Onze caravan?

In mijn laatste logje vroeg ik mij af waarom we zo zeker wisten dat onze caravan op de voorplaat staat. En ja, de meesten hadden het goed! Het is die kast(bak) aan de zijkant van de caravan. Een ding, dat volgens ons aan geen andere Eriba te vinden is. Want: eigen werk en ontwerp van Johan. Bij het artikel in het blad Caravannen stond nog een foto:

Photobucket

De tekst links vermeldt, dat er (ook) beschutte plekjes op Groot Antink zijn.

caravan

Foto van de caravan zoals die rijklaar is. De bak wordt in de caravan meegenomen, om er op een volgende camping weer aan te "hangen". Onderweg wordt de opening afgesloten door een bagagluik. Gaat prima en we hebben er heel veel plezier van.
Tot zover de uitleg. We blijven het leuk vinden, dat ons tweede huisje op de cover van het blad staat!

Dit jaar geen Sinterklaasfeest voor ons. De kleinkinderen zijn inmiddels zo groot, dat ze niet meer hoeven. Een cadeautje mag wel, maar pakjesavond? Nee, niet meer. Jammer vind ik dat, want ook met allemaal "grote" mensen kun je een erg gezellig avondje hebben.
Maar onze zoon had iedereen uitgenodigd om bij hem te komen voor een etentje. Kijk, en dat wilde men wel. Wij ook!  Maar die dag was het helemaal knudde met mij, zodat wij besloten de reis naar Lelystad niet te maken. Ik zag dat helemaal niet zitten: eerst 2 uur rijden, dan minimaal twee uur samen kletsen, eten etc. en dan nog eens weer 2 uur terug naar huis. Jammer, maar we hopen volgend jaar een herkansing te krijgen. Je weet maar nooit. Ik heb wel begrepen, dat we wat erg lekkere gerechten gemist hebben. Maar wij genoten van een bord zelfgemaakte erwtensoep. Ook niks mee, toch?

’t Is nu kwart over vier en al bijna helemaal donker. We zijn echt bezig met de donkere dagen voor Kerst. Alom zie je dan ook steeds meer lichtjes bij en aan de huizen en langs de wegen. Ook weer langs de Drentse Hoofdvaart, zoals die elk jaar versierd wordt. Heel feestelijk: de ophaalbruggen zijn getooid met lampen, er is kerstversiering van Bovensmilde tot en met Hoogersmilde. Al met al toch zo’n 14 km. versierd. Erg mooi! Als je in de buurt mocht komen, ga dan eens kijken. Rij er op  je gemak langs en geniet ervan!

Photobucket

Onze vlaggenmast heeft ook al een slinger…….

Als je een mailtje stuurt, kun je hier wel chocolademelk komen drinken, of koffie als je dat liever lust. Van harte welkom in onze herberg!

7 thoughts on “Onze caravan?

  1. Leuk dat je ons uitnodigt in jouw herberg !Maar t is een beetje uit de richting he 🙂
    Goed dat ik t ook door had waar je aan kon zien dat t jullie caravan is .
    Leuk die tweede foto waar jullie zelf er ook nog opstaan !
    Ja zo een reis maken voor een uurtje of wat als je je toch al niet lekker voelt …..is goed te begrijpen
    Ach die feesten met kleintjes heb jij toch ook gehad …Tuurlijk geniet je daarvan maar andere leeftijden hebben weer andere leuke dingen …toch ?
    Gezellig die vlaggemast bij jullie
    Mijn ramen zijn weer verlicht ….en de kerstboom staat al klaar om te versieren ….
    Heerlijke tijd vind ik dit en dat t dan om 4 uur al domker wordt vind ik helemaal niet erg hoor …
    Ik geniet binnen van de gezelligheid
    Voor nu vast een fijne donderdag Corry !
    Groeten Sophia

  2. Ik zou zeker gaan voor chocolademelk. Maar Smilde is zo ver weg en ik kom eigenlijk nooit in het oosten en noordoosten. Misschien van de lente maar dan zijn de lichtjes weg.

    Mooi logje. Prachtige caravan trouwens.

  3. In het verleden was onze tuin altijd verlicht maar dit jaar doe ik dat niet ik heb er geen goed gevoel bij.
    Ook plaats ik geen kerstboom in huis maar enkel en alleen een paar kerstbakjes.
    Ik hou het sober.
    Denk niet dat ik het echte begrip kerst niet herken maar het uitbundig vieren daar ben ik nog niet aan toe.
    De 2e kerstdag hoop ik mijn 70e verjaardag te mogen vieren maar om eerlijk te zijn heb ik daar ook mijn hoofd niet naar staan.
    Maar ik heb kinderen en kleinkinderen en begrijp goed dat ik deze dag niet in stilte voorbij mag laten gaan.

    OT: vriendelijk bedankt voor je gedichtje geplaatst in je reactie op mijn log.

  4. Wat een geluk dat jouw herberg nog plek heeft met kerst……..heel wat jaren geleden waren alle herbergen vol en moest men zich met een stal behelpen
    Goh Corrie zo ben je helemaal in de kerst sfeer

  5. hee Corry, wat fijn voor je dat het langzamerhand toch wat beter begint te gaan. Dat belooft toch wat met de feestdagen, lekker wat meer energie om met je geliefden de kerst en nieuwjaar te vieren.
    Je schreef op mijn weblog dat ik best wel heel wat doe. tja, ik vind natuurlijk nog steeds van niet. Mijn leven is zo anders dan voor de hartstilstand. toen werkte ik 32 uur, deed thuis van alles ff tussendoor. Muziek maken en luisteren, concertje op zijn tijd. Creatief bezig zijn, met vrienden en vriendinnen op pad. Ik ben ook nog best jong, toen 47. Tuurlijk kijk ik naar wat ik nu doe en kan en naar wat anderen, zoals jij, beleven. En dan ben ik best tevreden met hoe het gaat zeker in vergelijking met mensen die echt iets mankeren. Maar daar zit ook een beetje de frictie. Ik mankeer officieel niks, de cardioloog verbaasde zich sept 2008 al dat ik niet aan het werk was, er was geen reden om thuis te blijven. Dat maakt het allemaal best lastig, maar weet wel: ik ben tevreden met mijn leven, mijn gezin, heb geen hang naar meer spullen, hebben, mooiere huizen of dure vakanties. Ik was altijd heel tevreden met ons leven. Maar ik mis mijn oude leven wel. Werken geeft structuur en een doel om op te staan. Sporten doe ik 2 x per week, is voor mij geen verplichting want ik vind het leuk. Maar verder ligt mijn sociale leven zo goed als stil. En ik mis mijn muziek maken, luisteren, creatief bezig zijn. Daar haalde ik heel heel veel energie uit altijd.
    Ik ga nog hulp krijgen, voorlopig in de vorm van medicijnen. En dan zien we wel weer verder na de feestdagen.
    Ik wens jullie samen ook hele fijne feestdagen en een heel gelukkig, voorspoedig 2010. Waarin je weer beetje bij beetje je energie terug krijgt en lekker met jullie sleurhutje op pad kunnen gaan.
    groetjes Caroline

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

