He, he, eindelijk weer on-line

Ik weet het, ik heb een hele poos hier niks geschreven. Voor mijn gevoel was er niks bijzonders te melden. En eigenlijk nog steeds niet. Het hart is nog steeds "van slag" (fibrilleren dus), aantal slagen per minuut is redelijk tot goed, het opgespaarde vocht ben ik bijna weer kwijt (nu zo’n 10 kilo), en voor de rest ben ik gewoon nog steeds moe. Heeft allemaal met het niet goed werken van het hart te maken. Maar ik doe mijn best om toch weer wat beweging te genereren.

Zo ben ik afgelopen vrijdag eindelijk eens weer naar het zwembad geweest. Zo’n wekelijks clubje mis je gewoon. Dus lekker weer wat bijgekletst, en mijzelf weer in beweging gezet. Ik heb niet met alle "voorgeschreven" oefeningen meegedaan, maar heb mij beperkt tot het heen en weer lopen in het water. En dat voelde erg lekker, moet ik zeggen. Maar als je dat zo’n half uurtje gedaan hebt, ben je wel blij dat je de kleren weer aan kunt doen, hoor. Ik hoop dat ik die wekelijkse excersities wat vol kan houden. We zien wel.
Zwemmen

Dan ga ik al een paar weken elke maandag naar de fysiotherapeut. Verwezen door de huisarts vanwegen een slijmbeursontsteking, maar die is nog steeds niet over. Af en toe nog smerig pijnlijk. Bepaalde oefeningen moet ik dagelijks doen. Doe ik ook, maar ik heb niet de indruk dat het effect heeft.
Verder oefen ik daar op de fiets, de loopband. de roeitrainer, en nog zo een paar apparaten meer.

Fiets

Zal wel ergens goed voor zijn, maar na zo’n half uurtje "sporten" ben ik blij dat ik even de tijd krijg om goed uit te hijgen. Afijn, we gaan, min of meer, vrolijk verder, waarbij ik hoop, dat e.e.a. goed is voor mijn lijf. Daar ga ik tenminste maar wel van uit.

Dan was gisteren onze jongste kleindochter jarig. 14 jaar is ze geworden. Groeit mij al zo’n beetje boven het hoofd, maar dat hoort er ook bij. Oma krimpt, kleinkind groeit. Tja that’s life……..

Johan heeft de afgelopen week weer een paar bomen omver gezaagd. Wie dringend om open-haardhout verlegen zit: kom maar op!  Wel zelf halen, want dxc3 t  doen we dus effe niet. Verder allemaal gratis voor niets, zelfs een kopje koffie krijg je erbij!!
Je kunt je melden via het mailformulier in de linker kolom.

Boom_gekapt_aangepast

Nou, jullie zijn weer een beetje op de hoogte.
Over ruim 4 weken word ik bij de cardioloog verwacht en ik hoop,  dat hij kan constateren dat het hart weer helemaal toppie is. Zo niet, zal er een defibrillatie toegepast gaan worden, om te proberen het hart weer normaal aan de slag te krijgen. Nou ja, dat zien we dan wel.
Klapkassie

Nu eerst even een kopje thee.

Tot de volgende keer!

9 thoughts on “He, he, eindelijk weer on-line

  1. laten we dan maar hopen dat je hart vanzelf weer het goede ritme te pakken krijgt, Corry, maar als ik zo lees wat je allemaal doet om jezelf weer topfit te krijgen, dan kan ik niets anders doen dan mijn petje voor je af te nemen. volgens mij ben je gewoon heel goed bezig!
    groet van Hanneke

  2. Ik zie dat jij je ondertussen ook aan het opmaken bent voor de volgende ronde qua hart……..
    Ook hier gaan we langzaam maar zeker weer richting volgende ronde
    Maar eerst volgende week nog een midweekje Drenthe

  3. Corry die 400 is in maanden opgebouwd
    Ik ben gaan meten omdat ik wilde weten of Piet wel weer terug kon komen bij de auto
    Dit is van net ff nadat we de rolstoel weer ingeleverd hadden
    Fietsen zijn we later gaan doen en ook die kilometers lopen gestaag op.
    Vanwege hetgeen Piet heeft neergezet wil ze dus nu gaan kijken of door de operatie op een of andere manier het hart meer pompfunctie heeft gekregen
    Want het blijft natuurlijk gek dat iemand met een hart wat in aanmerking komt voor transplantie dit neergezet heeft.
    En vanwege het feit dat het hart zo slecht is , is de ingreep die over een (hopelijk lange) tijd moet gebeuren dus een hoog risico operatie
    Blijft een vreemd iets dat je gewoon niet aan Piet ziet hoe ziek hij eigenlijk is qua hart

  4. Goed hoor dat je zo actief bent !
    Zowel in het water als bij de fysio !
    Het zal wel moeten he maar goed dat je t ook doet !
    Nog gefeliciteerd met je kleindochter …ja ze groeien jou al boven t hoofd …Hier nog even niet hoor ! 🙂

    ‘k Ben beetje laat hier bij jou maar ja als je je niet happy voelt is de pc t eerste wat je laat staan he …Maar nu gaat t wel weer hoor ….

    Open haardhout …Ja …maar beetje ver he …en ik heb eigenlijk liever ander hout 🙂
    Gelukkig hebben we nog genoeg…vanavond gaat de open haard weer lekker aan !
    Heel fijn weekend voor jullie
    Groetjes Sophia

  5. Hallo Corry

    Dat was een heel verhaal van je maarja er moet toch veel van je worden gevergd.
    Maar ik hoop dat alles wel gauw over gaat ook die slijmbeurs ontstekeing dat is zo`n rot pijn.

    Ook nog gefeliciteerd met je kleindochter toevallig moest ik een verjaardagskaart maken dus hier ook nog voor je kleindochter

  6. Hallo Corry,

    Wat akelig dat je hart nog steeds niet wil doen wat ie moet doen….gewoon kloppen en pompen.
    En dan ook nog een slijmbeurs ontsteking….het valt niet mee.
    Ik hoop dat het allemaal weer beter word voor je .

    groetjes, Eveline

  7. De gezondheidsperikelen houden maar niet op. Dat is rot.

    Gefeliciteerd met kleindochter. Dat is dan toch weer een positief punt, ook al groeit ze over je heen.

    Houdt de moed er in Corry… het gaat goed komen.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

