Hoe het verder gaat

Zaterdag ben ik naar de huisartsenpost in Assen geweest. Helemaal nagekeken: bloeddruk, hartritme, en nog zo een paar dingen. Meeste was redelijk, om niet te zeggen goed, blijft al dat vocht dat ik maar niet kwijt raak. Mijn benen zijn zo’n beetje kachelpijpen, of om het dierlijk te houden: olifantenpoten. Staat veel spanning op en is daardoor pijnlijk. Slapen ’s nachts lukt ook al niet te best.
Zaterdag is de medicatie aangepast, nadat de dienstdoende huisarts contact had met de cardioloog. Dringend werd me geadviseerd vandaag contact te hebben met de huisarts. En dat heb ik dus gedaan.

Deze schrok nogal van de omvang van mijn onderdanen, en heeft contact gehad met (een andere) cardioloog. Medicatie weer aangepast, en vrijdag voor consult naar ziekenhuis. Maar weer afwachten dus. Het hele gedoe zorgt er wel voor dat ik hondsmoe ben. De hartslag is ook nog steeds te hoog (plm 120), terwijl het gekluts in de boezem ook maar steeds aanhoudt.

Vanmiddag ook nog naar de fysiotherapeute, die wat oefeningen met mij(n been) deed en me een paar oefeningen opgaf om thuis te doen. Ik ga wat dat betreft mijn best doen, en ik hoop dat de pijn door de slijmbeursontsteking wat gaat afnemen.

Gelukkig heb ik mijn oude hartklep nog, dus die kan eventueel herplaatst worden……
Brrrr, moet er niet aan denken, weer zo’n operatie. Nee hoor, ik hoop dat ik zonder al te veel kunstgrepen hier doorheen kom. Er zit natuurlijk wel een kans in dat ik zo’n klap krijg met een hartdefibrillateur, of op z’n drents: een klapkassie, maar als daardoor het ritme etc weer goed komt, moet dat dan maar.

Jullie horen nog.

10 thoughts on “Hoe het verder gaat

  1. Corry, wat een vervelend nieuws allemaal.
    Er is niets minder dan gerommel met je gezondheid.
    Wat kan ik verder nog tegen je zeggen dan: Wees sterk en luister goed naar je lichaam (en naar de doktoren)
    Hopelijk gaat het heel snel stukken beter.

  2. wat onzettend vervelend, Corry, dat het nog niet goed gaat. Hopenlijk doet de medicatie wel wat goeds voor je en denk maar niet aan een eventueel nieuwe operatie. Er zullen vast wel dingen zijn die eerste uitgeprobeerd moeten worden, voordat ze tot een operatie besluiten.
    Sterkte en beterschap.
    groet van
    Hanneke

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

