Weer thuis

We zijn weer een paar dagen de hort op geweest. Ditmaal hebben we Groenlo en omgeving "onveilig" gemaakt. We bivakkeerden op deze camping. En met veel plezier! Mooie rustige camping, prachtige omgeving. Kortom: niks mis mee.

Op de camping liep geregeld een eekhoorntje rond. Het is Johan gelukt hem (haar??) op de foto te krijgen:

Groenlo juli 2009

Volgens mij is het nog een vrij jong beestje.

Op het bedrijf van de camping-eigenaren kun je zelf bessen plukken. En lekker!

Groenlo juli 2009

Zelf maken ze jam, siroop en sauzen van het fruit. Ik kocht een potje jam gemaakt van perziken met mandarijnenlikeur. Mmmmmm.

Onder het motto: "wie niet goed ter been (meer) is, neemt toch de trein", gingen wij met de  Groenlo Vestingstad Express een tochtje maken.

Groenlo juli 2009

Meer over dit vervoermiddel lees je hier.

Na de rondrit, waarbij o.a. een wijndomein werd bezocht, gingen we met de eigen auto terug naar de kaasboerderij en Erve Kots, om daar rustig wat rond te kijken. Bij Erve Kots hebben we het  openluchtmuseum bezocht. Het spreekt vanzelf dat vooral het technische gebeuren Johan erg aansprak.

Groenlo juli 2009 Groenlo juli 2009

Een molensteen die het zaad plet, waardoor olie vrijkomt. (Ik hoop, dat ik het zo goed omschreven heb). Het is een z.g. rosoliemolen, dus in beweging gezet door paarden (in de tredmolen). Onder zie je een tandwiel. ’n Joekel!

Als we dit allemaal bekeken hebben, en een stuk kaas bij de kaasboer gekocht hebben, is het logisch dat we best wel trek hebben gekregen. Nou, daar was wel wat aan te doen, zowel bij de kaasboer als bij de "erveboer". Wij kozen eerstgenoemde, want je kon daar zo heerlijk in ’t zonnetje zitten. En we bestelden dit:

Groenlo juli 2009

Een uitsmijter met 3 eieren. Alleen konden we in eerste instantie dat 3e ei niet vinden. Was heel stiekem onder een ander ei gelegd, omdat de dooier kapot gegaan was……
We hebben gesmuld!

Later meer over ons bezoek aan de Achterhoek.

9 thoughts on “Weer thuis

  1. Ja, kruisbessen. Die kan ik bijna nooit krijgen en ze zijn zo lekker.

    Moet een heerlijke vakantie zijn geweest he? Veel zon en de natuur van eigen land. Erg fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten.

  2. Beste Corry

    Zoals je vroeg of ik al met vakantie was geweest nee wij gaan in augustus eerts wandelen in Limburg de Heuvelland4daagse en dan naar een camping aan de Moesel ik heb nog niet de link staat nog op de laptop van mijn man.

    Wat leuke camping zeg ik zet een even bij mijn favorieten wij gaan namelijk dat is de bedoeling nog eind september een weekje weg en wij zoeken nog een leuk plekje

    Mooie foto`s vooral die eekhoorn altijd leuk beestjes fotograferen.Maar ook de omgeving

    Ik ben wel blij te lezen dat het weer steeds beter met je gaat ik hoop dat je niet te veel last heeft van het warme weer.

    Een fijn wekend voor jouw en je man
    Liefs Corry

  3. jullie moeten die paar dagen wel volop hebben genoten, het ziet er allemaal mooi en gezellig uit en die uitsmijter doet me het water in de mond lopen, ook al is het derde ei dan niet te zien (ik heb nl. nog niet ontbeten, moet ik nu maar snel gaan doen).
    groet van Hanneke

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

