Afspraak bij/met cardioloog

Vandaag had ik een eerste afspraak met mijn cardioloog nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen ben.  Vooraf moet je een e.c.g. (hartfilmpje) laten maken. Dat zag er, voor mij als leek, aardig uit t.o.v. die voor de operatie gemaakt zijn. En zie: de cardioloog was het helemaal met mij eens. Misschien heb ik in de loop van de tijd toch wat opgestoken?
Verder is er over de medicijnen, die ik nu nog moet nemen, gepraat. Een paar mag ik afbouwen, van een andere de helft nemen, en de bloeverdunners, die je na de opratie verplicht moet nemen, kunnen in overleg met de trombosedienst ook afgebouwd worden vanaf 3 maanden na de operatie.

Ik heb namelijk een z.g. biologische klep "gekregen", en wel een deel van het hart van een rund. Helamaal geprepareerd om door mensen ook verdragen te kunnen worden. Wij noemen het maar een "halalklep". Dit als onderscheid voor een stuk van een varken, dat ook wel gebruikt wordt.
Krijg je nu een kunstklep (mechanisch) dan moet je levenslang bloedverdunners slikken, en bij een bio-klep tijdelijk omdat na een operatie er nog wel klonters in het bloed willen voorkomen. En die kunnen evt een ader ofzo afsluiten, met niet zulke leuke gevolgen. Nou, dan wil je je bloed wel 1 x per week laten prikken!

Over 2xc2xbd maand word ik terug verwacht, en intussen moet ik een keer de fietsproef doen. Heeft dus niks met de revalidatie te maken, nee, bij de proef wordt het verzet van de fiets steeds zwaarder ingesteld, terwijl er ondertussen continue een e.c.g. gemaakt wordt. Eigenlijk wordt het hart dus getest op zijn (on)mogelijkheden. Dit gaat 1 mei gebeuren. Benieuwd hoe dat nu weer gaat verlopen. Afijn, we zien wel.

bloemen

Op de terugweg even naar een tuincentrum geweest om wat bloemetjes voor de tuin te halen. Gezellig! Met dit mooie weer krijg je er zin in om in de tuin bezeig te gaan. Maar dat wordt mij nog ten zeerste afgeraden. Gelukkig merk ik dat zelf ook wel. Nee, wat conditie enzo betreft, ben ik er nog lang niet. Maar wel gaat het elke dag een beetje vooruit. En zo is dat!

Zo, dat was het even weer. Het werken achter de pc gaat mij  nog niet helemaaal goed af. Lezen op zo’n klein scherm gaat niet zo best, vooral niet als de grootte van de letters niet "om naar huis te schrijven" is. Gelukkig is daar via ctr+scroll wat aan te doen. Als de kleur dan ook nog bijna wegvalt tegen de achtergrond, maak ik gauw dat ik weg kom. Tja, het is even niet anders.

Tot de volgende keer!

13 thoughts on “Afspraak bij/met cardioloog

  1. Ze was dus tevreden corry en dat is prachtig!!
    Volgende week dus de fietsproef .
    Afwachten maar weer hoe dat gaat .
    Heerlijk corry om in de tuin te zijn ook al kan je dan nog niet wat je zou willen

  2. Fijn dat de cardioloog ook tevreden is is en je zelf ook merkt dat t iedere dag een beetje beter gaat .
    Medicijnen afbouwen is toch ook een goed teken …
    Spannend zo een fietsproef …en pas over 2 1/2 maand terug komen dat is toch ook een goed teken
    Haha …een hallal klep…Je moet er maar op komen ….
    Ja t weer is heerlijk maar dxc3¡xc3¡r kan je ook van genieten al is t prutsen in de tuin nog niet toegestaan !
    Geniet er maar van …doe ik ook

    O en over die grootte van de letters ….
    Onderin je balk …rechts staat een vergrootglas met daarnaast 100 %
    Daar kan je op klikken en t groter zetten …dan is t helemaal goed te lezen ….
    Succes Corry met alles wat je doet
    Groetjes Sophia

  3. Goede berichten Corry !!
    Ga zo door zou ik zeggen.
    Ik moest wel even lachen om het woordje Halalklep, nu maar hopen dat hij goed zijn best blijft doen, maar als ik alles zo lees, ben ik daar niet erg bang voor.

