Vervolg 2

Gisteren was ik weer in het ziekenhuis te Assen. Nu om een echo van mijn hart te laten maken. Zo langzamerhand word ik er gerwoon "kind-aan-huis".

De echo-maakster was wel even bezig. Langer als de eerdere keren had ik de indruk. Maar het blijkt dat de cardioloog de uitslag van de katheterisatie niet kon rijmen met die van de echo. Vandaar nog maar eens. Vind ik wel goed, je kunt niet zorgvuldig genoeg zijn als er zo’n grote ingreep op stapel staat.
Na afloop heb ik zelf de echo ook kunnen bekijken (tijdens gaat niet, want je ligt met je rug naar het scherm) en er werd uitleg bij gegeven. Nou de klep was xc3xa9xc3xa9n "grote" witte vlek. Helemaal verkalkt. Kijk en als je je lichaam nu zou kunnen ontkalken zoals b.v. een koffiezetapparaat, dan was die operatie niet nodig. Maar ja, ik kan er wel een liter schoonmaakazijn ingooien, maar dat komt vast niet op de door mij bedoelde plek terecht.
Dit verkalkingsproces kun je niks tegen doen. Dus niks preventief heel gezond leven ofzo. Je krijgt het of je krijgt het niet. Gewoon domme pech.
Volgende week donderdag weer een afspraak met de cardioloog. Intussen mij maar een beetje rustig houden. En dat gaat vanzelf…… Bij ’t minste, geringste hijg ik als een oud postpaard. Gek dat je zo snel achteruit kunt gaan.

6 thoughts on “Vervolg 2

  1. ja…er zijn processen waar je niks tegen kunt beginnen….alleen achteraf.
    Wel jammer dat we niet allemaal een geschikt reparatie setje hebben liggen hxc3xa8.
    Wat geweldig dat je tegenwoordig een nieuwe hartklep kunt krijgen…stel je eens voor dat dat niet zo was.
    daar moet je niet aan denken!

  2. Ja sommige dingen krijg je gewoon he
    Mooi dat ze jou dat allemaal laten zien ….en dat je er ook uitleg bij krijgt
    Toch lijkt me dat fijn .
    Nee …je lichaam is anders dan een apparaat he maar wel prachtig dat het verhoplpen kan worden
    Naar voor je dat je zo snel moe bent ….dus dan is rustig aan doen inderdaad wel nodig he
    Sterkte Corry
    Voor nu vast een fijn weekend
    Groeten Sophia

  3. Het valt niet mee al dat onderzoeken. Maar het is natuurlijk wel goed dat ze het doen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik wens je veel sterkte en duim hard door dat alles snel weer beter gaat voelen!

    knuffel!
    Leontine

  4. Tjpnge dat is nog al wat allemaal als ik je blogjes allemaal lees, Ik hoop dat ze de operatie helpt. Luister goed naar je lichaam , dat is op dit moment het belangrijkste.Wel jammer dat dat niet helpt een scheutje schoonmaak azijn . Enne laat je maar lekker verwennen ! Ook wel eens lekker .
    Veel sterkte van de week , Ik lees het wel weer bij !

  5. Het zou mooi zijn als ze die schoonmaakazijn via de aderen zouden kunnen inbrengen. Of zoiets dan. Ondertussen lees ik hier van alles wat ik nooit had kunnen bedenken. Kalk in de kleppen. Tjonge.

    Alweer snel verder.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

