Met water spelen?

Nee….. dat was beslist niet de bedoeling. Maar wat was ik blij toen Johan gisteren zei, dat hij het serreraam eens even schoon ging maken. Dat doe je niet even zomaar, maar je moet daarvoor het dak op, allerlei attributen meenemen naar boven, de waterslang uitleggen, zodat je daar lekker een eind mee weg kunt spuiten, en dan kan het beginnen.

Eerst even een paar foto’s die ik vanuit de kamer maakte:

erkerraam

Op het linkerraam kun je nog veel van de troep zien die in de loop van de tijd daar terecht komt. Plus een aardige groene uitslag en dan vinden we zo’n 2 x in het jaar dat er nu toch nodig met de spuit gewerkt moet worden. Het rechterraam is al bijna schoon.

rommel op raam

Het linkerraam wordt hier "bespoten". Als je goed kijkt kun je de straal (rechts) zien. Het klettert zo lekker……

Dan nog even een prentje, dat ik buiten maakte:

Johan spuit schoon

Zo ziet dat er dus uit: Johan aan het werk. Onnodig te zeggen, dat ik vandaag heerlijk genoten heb van het "schone" uitzicht.

Ondertussen heeft Johan ook nog alle troep van het dak en uit de goten gehaald. Het regenwater kan dus ook weer goed afgevoerd door de regenpijpen.
Wat fijn, dat hij dit, ondanks zijn beperking, toch nog maar allemaal kan doen.

Toen er aan de klus begonnen  werd, was het prachtig, zonnig weer. Helaas werd het alsmaar donkerder in de lucht, maar Johan was net voor de bui klaar. Gelukkig maar…….

Fijne zondag gewenst!

8 thoughts on “Met water spelen?

  1. Net als Piet deed, denk ik dat Johan ook kijkt naar de dingen die wel kunnen
    En geloof me Corrie dat is een groot behoud als je dat kan.
    Dus ja genieten als Johan toch maar mooi even deze klus klaard!!!
    Het is hier tot nu toe droog gebleven vandaag
    Ik wens je nog een keer sterkte voor volgende week en zal dagelijks kijken OF er wat geschreven word hier !!!

  2. Ja, die ramen van jullie daar heb ik me ook altijd verschrikkelijk aan gestoord hoor…….. wat fijn dat ze nu weer lekker vies kunnen worden. Sterkte voor morgen.

  3. Zo…..dat is inderdaad een hele klus voor Johan !
    Zoiets kijk je steeds tegenaan he ….lijkt me wel een heerlijk plekje zo in de serre
    Maar jij kan weer genieten in je serre !
    Een fijne week …..
    Groetjes Sophia

  4. Schoonmaken kan leuk zijn mits het niet in werken gaat ontaarden.
    In dit geval denk ik echter dat het een klus was die veel op werken begon te lijken.
    Nu kunnen jullie weer naar boven kijken.
    Maar denk er aan niet te lang want anders krijg je er ook nog nekklachten bij.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

