Jubilea

De laatste weken ben ik zo druk met mijn hartperikelen, dat ik een paar belangrijke data helemaal over het hoofd heb gezien.

Ten eerste: 4 mei 2004 om 12.09 uur heb ik mijn eerste wankele stappen in weblogland gezet. Heel aarzelend eerst, zo van: kan ik dat eigenlijk wel?  En zie: we zijn 5 jaar verder, en ik vind zelf dat ik toch wel wat bij geleerd heb. Stapje voor stapje, maar je probeert steeds weer andere dingen uit. We wachten maar af waar het schip misschien eens strandt. Tot dan ga ik vrolijk, en soms moeizaam, verder.

Het eerste lustrum zit er op!!! En dat moet eigenlijk wel gevierd worden. Daarom hier een bloemetje voor mezelf!!!

Photobucket

Ja en dan nu de wel heel belangrijke dag in ons leven. Dat was in maart 1959, om precies te zijn de 30e. (Ik heb dat even op internet opgezocht). 30 maart was toen de 2e Paasdag en wij ontmoetten elkaar in Zwolle.  In die tijd waren er jongens- en meisjesclubs bij onze kerken. Op 2e Paasdag was er jaarlijks een z.g. provinciale toogdag. ’s Morgens een huishoudelijke vergadering voor afgevaardigden. Let wel: jongens en meisjes apart. Zo heette dat toen nog: jongens- en meisjesclubs. Tijdens de lunch (met zelf meegebracht brood!) kwamen de deelnemers van beiderlei kunne samen in een grote (kerk)zaal om daarna ’s middags van een ontspanningsprogramma te genieten. Er kwamen dan veel meer jongelui, zodat het altijd een hele happening was. Maar van het programma van die middag weet ik echt niks meer, want tijdens de lunch hadden Johan en ik elkaar eens diep in de ogen gekeken, en dat bleven we, geloof ik, de hele verdere dag doen. Tot zelfs in de trein die ons naar Nijverdal, resp. Hengelo bracht.
Ja, die toogdagen hebben heel wat stelletjes opgeleverd!
Wie even snel gerekend heeft, weet inmiddels dat dat allemaal inmiddels vijftig jaar geleden gebeurd is.  Ook dat is wel een bloemetje waard, maar ik heb al zo’n mooi boeket…… Eentje is genoeg!

De landelijke toogdag van die beide verenigingen werd jaarlijks op Hemelvaartsdag gehouden. Die zou in 1959 in Rotterdam gehouden worden, en wij hebben beide geregeld, dat we daar als afgevaardigde van onze plaatselijke club naar toe konden. We hebben vast een hele fijne dag gehad, want kijk: we zijn nog steeds samen.

levensboek

Bovenstaande foto is toen gemaakt. Volgens mij is dit de allereerst foto waar we samen op staan. Tjonge, wat waren we nog jong!

Maar 50 jaar samen: waar blijft de tijd…… In ieder geval hopen we nog een poos samen te mogen en kunnen optrekken.

18 thoughts on “Jubilea

  1. Haaa, ik ben mooi de eerste om je te feliciteren. Met je lustrum van de weblog en natuurlijk in de eerste plaats met je 50 jarig huwelijksfeest. Prachtig aantal jaren.

    Ik wens jullie er nog een heel veel jaren bij in goed gezondheid en dat wij er via de weblog ook van mogen meegenieten.

    Groetjes voor jullie beiden.

    Willem

  2. Whahahaha, net op de meet geklopt dan he?

    Dus niet 50 jaar getrouwd maar wel 50 jaar elkaar kennen. Ook een prestatie van formaat.

    ot. mijn stukje was niet helemaal zo maar. Ik heb mensen gekend (er zelfs mee gewerkt) die dit zo zagen. En recentelijk kwam ik deze situatie weer tegen. Betrokkenen wonen in xc3xa9xc3xa9n straat maar de gelovige vrouw zal de afgescheiden vrouw streng afkeurend aankijken maar beslist niet groeten. Ze is dood voor die ander. Zo werkt het kennelijk. Ik heb daar een verhaaltje van gemaakt maar de kern is gewoon werkelijkheid.

  3. Nee dat kan ik nog niet redden whahahah maar ik ken piet nu bijna 41 jaar waarvan we uhhhh ff denken bijna 40 jaar verkering hebben
    Daarvan zijn we eind van dit jaar 39 jaar getrouwd

  4. Goedemorgen Corry

    Wat leuk al die datums ik moet dat ook eens uit gaan zoeken.

    Wat ben ik blij dat het vel beter met je ga vooral dat je minder benuwd bent en dat je lekker weer naar het zwembad ga dan komen de andere dingen ook maar zoals je al zei je moet geduld hebben en dat heeft een mens soms niet.
    Lekker dat je wel hulp heb ik ben sinds afgelopen maandag ook alphahulp een dankbaarwerk maar je moet wel opletten dat je niet te veel koek eet want ze hebben allemaal koek in huis want de mensen vinden het gezellig dat je er moet bent en hebben van alles voor je gehaald.

    Nu Corry een fijne dag verder en ik hoop dat het gauw weer droog wordt
    Groetjes van mij.

  5. Wat een prachtige foto zeg, wie heeft die gemaakt dan? Afgelopen vrijdag kwam hier een lang jongmens terug van zeilweek die toch wel verdacht veel op z’n opa lijkt … over 4 jaar nog maar eens vergelijken met deze foto, maar ik weet in elk geval zeker dat hij net zo lief naar z’n meissie to-be zal kijken!

  6. Wooow je hebt een prachtige bos bloemen
    voor je zelf uitgezocht! : -))
    Van harte proficiat met je eerste webloglustrum en met het feit dat je al 50 jaar verkering hebt!
    Maar wat lees ik nu, jullie komen uit Nijverdal en Hengelo? Dat is niet ver hier uit de buurt, ik woon in Enter!

    Groetjessss,
    beuzeblaadje

  7. Met deze twee jubilea van harte
    gefeliciteerd Corrie. De weblog heeft je vast een hoop plezier gebracht, maar Johan nog “ietsje” meer denk ik zo!

    Je hebt jezelf mooie bloemen geschonken en wat een mooie foto van jullie tweetjes.Hier geldt niet:

    Samen op een prentje
    brengt de liefde op een endje!

    Zoals Ramses zong of nog zingt: “Wij zullen doorgaan…..”

    Hartelijke groeten en succesvol herstel verder,

    An

  8. Zo, beetje late reactie van deze kant, maar ’t was weer ietwat druk….maar wel leuk druk. Je hoort’t hog wel.
    Gefeli met beide jubilea. Enne…mag ik eeeeeven opmerken dat de uiterlijke kenmerken van de R.-kant 50 jaar geleden – mwah…wat zal ik zeggen – overduidelijk aanwezig zijn….
    Tsjonge….
    Fijn dat het herstel gestaag voortzet.
    Groetjes van ons,
    D&K

  9. @ Feetje: “Zoals Ramses zong of nog zingt: “Wij zullen doorgaan…..”

    volgens mij zong Andrxc3xa9 van Duin het ook….maar dan anders….hahahahahahaha

  10. Wat een geweldig leuke foto van jullie !
    Jij bent niet echt veel veranderd vind ik, dit in tegenstelling tot Johan, die had ik echt niet herkend als je er niet naast had gestaan.
    Leuk !!

    Groet van mij

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