    Een dikke pakkerd voor jou van mij !

  4. Hoi grote *schoon)zus.

    Prachtig te horen dat het filmpje er goed uitziet, dat geeft de burger (jij in dit geval verreweg het meest) weer moed om door te geen met het proces van revalidatie. We hopen dat de pijn nu ook zo langzamerhand echt minder wordt zodat bewegingen wat makkelijker gaan en minder verkrampt.

    Iemand anders is ons al voor geweest om je op het vergrootglas te wijzen. Overigens blijkt Geke dat probleem ook te hebben als ze geen leesbril op heeft.

    Komend weekend komt Liesbeth met haar 3 mannen. Wij passen op Lennart a;s ze met Menno en Leon zaterdag naar Borkum gaan. Oma Appingedam wordt altijd in 1 adem genoemd met de zee.

    Na die tijd maken we een afspraak om even een keer langs-en aan te komen om de patient zelf in ogenschouw te nemen.

    Een hartelijke groet van Gertjan en Geke

  5. Hallo Corry. Toch heel fijn om te horen dat het stukje bij beetje beter met je gaat. Niet snel maar dat hoeft ook niet. Genieten van iedere dag,veel beter 🙂
    Een heel fijn weekend! Ook hier warm met 18 graden. Natje xxx

  6. kwam via doorklikken op je web-log. Leuk om te lezen. Ik ga je bij mijn favouriten zetten. Fijn dat je operatie zo goed verlopen is en ik hoop dat je spoedig hersteld. en dat je je dan inderdaad ook beter voelt dan daarvoor.
    Succes met de fietstest.

  7. nog even, wat een toeval. Ik ben foto’s aan het inplakken, van 2004. toen zong ik in een octet en gaven we een concert. als laatste brachten we an Irish Blessing ten gehore.
    toeval bestaat niet.

  8. Een interessante toelichting op je operatie. Een deel van het hart van een rund. Dat zou je toch zo niet kunnen bedenken, dat dat kan. Prachtig. En dat stuk over bloedverdunners is ook helder. Zo’n ECG ken ik. Je begint op de manier van: ik zal ze wel eens even laten zien wat ik kan. Maar dat is snel voorbij als ze aan het juiste wieltje draaien 🙂

    Corry, wat fijn dat het de goede kant opgaat. Nog even en je bent er weer helemaal, dankzij de techniek en de biologische klep.

  9. Beste Corry

    Ik ben iets langer weg geweest dan eerst de bedoeling was maar de wandeling was mooi maar zwaar zal er nog over schrijven maar eerst moet alles weer op de rail staan dan komen ook de foto`s
    alles een beetje goed met jouw?
    Ik hoor van je
    Groetjes van mij

  10. Ha! Fijn te lezen dat het de goede kant op gaat. Het hoeft niet zo snel (mag wel natuurlijk…) maar als het maar gestaag vordert! Hier is het druk, anders waren we al lang geweest. Ik werk veel op het moment, en er blijft niet zo heel veel tijd over. Hopelijk wordt het na half mei wat rustiger, dus dan heur ie’t wa.
    Doe kalm aan en geniet van de bloemetjes.
    Hier is het prachtig in de tuin met alle bloeiende bollen.
    Groet,
    Pelikila

  11. Corry met zo`n runderklep in je hart kom je door het ganse land.
    Mark mai wurds.
    En dat pc werk komt ook echt wel goed.
    Het komt mij niet vreemd voor dat je het allemaal nog heel vermoeiend vind.
    Geef het de tijd Corry.

    groetjes uit Haaksbergen.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

