he, he, eindelijk weer een log uut Drenthe

Heeft eventjes geduurd, maar hier ben ik even weer. Drukke week gehad, en om met het belangrijkste te beginnen: het gaat steeds beter met mij. Ben niet meer zo uitgeput moe, kan weer veel langer van alles volhouden. Vanmiddag heb ik zelfs een stuk van de oprit ongeveer sneeuwvrij gemaakt. De rest werd door een geweldige buurman gedaan. Komt raar aan: "vroeger" liep ik zelf de buurt af om hier en daar een stoep te vegen, nu zijn we zelf dus aan de beurt om geholpen te worden. Je wilt het eigenlijk niet, maar bent er maar wat blij mee! Tja, ’t kan verkeren, zei Brederoo…..

Voor de slijmbeursontsteking krijg ik nog steeds een laserbehandeling door de fysiotherapeut, en ook nog een fikse massage. Die laatste brengt de boodschap wel over!  Tjonge, wat is dat geweldig pijnlijk. Gelukkig gaat e.e.a. nu wel wat helpen, maar het is nog steeds niet helemaal over. Nog maar even doorgaan met de behandeling dus.

Massage

Gisteren (zaterdag dus) was de hele familie uitgenodigd om in Nijverdal de verjaardag van een broer en twee zwagers te vieren. Er zou een brunch geserveerd worden. Welkom vanaf 12 uur. Tja en toen zaten we dus heel erg met het "weerprobleem". Heenweg zou nog goed te doen zijn, maar hoe gaat het op de terugweg met het weer? Er werd niet voor niets nogal gewaarschuwd voor overvloedige sneeuw en opstuiven van dat goedje. We hebben contact gezocht met broer en schoonzus uit Appingedam. Die moeten uiteindelijk nog een uur verder rijden. En zie, die waren al onderweg. Reden voor ons om te besluiten dan toch ook de reis maar te wagen. Terwijl we met de voorbereidingen bezig waren belde broerlief op, om te vertellen, dat ze "even" omrijden en ons op komen halen. Klasse!!! En nog gezellig ook onderweg.  Dat hadden ze goed bedacht! Waarvoor nogmaals onze hartelijke dank!

Behalve een broer, die geen vrij kon krijgen, was de hele familie aanwezig. Toch wel heel bijzonder. Mijn ouders kregen 7 kinderen, en we zijn er allemaal nog, evenals de resp echtgenotes(n). Reden voor grote dankbaarheid.
Uiteraard werd er eerst een kop koffie gedronken, waarna ieder aan tafel ging. De "brunch" begon met stokbrood en zelf te kiezen smeersel.

stokbrood

Daarna een bord heerlijke soep. Intussen hadden we zoveel in de maag dat we op de volgende "gang" wel even konden wachten. Allemaal gezellig naar een video gekeken met oude beelden van Nijverdal. Commentaar was niet van de lucht, dat begrijp je.

En toen dus het hoofdgerecht. We kregen inmiddels in de gaten dat de brunch opgewaardeerd was naar een heus diner. Want kijk maar wat we voorgezet kregen:

lekker!!

Van boven naar beneden: gekruide aardappeltjes (mmmmm……), boontjes met gebakken spekkies en heerlijke rollade. Daar kwam dan nog een abrikozencompote bij en tomatensalade. Reken maar dat er heerlijk gesmikkeld werd. En gezellig gekletst met elkaar natuurlijk.

Ondertussen werden er steeds zorgelijke blikken naar buiten geworpen, want het begon toch wel steeds meer te sneeuwen. Behalve wij naar resp Drenthe en Groningen, moest er ook nog een broer naar Noord-Holland (Broek op Langedijk). Om half vier werd dan ook afscheid genomen en de terugweg aanvaard. Gelukkig viel de toestand van de wegen nog wat mee. Voorzichtig rijden en geen gekke dingen doen. De A28 vanaf Hoogeveen was zelfs helemaal schoon, maar de N381 (Emmen-Drachten) was beslist niet schoon. Afslag Smilde was zeer slecht. Gelukkig waren we toen bijna thuis, maar broer en schoonzus moesten nog wel een eindje noordwaarts. Na een kop koffie doken die maar weer de auto in, en gelukkig belden ze een poos later, dat ze heelhuids thuis gekomen waren. De wegen in Noord-Groningen waren door de stuifsneeuw toen al wel slecht. Dat zou vandaag dus nog toenemen.

Dat was dus even een hachelijke reis naar de familie. Blij dat het toch te doen was, en dat de afspraak niet voor vandaag gepland stond…….

