Boompraat en hoe het nu gaat.

Vandaag begin ik met een paar fotootjes van onze "oprit".  Zoals je je misschien herinnert is er onlangs een gigantische boom omgekapt in onze tuin. Kijk anders even op deze log.  Met de stukken van de stam is Johan heel creatief aan ’t werk geweest. Van de stukken stam,

bij ons thuis

waar ik een Flintstone-auto van gedacht had,  heeft hij een nieuwe tuinafscheiding gemaakt. Kijk maar:

bij ons thuis

De boombast heeft hij er allemaal afgehaald, en ze toen stuk voor stuk op hun plaats gezet. Het zijn zware stukken hout, dus eerst rollen, en daarna net zo lang "schuiven" tot ze goed staan. De stukken aan de linkerkant zijn nog even wat hoger dan die andere. Kortom: een boel werk. En dan is die MS eigenlijk zo’n rare ziekte: er zijn dagen, dat er helemaal niks uit z’n handen komt, maar de spierkracht is er nog wel. Dus zolang de aansturing vanuit de hersenen maar werken, kan Johan het ook. Maar per dag toch meestal niet meer dan een uur of 2,3. Maar hij heeft er plezier in, en dat is het belangrijkste.

bij ons thuis

En dit is wat er over is van die hele grote boom: een stronk van zo’n meter hoog. De klimop doet zijn uiterste best om er wat moois van te maken. Op de achtergrond (rechts) lelietjes der dalen, die door alle boomsnippers heen hun weg naar boven weer gevonden hebben, en prachtig bloeien op dit moment. Links zie je het restant van een andere boom, waarop een schijf hout van de "buurboom" ligt.  We zijn nog aan het denken wat we daar eens mee zullen gaan doen.

Hoe het nu met mij gaat:

Eigenlijk, net als vorige week, steeds een stapje verder. Gisteren weer naar de revalidatie geweest in het ziekenhuis. Je bent dan toch zo’n 35 minuten behoorlijk intensief bezig, en dat merk je! Vorige week was ik niet geweest, vanwege Koninginnedag. Dus over 2 weken zal ik ook wel weer "vrij" hebben, wegens Hemelvaartsdag.
Het gevolg van dat harde werken gisteren is, dat ik vanmiddag bedacht heb, dat ik dan ook wel een half uurtje wat oefeningen in het zwembad kan gaan doen! Elke vrijdagmiddag ging ik daar al lang (zo’n jaar of 2) naar toe. Een soort gymmen in het water. En dat voelt heel goed. Ik heb vandaag nog niet alle oefeningen meegedaan, maar toch wel veel heen en weer gelopen. Het water is zo’n 30xc2xb0 C,  dus zeer aangenaam voor de spieren. Kortom: goed bevallen. En dan ga ik er ook nog op de fiets naar toe! Nou, dan ga je toch best de goede kant op, of niet dan?

Toch durfde ik het vanavond nog niet aan, om naar het concert te gaan van het harmonieorkest waar onze dochter met een zoon en dochter  (dus onze kleinzoon en -dochter) lid van zijn. De hele avond zoveel muziek horen, lijkt me echt nog niet goed. Ik hoop nog vaak een uitvoering mee te mogen maken, maar nu helaas even niet.

Zo, weer even bijgepraat. Ik wens iedereen een fijn weekend toe.

Groetjes, Corry

10 thoughts on “Boompraat en hoe het nu gaat.

  1. Waarom Piet nu groen licht heeft gekregen voor het fietsen was dat het eerder te zwaar was en hij het alleen op therapie mocht doen.
    En omdat we natuurlijk al veel meer deden dan ze eigenlijk “goed” vonden gaan.
    Nu gaan we eigenlijk steeds beter en zogauw de wind wat gaat liggen gaan we op de fiets door het duin heen whahaha.
    Tekenbeet die onstoken raakte was een reactie op de beet. Ik blijf lopen ,simpel omdat ik de benen onder de gat MOET houden en ik weet als ik stil ga zitten dat alles er uit gaat komen en dat hoeft nog even niet.
    Laat ook dat maar in gedeeltes komen whahahaha
    Fijn weekend Corry en je erfafscheiding ziet er prachtig uit

  2. Fijn om te horen dat het goed met je gaat. En mooi idee zo de stammen in de tuin! Ik kan ze wel als brandhout gebruiken 😉 Ik wens je een fijne moederdag Corrie! Natje xxx

  3. hoi C en J fijn te horen dat alles goed gaat. Zwemmen voor de olympische spelen en fietsen voor de tour de France. En Johan meedoen voor de sterkste man van Nederland. Het kan bijna niet op.Het glas is half vol en niet half leeg zeggen we, niet waar…..

  4. Zo…..wat goed van je Corry om naar het zwenbad te gaan en nog wel op de fiets ….je gaat xc3xa9cht vooruit hoor !!
    Fijn joh
    Nee iets wat je nog niet aandurft moet je ook maar niet doen he ….Volgende keer misschien ?

    Wat een werk heeft Johan verzet met die stukken stam …Knap hoor dat hij daar het doorzettings vermogen voor heeft om er iedere dag weer een poos mee bezig te zijn …
    Petje af …en heel erg creatief !
    Jammer dat jij nu je flintstone auto niet hebt …haha
    Fijne week voor jou Corry
    Groeten Sophia

  5. Wat ziet dat er prachtig uit die stukken
    stam Corry! SUPER!! Ik heb even door je laatste loggen gescrold en gelezen dat jij net een hartoperatie hebt ondergaan? Jeetje, dat is niet niks maar fijn te lezen dat het goed met je gaat!

    Ik zal je zo het adres mailen!!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  6. Blij te horen dat het beter met je gaat, Corry, je doet er genoeg aan ook.

    Enne… complimenten voor Johan. Als je dit met die handcap allemaal nog kan, dan doe je het goed. En eerlijk is eerlijk he: het zijn toch joekels van stammen.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

