Daar ben ik even weer!

Het wordt toch wel even weer tijd om hier een berichtje te plaatsen. Sorry mensen, maar ik ben zo verschrikkelijk moe, dat ik er gewoon tegenop zie om achter de pc te kruipen. Het liefst zit ik lekker in een gemakkelijke stoel, benen op een bankje, tijdschrift of boekje erbij, en als ik dan niet oppas val ik geheid in slaap. Maar dat kan ook wel weer erg prettig zijn natuurlijk.
Afgelopen zondag zijn we wel even naar het open huis van een kennis geweest, omdat we wel erg nieuwsgierig waren om te zien hoe hun huis (en tuin) verbouwd is. Geweldig mooi allemaal. Zal even een paar fotootjes laten zien van een deel van de tuin:

Olifant_in_tuin_gerrie

Tja zo’n beeld van een olifant valt mij natuurlijk meteen op. Deze is mij te groot om in de vitrinekast te plaatsen, maar zou eigenlijk best in mijn verzameling passen.

Vijver

Een deel van de vijver. Rechts op het "muurtje" staat nog een olifant.

Zitje_tuin

Een natuurlijk zitje in de tuin; daar ging ik dus even uitrusten. Vond Johan een mooi plekkie om mij te fotograferen:

Lachen

Goed te zien dat ik inmiddels ook nog naar een kapper ben geweest. Zo kort heb ik mijn haar doorgaans niet, maar de kapster was maar aan het knippen en aan het kwebbelen. Dat ging zo’n beetje gelijk op. Nou ja, groeit wel weer aan, denk ik maar zo.

Dat waren dus even een paar plaatjes van een geweldige tuin. Ben wel blij, dat ik al dat gras niet hoef te maaien. De eigenaars van de tuin hebben een "robot" die dat werkje voor hen doet. Mogen ze best wel blij van zijn, lijkt mij.

—————————————-

Gisteren op bezoek geweest bij de cardioloog. De hartslag is aanmerkelijk lager dan die 2 weken geleden was: toen 134, nu zo’n 73 p.m.  Het vocht dat ik opgeslagen had, is bijna weer weg. Ik "mis" inmiddels zo’n 9 kilo. Nu de rest nog. Gewoon stug doorgaan.
Maar het fibrilleren is nog niet over. Gelukkig ook niet meer zo heftig als het geweest is, maar ik moet toch nog een poosje doorgaan met de extra medicijnen. Over 6 weken terugkomen en dan kijken hoe het hart het dan doet. E.e.a. stelt je toch wel een beetje gerust. Kennelijk moet het hart zelf weer goed in het ritme kunnen komen. Afwachten dus maar weer.

Komend weekend lijkt het nog steeds goed nazomerweer te worden. Daar gaan we dus zeker van genieten.
Allemaal een fijn weekend gewenst, en tot de volgende keer!

20 thoughts on “Daar ben ik even weer!

  1. Ik ben blij dat het weer beter met je gaat ik zelf ben nu in zuidlaarderveen op vakantie en hele mooie en leuke camping
    Dus als ik thuis ben en misschien eerder zal ik nog wat foto`s neer zetten.
    Je ziet er goed uit vind ik.
    Houden zo

    Fijn weekend
    Corry

  2. Dag Corry,
    Dat is nu ook wat, dat jij helemaal niet goed bent en dat ik dat niet wist.Ik dacht dat je gewoon even er lekker tussen uit was, tot ik hoorde van de problemen die je nu hebt. Dit had ik niet verwacht na je “vliegende start”. Het leek allemaal zo goed.Ik bewonder je dat je er weer zo hard tegen aan gaat want dat zal niet meevallen als je zo moe bent. Ik wens je veel sterkte en houd de moed er in. Harmien Floor van de zwemgroep.

  3. Jeetje, een tuin? Dat lijkt wel een compleet park!!! Maar wel mooi…

    Fijn om te horen dat het alweer een beetje beter met je gaat. Kan me voorstellen dat je nu ook weer wat lekkerder in je vel zit…

    Fijn weekend!!!

    Liefs Serena

  4. Je had al verteld van het bezoek aan de tuin van kennissen ,geweldig gewoon !Het aller fijnste was dat je de moed had om te gaan er even tussenuit te zijn .Nu maar in en om je eigen huis en tuin proberen te genieten lekker lezen en dan ook een dutje doen daar knap je toch een beetje van op !
    Groeten van Maarten en Gerda ook aan Johan .

