dat je je van dat uitstapje nopg zoveel herinnert …Dat heeft heel veel indruk op je gemaakt !
    Lachen om die schoenen !

    Ja hier is de meeste sneeuw nu ook weg …en van mij mag t weg blijven hoor …Vanmiddag goot het hier ….
    Gek he …heel ander weer !

    Durf je alweer op de fiets ?
    Goed van je hoor …t gaat xc3xa9cht goed met je !
    Voor jullie ook een heel fijn weekend
    Groeten Sophia

  2. Die eerste buitenlandse reis whahahaha weer eerlijk Cor het lijkt bijna uit een andere tijd
    Nog zie ik mn moeder met haar tas met daarin ons vakantiegeld in de slaapzak kruipen
    Tas met portemonai onder de nachtpon en zo proberen te slapen

  3. Door, beslist geen ernstige, omstandigheden was ik de laatste tijd er niet aan toegekomen om logs van anderen te bezoeken vandaar dat ik heel wat had bij te lezen.

    Ik begrijp dat het met het hart nu weer de goede richting opgaat maar de heup en kniexc3xabn nu gaan vertellen dat de leeftijd tevens gebreken gaan aangeven.
    Maar het gezegde is dat krakende wagens vaak lang blijven lopen.

    Je Londen verhaal was leuk om te lezen!
    Ik denk dat ik morgen mijn schoenen maar eens bij de buren voor de deur ga zetten

  4. wat een allerliefst verhaal, dit soort herinneringen koester je!!
    En fijn dat het steeds weer beter met je gaat en zonder sneeuw is de kans dat je een van je oersterke botten breekt, natuurlijk nog kleiner geworden…..
    groet van Hanneke

  5. ja heerlijk dit soort verhalen.
    Het is zo jammer dat we nu zo op elkaar gaan lijken want wees eerlijk juist die eigenheid maakt reizen zo leuk.
    Wij bestelden bij ons eerste engeland reis boiled egg`s.
    Nou die waren dus warm maar helemaal rauw.
    whahahahahahah

  6. Kostelijk verhaal. Heerlijke herinnering. Ik heb ze met mijn zoon. Dus ik begrijp en voel die herinneringen aan.

    Als het nou even niet regent wordt het nog lekker fietsweer. Ik kijk naar de lucht… en twijfel zeer.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

