Wij waren uithuizig!

Wij waren zomaar ineens een weekje op deze camping. Het was de bedoeling een paar dagen in het huis van mijn zus en zwager te bivakkeren, omdat zij toch met vakantie waren, en ik het kamperen nog niet echt zag zitten. Helaas werd onze zwager tijdens de vakantie behoorlijk ziek, en zijn ze dus vervroegd huiswaarts getogen.
Ondanks dat waren (zijn) we van harte welkom om bij hen te logeren, maar dat is voor Johan eigenlijk geen optie. Hij moet ’s morgens aardig zijn eigen gang kunnen gaan: lang in bed, veel slapen etc. Op zoek dus naar een ander verblijf. Vakantiehuisje huren? Zou kunnen, maar wij moeten met veel dingen rekening houden, en de huisjes zijn alleen maar per weekend of midweek te huur.
Al rondkijkend op het www kwam bij mij de vraag op of we toch niet met de caravan op stap zouden kunnen. Gaat het niet, zijn we ook zo weer thuis. En zodoende zijn we zomaar een weekje aan het kamperen geweest. Een paar afspraken konden gewijzigd worden, en dan blijkt weer eens dat een mens zich eigenlijk vaak zorgen om niets maakt. Want het ging allemaal prima!

Kamperen_molke

Mooi plekje hadden we. Omdat het nog voorseizoen is, was het erg rustig op de camping. Alleen tijdens het weekend was er meer drukte, vanwege de seizoenkampeerders. Maar dat was alleen maar gezellig.

En wat hebben we veel gedaan deze week! In de eerste plaats heb ik 5 morgens een duik in het overdekte zwembad genomen. Lekker een halfuurtje mijn oefeningen gedaan, en wat baantjes gezwommen. Vind ik best wel knap van mijzelf…….
Zaterdag hebben we een boottochtje met fluisterboot op de Regge gemaakt. Vroeger woonde Johan zo’n beetje naast dat riviertje, maar toen was het zo ongeveer een open riool. Ik kan me de stank nog best herinneren. Brrrr. Maar nu merk je daar niks meer van.
Hier kun je van alles over de Regge lezen. Wij hebben genoten! Temeer daar we de enige passagiers waren, en de "kapitein" een echte Nijverdaller was, en we dus lekker even allerlei berichten over plaatsgenoten konden horen.

Haven_camping

Het haventje bij de camping. Hier vandaan vertrekt de boot. Verderop kom je dan op de Regge.

Zwaan_regge

Een plaatje onderweg. We hadden prachtig weer tijdens die vaartocht.

Rijssense_waterval

De "Rijssense waterval" volgens onze gids. Wel bijzonder zo in dat vlakke land.

Pelmolen_te_rijssen

De pelmolen bij Rijssen passeerden we ook onderweg. Mooi!

Verder hebben we de week gebruikt om veel familie te bezoeken, zowel in de Achterhoek als in Twente. Dat leverde ons zomaar 3 warme maaltijden op. Kijk, dan kan het allemaal een beetje uit, he? Wij vonden het erg lekker en gezellig. En nogmaals onze hartelijke dank!

Maar ook fijn geluierd op de camping. Lekker lezen, o.a. de volgende boeken:

Leesboek   en        Haar_naam_was_sarah

Vooral dat laatste boek kon ik maar amper wegleggen. Je blijft er in lezen, wilt weten hoe het afloopt. Bij Bol.com geven ze de volgende omschrijving:

De tienjarige Sarah wordt samen met haar ouders opgepakt en naar het wielerstadion in Parijs gebracht, waarvandaan duizenden joden worden gedeporteerd. Niemand heeft echter gezien dat Sarah haar kleine broertje Michel in een kledingkast opsloot, net voordat de politie het appartement binnendrong, en de sleutel bij zich stak.

Boeiend en aangrijpend van begin tot eind. Kortom: van harte aanbevolen.

