Even weer bijpraten

Dankzij die voortdurende moeheid heb ik niet veel puf om erg geregeld een logje te plaatsen, maar nu is er wat nieuws te vertellen. Ik heb namelijk bericht gehad van het Asser ziekenhuis, dat ik daar 24 november a.s. om 8.15 (!) verwacht wordt voor een cardioversie (de mooie naam voor electr-schok). Erg vroeg dus, en dan moet ik ook nog nuchter zijn. Geen ontbijtje dus, geen koppie thee, maar wel mag ik de medicijnen innemen met een beetje water. Alleen niet de plastabletten. Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen. Je krijgt namelijk een (licht) roesje tijdens de behandeling. Ik zal mijzelf dus niet zien "opspringen". Helemaal niet erg, als het maar wel helpt om het hartritme weer gelijkmatig te krijgen.
Zo, zover zijn we dus. Maar al met al duurt het nu dus nog zo’n anderhalve week voor ik aan de beurt ben. Maar dan xc3xafs het eind wel zo’n beetje in zicht (hoop ik). Duimen dus maar, dat er geen kink in de kabel komt. B.v. mexicaanse griep, bloed niet goed (te dun of te dik), en misschien kan er nog wel wat gebeuren. You never know! Offe….dat het niet lukt…..dat zou toch even een afknapper zijn!

……………………………………………………………………………………….

Vandaag is het weer gelukkig een stuk beter dan de afgelopen dagen. De zon schijnt zelfs! De temperatuur achter het huis is 13xc2xb0C. Prima temp voor de tijd van het jaar.
Johan is wat in de tuin bezig en liet me zojuist een vogeltje zien, dat hij gevonden heeft. Helaas leeft het niet meer, maar ik denk, dat het nog maar heel kort geleden dood is gegaan. Waaraan? en waarom? Ik zou het niet weten. Wel heeft Johan er even een fotootje van gemaakt:

Vogeltje

Ik denk dat het een jong meesje is, maar ik weet eigenlijk niet of dat in  deze tijd van het jaar nog kan: zulke jonge vogeltjes. Eigenlijk best zielig.

Aanvulling:
Nnanos  weet  te vertellen dat het een goudhaantje is. Dankjewel! Ik kende het vogeltje niet.

En dan was het deze week ook nog 11 november: Sint Maarten. Elk jaar maak ik een schaal met versnaperingen klaar, en ook elk jaar heb ik dat weer helemaal voor niks gedaan. Geen kind met lampion aan de deur geweest. Jammer. Ik denk dat het te maken heeft met het feit, dat wij met onze buren nogal ver uit elkaar wonen, en dat het ook nog eens behoorlijk donker is in de straat. Elk huis heeft trouwens wel een buitenlamp aan. Maar ik kan me voorstellen dat je het als ouder niet leuk vindt als je kind hier rondloopt. Als er dan eens eentje aan de deur komt, is dat inderdaad altijd met pa, ma of oudere broer of zus. Die laatsten krijgen dan ook altijd wat uitgedeeld. Komen we tenminste van de versnapering af.

11november

Even de muziek geplaatst, kan er toch nog gezongen worden…….

Allemaal een fijn weekend gewenst!

9 thoughts on “Even weer bijpraten

  1. Fijn, dat er eindelijk een beetje schot in de zaak komt. Nu maar hopen dat het ook echt werkt!!!!
    Hier leeft dat St. Maarten ook helemaal niet, nooit gedaan ook!!!

    Fijn weekend!!!

    Grtz Serena

  2. Goedeavond Corry

    Ik ben echt blij voor je als alles achter de rug is.

    Hier leeft Sint Maarten wel hoewel wij de laatste jaren ook niet veel kinderen krijgen was het dit jaar ineens veel zo`n 30
    kinderen ik stond geheel versteld.

    Corry een fijne week en lief zijn anders krijg je niets van de Sint

    Groetjes Corry

  3. Fijn om te horen dat je eindelijk een datum weet, want dit is ook niks! Ik duim voor je!
    Jammer dat er niemand aan de deur is gekomen. Hier in Zweden vieren ze de laatste paar jaren halloween. Maar meer in de grote stad dan hier op het land. Natje xxx

  4. Wat fijn dat je nu weet wanneer je aan de beurt bent Corry !
    Wel prettig dat je een roesje krijgt ….
    Sterkte met wachten tot 24 november !

    Wat een kleintje …dat vogeltje …inderdaad rare tijd voor zo’n jonkie …

    Hier kwamen ook maar een paar kinderen aan de deur en ik had er niet op gerekend ( al heb ik wel wat in huis hoor …voor de kleinkinderen he ) …
    Jammer dat ze bij jou niet zijn geweest maar je weet zelf al waar t aan ligt
    Hier is t eigenlijk ook helemaal geen gewoonte ….

    Ik wens je nog een fijne zondag ….en sterkte met je moeheid….niet leuk he om dingen te laten die je leuk vind …maar hopenlijk komt daar na de behandeling verandering in …Daar moet je maar vanuitgaan hoor
    Groetjes Sophia

  5. Slechts 1 kind heb ik aan de deur gehad en dat was het buurmeisje
    Ook hier zien we het achteruit hollen

    Fijn te horen dat je bijna aan de beurt bent corry
    En nu hopen dat het allemaal goed uitpakt en dat je helemaal boven Jan komt

  6. Gelukkig heb je nu bericht ontvangen, dat neemt de spanning iets weg, nu gaan we dus positief denken!

    Hier waren op de 11e 17 kinderen te gelijk met enkele ouders die er op toezagen dat er geen onglukken zouden gebeuren.
    Ook wij wonen buitenaf en de huizen staan soms een paar honderd meter van elkaar.

  7. Omdat het bijna 24 november is (in het weekeinde log ik niet of nauwelijks) wens ik je al vandaag sterkte voor a.s. maandag.
    Gelukkig van dat roesje. Zulke dingen wil je niet voelen, denk ik. Hopelijk heeft dit alles het gewenste effect.

    Hartelijke groeten
    Willem

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

