Vervolg

Vanmorgen zat ik prinsheerlijk op de "troon" bij de pedicure, toen er gebeld werd dat ik om kwart voor xc3xa9xc3xa9n bij de longarts terecht kon! Kijk dat viel me dus geweldig mee! Het kan dus allemaal wel snel. Eerst naar de rxc3xb6ntgenafdeling, toen naar de longfunctieafdeling en daarna naar de longarts himself.

Rxc3xb6ntgenfoto’s kennen jullie vast wel. De longfunctiemeting had ik nog nooit meegemaakt, maar wat word je daar enorm moe van! Hier zie je de beschrijving + een foto zodat je kunt zien wat er gebeurt. Pfffffff, blij dat dat achter de rug was.

Toen naar de longarts met de uitdraai, de rxc3xb6ntgenfoto kan hij via de computer ophalen en die konden we samen goed bekijken. Uitleg erbij en dan zegt hij dat ik zo’n groot hart heb. Maar dat wisten we toch al wel?????
Oorzaak is trouwens die kapotte hartklep. Het hart moet harder werken, en aangezien het hart een spier is krijg je daar dus "spierballen", zeg maar. De longarts zei dus dat de druk in de longen ook allemaal veroorzaakt wordt door dat hart van mij. Laat dat maar eerst opereren en dan bent U waarschijnlijk de hoge longdruk ook kwijt. Gelukkig dus niks ernstigs aan de hand met dat orgaan. Hij zal een brief naar de cardioloog sturen met zijn bevindingen en dan dus maar weer afwachten wat er verder gaat gebeuren. A.s. donderdag eerst nog een keer naar het ziekenhuis voor een hartecho.

Tot zover mijn medisch dossier.

Tot de volgende keer maar weer!

8 thoughts on “Vervolg

  1. Hi….zoon”lief”tikt je even op je vingers…Haha zo gaat het hier ook hoor !

    Fijn dat je zo snel terecht kon bij de longarts …en dat het verder niets verontrustends is …dat het als het ware bij je kwaal hoort en zodra jij geopereerd bent dat ook weer een stuk beter is
    Wel prettig om te horen he
    Succes morgen bij de hart echo
    Groetjes Sophia

  2. Succes met je hartecho maar houd je zelf wel even in rust ondanks alles.

    Ik kijk wel even morgen of overmorgen hoe het met je gaat.

    Leuk he die kopfoto vond ik zelf ook wel mooi gelukt.
    Groetjes van mij

  3. Hoe vervelend ook….het is ‘gewoon’ die rottige klep die niet doet wattie moet doen. Gelukkig maar dat dxc3¡t tevens de oorzaak is van die longen die in de knel komen. Dan is daar niet zoveel mee mis.
    En dat grote hart….ja, dat wist ik al lang… 😉
    Het blijft een fikse operatie, dat wel, en spannend blijft het ook. Maar hopelijk voel je je erna weer stukken beter.
    Afwachten maar weer op het volgende hoofdstuk en succes morgen met de echoooooooo…..
    Liefs en groetjes,
    Peli.

  4. Hallo,Corry en Johan. Ik wil jullie allebei heel veel sterkte wensen voor de komende tijd, maar dat wisten jullie ongetwijfeld al wel. Zo je ziet zijn we weer on-line maar ik ben niet zo’n hele beste typiste dus deze4 paar regels duren heeeeeel lang. Ik kan toch beter ‘beppen’ dat gaat veel vlugger. En nu moet ik nog proberen om dit te versturen!!!

  5. Hallo Corrie,

    Dat jij een ruim hart hebt, had ik al lang in de “smiezen”. Gelukkig kon je snel terecht bij de longarts, die spanning is weer voorbij!

    Nu maar hopen, dat je snel een nieuwe hartklep krijgt, zodat de “spierbal” verdwijnt en je aan je herstel kunt gaan werken.

    Ook goed dat je dit allemaal van je af kunt schrijven, helpt allemaal, toch?! Zoals je op mijn weblog kunt zien, kan ik dat minder goed.

    Sterkte verder Corrie en voor alsnog een fijn weekend met wat beter weer! Het staat hier de hele dag al te plenzen.

    Groetjes, An

  6. Een hart met spierballen. Jouw situatie doet me denken aan mijn eigen hart (ik ben geboren met een klein gaatje tussen de hartkleppen). En ook bij mij zeggen ze altijd dat ik zo’n groot hart heb. Maar is dat nu erg? Daar zeggen ze nooit wat over.

    Enfin….snel verder maar.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

