Uitslag hartkatheterisatie

Vandaag op bezoek bij de cardioloog. Helaas kan ik nog niets concreet vertellen over een operatie. D.w.z. dat ik wel de uitslag van het onderzoek heb gehoord, maar dat dat aanleiding geeft om mij met spoed door te sturen naar de longarts. Ik heb namelijk een te hoge druk in de longen. Had hier nog nooit van gehoord, maar dat bestaat dus wel degelijk. Dit kan ook de moeheid versterken.
Wij dus naar de longarts om een afspraak te maken. De secretaresse begon al met heel moeilijk te kijken, want alles is vol. En ze kan me niet zomaar ergens tussen douwen. Daar moet overleg over gevoerd worden. Vanmiddag zou ik hierover gebeld worden. Nou, niks gehoord en zelf maar even gebeld. Nog geen tijd gehad, wordt morgen. Nou, ben benieuwd!

Verder moet er a.s. donderdag nog weer een echo gemaakt worden. Daar ben ik er ook al tussen "geschoven".
De hartklep is wel zeer slecht. Precies snap ik het allemaal niet, maar de opening is te groot, waardoor zuurstofrijk bloed terugstroomt van de kamer naar de boezem (of andersom). Ook daar wordt je moe van want je krijgt te weinig zuurstof door je aderen enzo.

Tot zover mijn bevindingen vandaag. Eigenlijk best een tegenvaller dat ik die longarts ook nog te zien krijg. Afijn, we wachten maar weer af…….

Ik ben ook nog op zoek geweest naar een pyjama met knoopsluiting, zoals mij aangeraden is. Ik was in een heel grote winkel met nacht- en ondergoed enzo, veel keus, veel soorten, maar geen knoopjespyjama. Uiteindelijk vond ik een kort nachthemd met knoopsluiting. Dat was dan ook de enige die ik kon kiezen. Nou ja, beter wat dan niks. Had niet gedacht dat dat zo moeilijk te verkrijgen was. Misschien ga ik nog wel op internet zoeken.  Ik kan ook altijd nog een blouse aandoen, denk ik maar.

6 thoughts on “Uitslag hartkatheterisatie

  1. Hallo Corrie,

    Wat vervelend toch, ik kan er over meepraten. Als je helemaal in die molen zit, kom je van de xc3xa9xc3xa9n bij de ander terecht. Als de cardioloog zich er mee bemoeit om een afspraak te maken bij de longarts, is die zo gemaakt, want dan kan het wel hoor.

    Ik heb trouwens ook nog nooit gehoord van een te hoge druk in de longen, heeft het te maken met de bloeddruk?

    Op jouw vraag hoe het met mij gaat? Nog steeds met stapjes vooruit; mijn inspanningen zijn dus niet voor niets!

    Het zal fijn zijn als jij ook weer zover bent dat je aan je herstel kunt gaan werken. Ik hoop dat je snel definitief hoort wat voor behandeling er gaat volgen, want wachten duurt [te]lang.

    Sterkte de komende dagen; ik blijf je volgen.

    Lieve groeten, An

  2. Wat jammer dat je nog maar weinig concreets weet
    Ik hoop voor je dat je snel bij de longarts terecht kan ….want die moeheid is maar niks he
    Heel veel sterkte joh….want wachten duurt lang he
    Groetjes Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

