Vandaag de eerste keer revalideren

Zoals de titel van dit logje al aangeeft, ben ik vandaag voor de eerste keer naar een revalidatie"les" geweest. Er staat totaal 1 uur voor, en ik was al benauwd, dat ik echt een heel uur aan moest poten. Gelukkig hoefde dat niet. Er was ruim de tijd om tussen de oefeningen door weer wat bij te komen. Wat ik allemaal moest doen?

12 minuten fietsen; het apparaat was dusdanig afgesteld, dat ik zo ongeveer op een vlakke weg reed, met weinig (tegen)wind. Het lukte aardig. Ik heb zo’n beetje 1,9 km afgelegd. Niet slecht voor een beginneling, toch?

Dan naar het roeiapparaat. Ik maar aan de touwen trekken. Plm 7 minuten. Nou, dan weet je wel dat je wat gedaan hebt, hoor! Ben erg benieuwd hoeveel spierpijn ik zal krijgen, ondanks de rek- en strekoefeningen die we tussendoor deden.

Ook nog op een soort troon gezeten, waar ik een paar gewichten met mijn benen omhoog moest tillen. Dat was geweldig zwaar, en ik ben dan ook op een gegeven moment met die oefeningen gestopt.

Toen nog een wandeling gemaakt op de loopband. Niet te snel, maar het is wel een apparaat waar je mee moet leren omgaan. Als je stil blijft staan, rol je achteruit en lig je zo op je snufferd. Maar ook dat heb ik naar behoren volbracht.

En toen was er thee of kofiie, en was het uur om. Uiteraard werd er nagepaat en gevraagd hoe ik e.e.a. heb ervaren. Tijdens en na de diverse oefeningen werd wel elke keer de hartslag en het zuurstofgehalte gemeten. Volgens mij was dat redelijk in orde.

Volgende week weer. Kijken wat er dan allemaal gedaan moet worden.

11 thoughts on “Vandaag de eerste keer revalideren

  1. Hoi Corry

    Nou dat was een geheel programma zeg
    maar wel goed want zo kom je wel weer op conditie.
    Ik ga een paar dagen weg met de caravan naar de achterhoek dus ik ben er even niet maar kom hierna gauw weer kijken.

    Veel goeds van mij
    Corry

  2. kijk….dit is mooi…nu heb je denk ik het gevoel dat je zelf iets kunt gaan doen aan je toestand.
    ik moest hier wel om glimlachen hoor Corry ;
    “ik was al benauwd, dat ik echt een heel uur aan moest poten. ”

    ze zullen je vast niet meteen een marathon laten lopen.

    Fijn dat het zo goed gegaan is meid.

  3. Als je net zo als een speer uit de blokken schiet als Piet !!
    Die is vandaag voor de tweede keer geweest en gaat vanaf volgende week 2 keer in de week.
    Er is wel besloten om hem op een groep te zetten met een niveau lager.
    En dat maakt niks uit Corry want wij doen al zoveel !!
    Vanmorgen even naar de huisarts geweest en die viel echt stil toen hij Piet zag.
    Toen we ook nog vertelde hoeveel hij loopt viel hij van verbazing bijna van zn stoel !!
    Nou ja toen wij zeiden dat dit niet erg was omdat Piet ook al van zn fiets gevallen is lagen we allemaal in een deuk.
    Nog 5 dagen en dan is het drie maanden geleden dat Piet zijn operatie kreeg.
    En weer heeft Piet ze een poeppie laten ruiken Corrie, hij is niet stuk te krijgen lijkt wel en we leven weer in toegevoegde tijd !!
    Ik weet nog dat Johan het niet prettig vond toen je bij ons las hoe slecht het allemaal was……………..
    En nu hangt mn weblog aan elkaar van wandelingen, heter om te lezen denk ik whaha
    Zometeen even naar de meiden in het weiland, ook weer een loopje van vier en halve km

  4. Fijn dat je de eerste keer er op hebt zitten en je nu weet wat je te wachten staat
    Onthou deze eerste keer maar …zal je zien hoe snel je vooruit gaat hoor
    Succes voor de volgende keer
    Groetjes Sophia

  5. Volgens mij was jij gister nog maar 1 maand thuis !!!!!!!
    Volgens mij……is het ook nog geen 2 maand geleden dat jij geopereerd werd!!!!
    (2 maart ??)
    Volgens mij …..ken jij over een maand jezelf niet meer terug ……

    Gokkie zetten Cor !!

  6. Om te beginnen lijkt me een uur vrij lang. Maar het zal wel verantwoord zijn. Voel je nu al het effect van de operatie? Of is het daar nog te vroeg voor. Veel sterkte de komende revalidatieperiode.

    Misschien kunnen Maria en ik jullie eens een dag je gidsen in Hasselt en Sint Truiden. Tongeren is ook een leuke plaats trouwens. Beide plaatsen liggen vlak bij Hasselt.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

