extra even vertellen…..

Ja, "even vertellen", maar er valt niet veel te vertellen. Vrijdag op bezoek geweest bij de cardioloog, die eigenlijk niets nieuws vertelde. Waar ik op dit moment last van heb is een redelijk normale complicatie na de zware hartoperatie. Het hart is nogal aangepakt, er is in gesneden, want anders kan er geen klep vervangen worden. Die snee is weer gehecht natuurlijk, maar o.a. door deze handelingen is de "structuur" van de spier veranderd.  Tja en daar moet het hart dan weer aan wennen. In eerste aanleg ging dat allemaal erg goed. Hoe die terugval kon ontstaan is is niet uit te leggen. Vraagtekens alom, maar ik moet maar wel zien om alles toch maar weer op de rit te krijgen.
Omdat ik zoveel vocht vasthoud, werden er weer extra vochtafdrijvers voorgeschreven. Zie nog niet dat dat helpt, maar dat kan ook niet zo snel, denk ik. De hartslag die nog steeds zo’n beetje 130 slagen p.m. is, wordt nu geprobeerd omlaag te krijgen door weer andere tabletten, en ik moet me rustig houden… Nou iets anders lukt al helemaal niet, want ik ben hondsmoe.  Mijn benen zijn zo dik als een flink formaat kachelpijp, mijn buik is dermate opgezwollen, dat het lijkt of ik "op alle dagen" loop.
Afijn, we wachten maar weer af wat de (nieuwe)  medicijnen toevoegen.

Dank jullie wel, voor de bemoedigende woorden, voor het meeleven, en voor het simpelweg reageren op mijn verhaal. Dat doet goed!

6 thoughts on “extra even vertellen…..

  1. Je weet van de slechte start die Piet had na de operatie en ook die werd toegeschreven aan de zwaarte van de operatie
    Zo zie je maar weer dat je nooit weet of en wanneer je last krijgt van die complicaties Corry
    Aan de andere kant denk ik dat het ook een opluchting is voor je om te weten dat het met je hart eigenlijk goed gaat maar dat het zich hersteld van hetgeen er gebeurd is

  2. Beste Corry

    Wat lees ik nu allemaal
    Ik vind het erg voor jou maar ik hoop dat de nieuwe medicijnen gauw gaan werken je moet nu toch vooruit gaan want dat heb je wel verdiend
    Heel veel sterkte van mij
    Corry

  3. Wel fijn om te weten dat dit er eigenlijk ook “bij-hoort” Als zijn dit nu niet de leukste complicaties …en je zo moe voelen is ook naar….maar gelukkig is er niets “vreemds”met je aan de hand ….
    Ik hoop dat je snel resultaat merkt van de vocht afdrijvers…want dat allemaal meeslepen is geen pretje !
    Heel veel sterkte en beterschap hoor Corry ! ….Groetjes Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