Dat het kamperen goed bevallen is, maakt, dat wij nu aarzelend wat vakantieplannen maken. Maar voorlopig nog maar even niet. Eerst op 1 juli een bezoek aan de cardioloog. Kijken wat die zegt….

Allemaal een fijn weekend gewenst!

10 thoughts on “Wij waren uithuizig!

  1. Mooi dat jullie het zo leuk gehad hebben, foto’s lijken ook al wel te lukken :^)
    Over fluisterboot gesproken; waar ik was de afgelopen week was het ook heerlijk stil, dat er zo dichtbij in dat overbevolkte europa nog een plekje te vinden is waar je geen motoren hoort of andere herrieapparaten.
    Nadeel: je valt door de stilte makkelijk in slaap in de zon, gevolg: zonverbrandingen in alle gradaties :S

    Vroeger woonde Johan zo’n beetje naast dat riviertje, maar toen was het zo ongeveer een open riool. Ik kan me de stank nog best herinneren. Brrrr. Maar nu merk je daar niks meer van.
    Dat mag ondertussen ook wel een keer, hij woont er al jaaaaaaren niet meer ;^)

  2. Wat leuk dat jullie dat allemaal aandurfde en dat jullie er zo van hebben genoten !
    Zo zie je maar …een mens kan meer dan hij denkt …en zelfs gezwommen !
    Best een grote camping waar jullie waren he .
    Ja ik geloof graag dat je dan voorzichtig vakantie plannen wil maken
    Verstandig dat je eerst het bezoek aan de cardioloog afwacht …maar volgens mij vool je je goed …zo te lezen .

    En dat je niet altijd reageert bij mij …geeft niets hoor …Doen wat je zelf wilt …reacties vind ik leuk …maar moeten geen verplichting worden hoor Corry !
    Een fijne week voor jullie
    Groetjes Sophia

  3. Zo langzaamaan groei je weer naar je actieve leven toe, zo te lezen. En dat gaat steeds beter. Das mooi. Het is nu tenslotte de tijd om te genieten van de zon en elkaar. Prima dat jullie de gok hebben genomen. En nog beter dat het goed is bevallen. Na 1 juli staan misschien wel alle seinen op groen 🙂

    Van Elisabeth George heb ik ook nog een dikke pil. Ooit van mijn dochter gehad op mijn verjaardag maar nooit gelezen. Jouw stukje beschouw ik als een vingerwijzing. Dat boek van het weekeinde maar meepakken naar Hasselt.

  4. heerlijk om zo onverwacht weg te gaan en dan ook nog behoorlijk kunnen genieten. Daar doe je het toch voor?
    En je hebt het mooi gehad, dat kun je zo zien!
    Ik ben ook zo’n liefhebber van Elisabeth George, ik geloof dat ik bijna al haar boeken heb gelezen en ook van de tv-serie ben ik fan.
    Is je zwager weer opgeknapt?
    groet van Hanneke

  5. Dat boek heb ik even op mijn harde schijf gezet Corry.
    Ik ben momenteel in de lees race dus deze kan er ook nog wel bij.
    Wat kun je je laten wegvoeren door zo`n boek hxc3xa8.

    Dat plekje lijkt me heel geschikt.
    Verstandig dat jullie uiteindelijk toch de caravan maar gepakt hebben.
    Hoe aardig het ook aangeboden is een mens die iets mankeert is het beste af in zijn eigen bedoeninkje.

  6. wat heerlijk zo’n onverwachte vakantie. En ik lees eruit dat je steeds beter gaat. Vooral doorgaan dus.
    Ik lees wel waar de vakantieplannen jullie heen brengen.
    Wij hebben een fijne vakantie gehad in Italie. Kamperen is vorig jaar niet zo goed afgelopen, dat zie ik nog niet zitten. En ook al dat gedoe van de spullen in en uit pakken. Nog geen puf voor. maar het hotel beviel ook goed.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

