En toen ging de telefoon……

….het ziekenhuis belde. Gek, je verwacht zo’n belletje elk moment, maar als  dan inderdaad het ziekenhuis belt, schrik je toch ook weer. Maar er was al geconstateerd dat een mens raar in elkaar steekt, dus daar houden we nu maar over op.

Maandag 2 maart word ik in Enschede verwacht, en de operatie staat genoteerd voor dinsdag de 3e maart.
En dan ben ik volgende week dus even heel druk met van alles regelen. Het meeste is al gebeurd, maar er zijn toch nog een paar dingen, die echt niet eerder konden.
Zo hoop ik volgende week de belastingaangifte nog te kunnen afwerken. Maar ik zit nog te wachten op 1 jaaroverzicht. Is dat er vrijdag nog niet, dan zal ik helaas uitstel moeten gaan aanvragen. Zou jammer zijn, ik werk er liever maar mee af.
Ook een bezoek aan de kapper staat nog op het programma, dan heb ik daar voorlopig tenminste geen "kopzorgen" van.
Maandag eerst een feestelijke bijeenkomst van de CPOB, afd Smilde. De club bestaat dit jaar een kwart eeuw, en daar wordt uitvoerig bij stil gestaan. En aangezien ik daar in het bestuur zit (nog maar kort hoor), is het mooi dat ik dat feest nog even mee kan beleven.

Tijdens de eerste ziekenhuisdagen (maandag – donderdag) kan Johan logeren in een appartement van het ziekenhuis. Zie hier. Mooi dat dat kan. Fijn idee dat hij zo dicht bij mij zal zijn. Maakt in principe natuurlijk niks uit, maar alleen de gedachte al is erg prettig.
Na een aantal dagen (plm 5) word ik met een ambulance naar het ziekenhuis in Assen vervoerd voor (verdere) revalidatie enzo. Volgens mij heb ik een paar drukke weken voor de boeg.
Onze dochter zal proberen af en toe een berichtje hier te plaatsen, zodat jullie ook wat op de hoogte blijven. Wanneer ik hier weer terug ben?  Ik zou ’t niet weten. Je moet er wel weer zin in hebben, he? En ik moet aardig opgeknapt zijn.

Maar nu eerst weekend. Morgen is er in de Koepelkerk een grote boekenmarkt. Altijd heel gezellig. Kijk hier om te zien wat ik er vorig jaar over schreef. Toen beklom ik zelfs nog de toren. Pffff, moet ik nu toch echt niet meer aan denken. Ik denk, dat ik niet verder zou komen als de eerste 10 treden…. Maar mogelijk ga ik nog wel even naar de boeken kijken. Is in ieder geval goed voor de broodnodige communicatie enzo.

Dat was het even voor nu. Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend, en oh, mocht het weer eens wat prettiger worden……

15 thoughts on “En toen ging de telefoon……

  1. Corry,
    Jullie allemaal veel sterkte de komende tijd toegewenst. Maar kijk eerst toch even in je tuin of er al lenteboden zijn hxc3xa8, anders heb je ze misschien gemist en het kan toch ook zo’n heerlijk gevoel geven, dat alles al weer een beetje begint op te komen net als dat het al weer langer licht is ’s avonds.
    Nogmaals, veel sterkte en tot de volgende ronde, wanneer dat dan ook maar is.
    Ik kijk zo nu en dan wel even op je log.
    Groetjes,
    Hiltsje.

  2. De belasting, de kapper en zo kun je een heleboel dingen op noemen die belangrijk lijken maar in feite onbelangrijk zijn.

    Belangrijk is het geloof in een voorspoedig herstel, na de operatie, bij elkaar sprokkelen.

    De wil om straks weer met Johan, de kinderen en kleinkinderen te kunnen genieten van het komende voorjaar en de daarop volgende zomer.

    Ja en natuurlijk, want dat is heel normaal, ben je bang voor het onbekende.
    Maar het belangrijkste is vertrouwen te hebben in de mensen die je straks, in Enschede en daarna in Assen, helpen om weer gelukkig in het leven te komen staan.

    Alle andere zaken, zeer zeker de inspecteur van de belasting, zijn bijzaken.
    En die kapper heeft ook nog geen plannen om de zaak te sluiten.

  3. @ Oldtimer: jij weet niet wat voor bos haar ik heb als ik de kapper niet om de 5 weken bezoek. Je kunt er bijna niet doorkomen met de schaar. En omdat ik denk na de operatie nog lang niet naar de kapper te kunnen, neem ik preventieve maatregelen. Dank voor je relativerende woorden.

  4. Dan word het nu heel echt Corry.
    Maak je maar niet al te druk om allerlei dingen die nog zo nodig moeten….wedden dat het werk wel op je blijft wachten?
    Wat geweldig dat Johan in zo`n comfortabel appartement kan verblijven zeg.
    Dat ziet er heel verzorgt uit.
    Het lijkt me ook een hele geruststelling dat hij dichtbij is en blijft.
    Nou…dat word nog een pittige week Corry.
    Veel sterkte en de hartelijke groeten van ons.

  5. Ja ….toch zal dat inderdaad wel weer even slikken geweest zijn …maar nu weet je wanneer je aan de beurt bent en dat is ook heel prettig
    Sterkte met zaken die je nog regelen moet ….maar hou je rustig joh
    Heel veel sterkte gewenst de komende tijd …maar voor je gaat laat ik nog wel van me horen
    Ik wens je voor nu een fijn weekend
    Groetjes Sophia

  6. Beste Corry

    Ik wens je met de voorbereidingen veel succes uiteraard kom ik kijken wat je dochter schrijft maar wil je vragen op de mail je adres zetten van het ziekenhuis want ik vind wel dat je een kaartje moet krijgen

    Heb jij er geen tijd veel mag je dochter het ook doorsturen ik kom van de week nog even kijken voor je naar het ziekenhuis moet maar ik wens je veel sterkte met de voorbereidingen en ook voor je familie want het is wat dat je moeder cq vrouw aan haar hart geopereerd moet worden

    Liefs Corry

  7. Hallo Corry.
    Ik wens je heel veel sterkte in het ziekenhuis.
    Zou je mij willen vertellen waar je aan geopereerd word?
    Heb zelf ook al heel veel operaties achter de kiezen.
    En uit ervaring weet ik hoe het is als er mensen zijn die aan je denken.
    Heb vertrouwen hoor, je komt erdoor.

  8. Lieve Corry.
    Bedankt voor het vertellen van je ziekte.
    Het is nogal wat zeg.
    Ik wens je deze week met de voorbereidingen heel veel sterkte en kom het weekend nog wel een keer terug om je sterkte te wensen vooor volgende week.
    Ik steek in ieder geval een kaarsje voor je aan.

  9. Dus nu begint er schot in te komen. De datum bekend en je kunt je voorbereiden op de dag. En je misschien wel verheugen op het feit dat je je daarna stukken beter gaat voelen. Corry, het is nog wel niet zo ver maar ik duim voor jou en voor een prima afloop.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

