Fietstest

Gisteren weer eens naar het Asser ziekenhuis geweest. Dit keer om een fietstest te doen. Met een mooi woord heet dat ergometrisch onderzoek. Hier kun je lezen hoe dat in zijn werk gaat. Je gaat door het aanklikken van de link naar de website van het ziekenhuis waar ik geopereerd ben, en je ziet (via foto’s) en leest  wat daar allemaal van je verwacht wordt. Dat is dus "gewoon" fietsen, maar ondertussen wordt er geregeld een ecg (hartfilmpje) gemaakt, je bloeddruk wordt zo om de 3 minuten gemeten, en de weerstand van de fiets wordt steeds zwaarder gezet. Op het laatst heb je het gevoel dat je zo’n beetje de  Alpe d"Huez aan het beklimmen bent. Je krijgt een hoofd als een boei, je hijgt je ongans, en maar doortrappen,hxc3xa8.

Ik begrijp nu waarom de cardioloog na de vorige test zei, dat het helemaal niet goed met mij ging. De vorige test was begin november, en de mevrouw, die mij goed in de gaten hield gisteren, vertelde dat ik toen 6 minuten gefietst had. Toen moest ik er mee stoppen. Er wordt dan niet verteld waarom, maar het is me nu wel duidelijk.
Gisteren heb ik zo’n 13 minuten gefietst, er werd een paar keer gevraagd of ik nog doorging, maar uiteindelijk heb ik toch maar aangegeven, dat ik er mee stoppen wilde. Je krijgt dan nog de gelegenheid "uit te fietsen" en er wordt een laatste ecg gemaakt, en de bloeddruk wordt nog eens gemeten. Jammer, dat er niet verteld werd hoe hoog die was aan het begin, en aan het eind. Of ze dat niet mogen? Op de site van het MST lees ik, dat ze dat daar wel vertellen als je dat interesseert. Ik zal dus, denk ik, moeten wachten tot mijn volgende bezoek aan de cardioloog.

Door die test krijg ik wel steeds meer vertrouwen in het hart met die nieuwe klep. Prachtig toch?

Verder gaat het nog steeds elke dag een stukje beter. Er werd mij verteld, dat het genezingsproces zo’n 4 tot 6 maanden kan duren, en dat begin ik zo langzamerhand echt te geloven. Af en toe helemaal licht in ’t hoofd, een duizelig gevoel. Dan even de ogen dicht, rustig gaan zitten, en dan gaat het weer. Voorbeeld: tijdens het maken van dit logje heb ik tot nu toe 2 keer zo’n duizeling gehad. Reden om er nu dus eerst maar even weer mee te stoppen.

Later meer.

Allemaal een fijn weekend gewenst. Enne….ik geniet onwijs van het prachtige weer.
(Sorry dat ik niet over 30 april schrijf, maar heel internet staat er al vol mee, daar voeg ik dus niks meer aan toe).

9 thoughts on “Fietstest

  1. Je hebt groot gelijk Corrie (30-04)
    Ik denk dat jij ook bijna niet kan geloven dat het zomaar ineens een stuk beter is dan het was voor de operatie.
    Ik kan nog steeds met verwondering en bewondering naar Piet kijken.
    We proberen toch iedere dag een kilometer of 8 a 9 te lopen en proberen het tempo wat hoger te krijgen
    En gelukkig hebben jullie en ook wij het weer mee !!!

  2. “Er werd mij verteld, dat het genezingsproces zo’n 4 tot 6 maanden kan duren, en dat begin ik zo langzamerhand echt te geloven. ”

    Reken maar dat dat echt zo is Corrie.
    Er is heel wat met je gebeurt meid….je lichaam heeft tijd nodig.
    Wat goed trouwens dat je zelf echt vooruitgang bemerkt.
    Pas maar op…over een tijdje loop je ons er allemaal uit.

  3. Hej Corry, mijn schoonmoeder was nog te goed.. ze willen nog wachten. Maar ze was nog steeds erg moe,bleek dat ze bloedarmoede had. Ze heeft ook bloedneuzen gehad die een dag duurden dus dat verklaart. Maar ze gooiden het op van alles dat ze zo moe was maar niet dat ze bloedarmoede had. Maar ze wordt dus niet geholpen. Misschien ooit eens. Ja ze vertellen niet alles. Maar wel goed dat je toch naar je eigen lichaam luistert. Natje xxx

  4. Wat goed van je zeg …die fietstest !
    Mooi dat je t nu al veel langer hebt uitgehouden
    Ja jammer dat ze je de bloeddruk niet vermelden
    Fijn dat je zelf ook voelt dat je vooruit gaat
    Knap hoor iedere keer al een log van jouw hand
    Fijn dat je ons zo op de hoogte houd
    Zo ik ga even een boodschap doen Postzegels zijn op en ik heb een paar kaarten geschreven ….dus even er een ritje aan wagen
    Leuk dat je zo geniet van mijn logjes ..ook dxc3¡xc3¡r doe ik het voor hoor …er zijn ook heel veel “stille” lezers ….
    Jij sterkte …en we horen wel weer van je
    Groeten Sophia

  5. Ik heb maar eens even een achterstandje weggelezen bij je: heb heel veel gemist, dat is me wel duidelijk. Ben blij voor je dat je herstel voorspoedig verloopt, al gaat het je natuurlijk veel te langzaam. Sterkte, Corrie!

    Groet,
    Anna

  6. Hai Corry , Wat fijn dat het zo goed gaat ! en dat je zoveel meer kan ! helemaal top. Nu weer wat zekerder worden over je eigen lijf en dan eens lekker op vakantie !
    Ik ben erg weinig op de pc, Heeft verschillenden oorzaken, Een stukke laptop, zelf een beetje in de lappenmand, Nog erg veel bezig met mijn zus en mijn schoonmoeder die alzheimer heeft etc etc. KOmt allemaal weer goed ! Jammer dat het weer nu minder is maar het schijnt weer op te knappen ! Kan je lekker in het zonnetje ! Geniet er maar van
    Liefs en groetjes Zwany

  7. Je hoeft niet over 30 april te schrijven. Want we voelen allemaal zo’n beetje hetzelfde en dat is allang verwoord.

    Mooi dat je vooruit gaat. Elke keer een stapje. Over een maand of 5 fiets je rond het IJsselmeer en omstreken.

    Geniet van die zonuren. Ik wens je toe dat het de komende periode heel mooi weer zal blijven.

  8. Piet heeft vandaag het groene licht gekregen Corry ,hij mag gaan fietsen buiten !!
    Dus een dezer dagen als de wind wat minder is gaan we het duin maar eens in op de fiets , komen we mooi een stuk verder.
    Wie weet scheur jij eerdaags ook over de heide heen !!

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

