En weer wordt er even bijgepraat

Eerst maar even over de brommer voor de kleinzoon. Nou, die heeft die echt (nog) niet, hoor. Wel een tegoedbon voor een bijdrage, als hij zelf het ontbrekende bij elkaar heeft gespaard. Hij heeft al ruim een jaar een baantje op de zaterdag, en ook in de schoolvakanties werkt hij zich daar "uit de naad". Hij moet dus maar even laten zien, dat ie echt een brommer wil en er dan ook zelf wat voor wil doen.

Zondagmiddag zijn we naar een voorstelling in de Koepelkerk geweest, waar "aansprekende verhalen" verteld werden uit de joods-chassidische sfeer. Er was begeleiding van een muziek- ensemble, "No More Waiting", dat klezmer-muziek speelde.  We hebben genoten!

Wat is chassisisme?  Hier volgt wat er over in onze Smildeger Neiskrant stond:

"Het chassidisme is een stroming binnen

het Jodendom. Het ontstaan van deze beweging

hangt nauw samen met het optreden

van Rabbi Israel ben Eliezer (ca. 1700-

1760). Hij was een streng gelovig man,

maar met veel ruimte voor verhalen

en muziek".

We wisten echt niet wat we van deze middag moesten verwachten, maar waren onder de indruk van de (wijze) verhalen. Maar we hebben vooral erg genoten van de muziek. Prxc3 chtig!!

Dat was het even voor nu. Ga eerst even lekker slapen, want morgen wil ik wel graag zo gezond mogelijk weer op. Welterusten………

4 thoughts on “En weer wordt er even bijgepraat

  1. Groot gelijk …..met die brommer voor kleinzoon ….als ie t zelf moet verdienen is ie er veel zuiniger op …en misschien is dan die bevlieging weer over ….en besteed hij t aan iets anders .
    Was vast een hele mooie middag …zondag …al zou ik ook niet weten wat ik verwachten moest als ik dat las …
    Hier sneeuwt het steeds…en t verkeer heeft er erg last van !…het blijft ook allemaal liggen …..
    Weer een hele witte wereld !
    Eet ze voor straks en een fijne avond
    Groeten Sophia

  2. Nu weer wat geleerd. Nooit eerder van die stroming gehoord.

    Gaat het nu wel een stukje beter met je, Corry. Ik hoop zo voor je dat je weer snel van de buitenlucht kan genieten; Straks… in de warme lente.

    Groetjes Plato. Lees ook eens schrijfbloc. Ik heb er een stukje neergezet dat oa te maken heeft met hartpatixc3xabnten.

  3. hai Corry, dank je voor je lieve reactie. Grappig, want ik kijk hier ook regelmatig en weet dan niet wat te zeggen. Mijn lichamelijke gezondheid zo goed, en jouwe heel wat minder.En jij bent toch altijd zo positief, daar kan ik heel wat van leren.
    Je hebt ook een hele fijne schrijfstijl om te lezen. Ik merk aan je blogs dat je je langzamerhand toch wat beter voelt. Daar ben ik blij om, want dan kun je nog lang genieten van je fijne gezin en je mooie kleinkinderen.

  4. Ik zei tegen die herten
    Kijk me aan
    Nou en dat deden ze whahaha

    Laat je kleinzoon maar mooi doorsparen
    Wie weet gaat ie meteen wel doorsparen voor zn rijbewijs en laat hij de brommer schieten

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