  5. Korte haar staat je goed hoor. Lekker pittig. fijn dat het wat de goede kant op gaat. En kan je die olifant niet gewoon in je binnenzak meenemen….
    Heb je ergens een foto van je verzameling, lijkt me leuk dat te zien.
    Hou je haaks

  6. Jammer dat je nog zo moe blijft maar wel weer fijn dat je alle kilo’s weer kwijt bent
    En …dat het er allemaal bij hoort …
    Heel veel sterkte met je verdere herstel !
    Mooie tuin trouwens ….al lijkt het meer een park !
    Spaar jij Olifanten ?
    Leuk ….Heb je Bernhard zijn collectie overgenomen ? 🙂
    Voior nu een fijne week
    Groeten Sophia

  7. Corry, je ziet er geweldig uit. Nu weet ik wel dat je dan niet ziet hoe het werkelijk van binnen is, maar ik mee toch te lezen dat het nu veel beter gaat. Is dat niet prachtig? Ik hoop ook dat het doorzet en dat je straks weer helemaal de oude…herstel… de jonge bent.

  8. Hai Corry , Bedankt voor je bericht. Ik zie ze iedere keer veels te laat , vroeger kreeg ik een mailo, maar tegenwoordig niet meer . Wij gaan momenteel ook 1 maal per week naar Arnhem en ik probeer dagelijks even te bellen naar mijn schoonmoeder, Ook zij geniet met volle teugen als we haar meenemen. alleen eten is moeilijk voor haar , ze heeft overal last van , jammer want ze genoot zo van eten en een wijntje. Mijn schoonmoeder is nu 87 en tot voor kort kwam ze nog met de trein naar ons toe, dat kan niet meer nu. Ach en zo’n onderzoek ?? Het is maar hoe je kijkt en wie het beantwoord.
    Wat een mooie tuin van die kennissen, i.d. een park ! wauw en wat vervelend dat jij zo’n last hebt van je hart nog steeds en zo moe bent. Maar het beste is om naar je lijf te luisteren . ondanks dat het soms erg ongezellig is . maar leuk is het niet . Wel fijn dat je hartslag omlaag is gebracht en dat er zoveel kilo’s vocht kwijt zijn !

    Sterkte met alles enbedankt voor je berichtje !

  9. Hallo Corrie,

    Ik was erg benieuwd hoe het nu met je gaat. Gelukkg lees ik positieve berichten, doet me goed en is te zien op de heel mooie foto van jou.

    Ik doe heel weinig met de pc nu; heb andere dingen te doen zoals je weet. Paul moet de gifbeker tot op de bodem leegdrinken, niet om aan te zien. Als ik de moed kan opbrengen zal ik binnenkort een mail schrijven aan alle goede vrienden en bekenden.

    Ik hoop voor jou dat jouw gezondheid bergopwaarts blijft gaan Corrie.

    Warme groeten en liefs, An

  10. Hallo Corry. Wat fijn om te lezen dat je weer een stuk beter voelt! Nu die moeheid nog, maar dat zal ook wel door het hart komen. Het vocht ben je gelukkig ook al kwijt! Mijn schoonmoeder moet begin december naar de cardioloog. Eens kijken of ze haar ook kunnen helpen met haar kalklaagje. Natje xxx

  11. Hee Corry,
    Jij vroeg al een hele tijd geleden hoe dat nou zat. Of ik ooit iets zou gaan uitgeven. Wel, ik twijfel altijd. Maar op de vereniging is nu een drukker en die is bereid mijn boekje voor een schappelijke prijs te drukken ipv van de 16 euro die de andere uitgeverijen er meteen voor vragen.

    Zal ik voor jou dan eens een boekje samenstellen met korte, makkelijke en hopelijk leuke verhaaltjes?

  12. Wat een prachtige tuin!!!
    Maar ben wel blij dat hij niet van mij is.
    Alleen om te kijken is leuk.
    Fijn dat het wat beter met je gaat en over 6 weken terug komen?
    Lijkt me ook een goed teken anders had hij je wel sneller willen zien.
    Ga zo door Corry.
    Groeten van Ria.

  13. Beste Corry

    Leuk dat je even reageerde op Zuidlaarderveen helaas kunnen wij niet langs komen wij hebben nog enkele dingen te doen maar volgend jaar komen wij hier terug en dan kom ik zeker langs bedankt ook namens mijn man voor de uitnodiging.
    Groetjes Corry

    ps Drenthe is heel mooi alleen heb ik nog geen hunnebed gezien

  14. Wat heb je een mooi log & al zo lang!
    Je beeld van die olifant vind ik prachtig 🙂
    Ik heb iets met olifantjes…
    Lief dat je bij mij was.
    Kom denk ik wel meer bij je lezen.
    Fijne dag & liefs:Wilma.

  15. in ieder geval is het fijn te weten dat er vooruitgang zit in je gezondheid, dat geeft weer moed, nietwaar?
    Wat een prachtige tuin hebben die kennissen van jullie, en inderdaad, wat een werk. Dat is ook de reden dat wij zijn verhuisd, de tuin werd gewoon veel te veel en die was echt wel kleiner dan deze.
    Dat korte haar staat je anders wel goed….
    groet van Hanneke

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

