Kerstavond en nog meer

Christmasvillage

Wij wensen jullie allemaal FIJNE KERSTDAGEN.

Dat om te beginnen. Gaan we verder met een klein verslag van mijn bezoek gisteren aan de cardioloog. Het was de eerste keer na de cardioversie en ik had best wel wat vragen. Ik ben namelijk aldoor erg koud, en ook verschrikkelijk moe. Wil dus graag weten waar dat van komt en of er wat aan te doen is.
Eerst een e.c.g. laten maken en we zagen zelf al, dat de hartslag heel regelmatig is, maar traag. Slechts 50 x per minuut. De arts was het daar mee eens, en dat is ook de oorzaak van de kou en de moeheid. Wat er aan te doen? In principe niets, maar er zijn een paar medicijnen van de lijst afgevoerd. O.a. tabletjes die het hart rustiger maken. Benieuwd of ik dat na een dag of wat merken kan.  Afwachten maar weer. Die moeheid komt dus niet alleen maar door conditieverlies. Gelukkig maar…..

Dat ik het voortdurend koud heb vind ik niet zo erg. Dik vest over de trui en dan valt het wel mee. Maar die moeheid; slopend is dat.

Dan hebben wij deze week nog een paar foto’s van de sneeuw gemaakt. Wil ik nog graag even laten zien:

Zon_op_sneeuw_en_berk_klein

Een prachtig plaatje in onze straat.

Roodborstje_klein

Een roodborstje op de voeder"plank". Genomen vanuit de keuken. Als je buiten dit probeert te maken kun je het mooi schudden. Weg zijn de vogels.

december 2009

Toen de temperatuur boven 0 kwam ging de sneeuw op het erkerraam smelten, en dan krijg je van die mooie pegels te zien. Ik kan daar met plezier naar kijken.

————————————————————————————-

Zo, tot zover dit allemaal. Maar nu heb ik morgen nog een jarige kleindochter! De oudste van het spul. Ze hoopt al 18 jaar te worden. Morgen worden we dus in Veendam verwacht voor het feest en voor het kerstdiner.  Dat diner wordt door de hele familie verzorgd. Deze keer breng ik het dessert mee. Vandaag een heerlijke advocaatpudding gemaakt, en dan nemen we ook nog een ijstaart mee. Ook altijd lekker.  Het wordt vast een erg gezellig gebeuren.

Jeanine:

Photobucket

to you!!!!!

8 thoughts on “Kerstavond en nog meer

  1. Hallo Corry.

    Ik hoop dat je opknapt als je die medicijnen laat staan.
    Tjonge je mag wel zelf precies gaan bijhouden wat je waarvoor slikt en of het nog wel nodig is.
    Grote kans dat je hartslag nu beter word.

    Ik wens jullie fijne feestdagen …hopenlijk kun je er van genieten.

  2. Gefeliciteerd met jullie kleindochter; 18 jaar…; waar blijft de tijd?!
    Prachtige sneeuw foto’s, je zou er haast warm van worden.
    Liefs en goede dagen, Jaap en Paula.

  3. Allereerst gefeliciteerd met jullie kleindochter alhoewel je bijna zou spreken van een grootdochter.

    Blij te lezen dat er in ieder geval geen beroerd nieuws was bij de cardioloog
    Afwachten wat de medicijnen gaan doen
    En dan maar even een dik vest aan Corry

    Mooie sneeuw fotos
    Ik vind het jammer dat het alweer over is
    Schijnt tegen oud en nieuw weer te gaan vriezen dus ik hoooooooop dat het betekend dat de schaatsen uit het vet kunnen !!!!

  4. Nog van Harte Gefeliciteerd met jullie oudste kelindochter !
    Leuk dat je het daar gaat vieren ( heb gevierd inmiddels )

    Fijn dat je bij de cardioloog weer wijzer bent geworden en …dat t helpt door de tabletjes te laten staan .
    Sterkte Corry !

    Mooie sneeuwplaatje heb jij ook …idd die roodborstjes zitten hier ook maar fotograferen alleen vanachter het glas !
    Nog een fijne 2de Kerstdag …Groetjes Sophia

  5. Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jouw oudste kleindochter Corrie….18 al!

    Die kou herken ik, ook ik heb een vrij lage hartslag.We moeten dus in beweging blijven.

    Wat ben je toch een heerlijke optimistische, lieve en humorvolle vrouw Corrie; met zo’n instelling moet je wel weer gezond worden.

    Je hebt prachtige foto’s gemaakt, maar ik ben blij dat de wegen weer schoon zijn; zo kon ik vandaag weer eens met de auto op pad.

    Ik wens jou en Johan een prettige jaarwisseling en een gezegend en gezond 2010

  6. Beste Corry

    Ik kom jouw en je familie een heel mooie uiteinde en een goed begin wensen.
    Ik hoop dat dit jaar een beter en mooier jaar wordt als dat je heb gehad gelukkig gaat het iets beter maar ik las toch je bent er nog lang niet.
    Liefs van ij
    Corry.

  7. Corry en Johan,

    Een heel fijne jaarwisseling gewenst en vooral een nieuw jaar met heel veel gezondheid. Dat vooral… en de andere dingen natuurlijk ook.

    Groetjes

    Willem

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