12 thoughts on “he, he, eindelijk weer een log uut Drenthe

  1. Ja, heel gezellig natuurlijk, zo n ‘familie reunie, maar ik begrijp niet waarom ze op zo een rare tijd jarig zijn!!! Voorjaar lijkt me toch makkelijker. Geintje….Hier gaat alles zo zijn gangetje,ene dag beter dan andere,heb zaterdag geen stap buiten de deur gezet i.v.m. het weer, t was bar en boos.Vandaag ga ik weer oppassen op mijn kleinkinderen. Een van de tweeling [13jaar]moest vorige week naar buro HALT hij had 30dec. vuurwerk afgeschoten dus bingo, de politie was fanatiek. Hij moest 2uur werken op het parkeerterrein van het ziekenhuis, sneeuw ruimen dus maar hij had 31 dec. zijn hand in het verband omdat hij weer aan het klooien was met vuurwerk van sneeuw ruimen is dus weinig terecht gekomen maar hij vond het daar wel gezellig. Schoondochter is blij dat OUD EN NIEUW voorbij is. lieve groet, jenni.

  2. “het gaat steeds beter met mij. Ben niet meer zo uitgeput moe, kan weer veel langer van alles volhouden “.

    Dat is heel goed nieuw Corry….ik ben heel blij voor je.
    Nu kun je ook weer genieten van leueke dingen als familie feesten.
    Het gaat de goede kant op…..

  3. Fijn dat je je toch steeds weer iets beter voelt …en fijn toch dat nu jullie stoep geveegd wordt ?
    Fijn dat jullie feestje toch door kon gaan ..en je je kon laten rijden ….
    Zo te lezen heel gezellig geweest
    Wel byzonder dat jullie er allemaal nog zijn …Bij ons afgelopen jaar een broer …een zus …en een zwager en schoonzus …overleden
    Dan gaat het hard joh ….

    Niet zo een lange reactie vandaag …want k heb net de pc aan …Wessel blijft slapen vannacht ( slaapt al hoor ) …..ben dus lekker bezig geweest met hem vandaag …maar daar vertel ik van de week wel over ( en foto’s ! 🙂 )
    Groetjes Sophia

  4. Beste Corry

    Wat een mooi verhaal vooral dat je steeds meer kan doen eindelijk denk ik voor jouw.

    Hier in Hoorn viel het allemaal nogal mee hoewel iemand mij wel aangestoken heeft met de verkoudheid.

    Leuk dat je zo`n grote familie heb dat heb ik niet mijn ouders hadden maar een dochter dat was ik uiteraard en Ko is er een van 4 maar dat komt er weinig bij elkaar.

    Dus dat soort feesten hebben wij nooit.

    Ik ga nu naar bed misschien is het morgen beter.
    Groetjes van mij

  5. Het is goed om te lezen dat het langzaam, maar zeker, weer de goede kant met je opgaat.
    Ik ben de afgelopen dagen nog niet van het erf afgeweest vanwege de grote hoeveelheid stuuifsneeuw.
    Gelukkig heb ik die gisteren voor het grootste gedeelte weten op te ruimen dus ga ik vandaag even de voorraden weer aanvullen.
    Maar eerlijk is eerlijk aan de winter mag nu wel een eind komen.

  6. Wat een heerlijkheden in die schalen !!
    Het water loopt me uit de mond.

    Fijn dat je je steeds beter gaat voelen.
    Reden voor mij om binnenkort eens op jullie deurbel te drukken.
    Even gezellig bijpraten.

    En die wegen in Groningen, ja vreselijk !
    Mijn oppas is heelhuids thuisgekomen na de logeerpartij van Julian.
    Je broer en schoonzus gelukkig ook.

  7. Hai Corrie , Lief je berichtje , Fijn dat je langzamerhand weer opknapt en dat je sterker wordt , maar wel goed dat je je een beetje laten helpen door de buurt. Het weer wisselt heel erg , Het blijft koud en zondag heeft het ook de hele dag gesneeuwd , prettig om te rijden is het niet , maar dat binnen zitten verveelt ook gauw. Wel gezellig zo’n familie reunie . (tje) altijd fijn om met je broers en zussen samen te zijn , tenminste dat vind ik wel. En fijn dat jullie weer heel huids thuis zijn gekomen.

    Trouwens ook van mij nog een heel fijn en goed 2010 met veel goeie dingen op je weg

    Groetjes Zwany

  8. Goed dat het steeds beter gaat. Dat horen je lezers graag, ik ook. En dat reizen… ja dat is een probleem dezer dagen. Ik reis morgen weer naar Belgie en dat kost me zo’n uur of 5 a 6 met dit weer. Het OV kan nog steeds beter.

    Die maaltijden zien er goed uit. Ik krijg er trek van. Geloof het of niet. Maar ik geef niet toe want het is niet goed nu de koelkast in te duiken 🙂

    Volgende log…jij nog weer iets beter? Afgesproken?

  9. fijn dat het merkbaar beter met je gaat. Corry, dat zou ook wel eens tijd worden.
    Het was Zaterdag inderdaad wat met die stuifsneeuw, we zijn onze boodschappen maar tijdig gaan doen, gelukkig was de sneeuw pas een stuk later bij ons, maar ik kan me voorstellen dat het op de weg niet zo leuk was. Goed dat je niet zelf hoefde te rijden, fijne familie heb je!!
    groet uit Groningen

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

