Daar ben ik eventjes

Het is grijs, saai weer. Het dooit, en alles ziet er weer bijna gewoon uit. Jammer dat de ijspret afgelopen is. Niet zozeer voor mij, maar wel voor die duizenden mensen, die van het (buiten) schaatsen genieten. Ik ga het ijs niet meer op. Heb duidelijk een "valangst" ontwikkeld. En dat gaat vast niet weer over!

Gisteren zou er een zeer hoge boom in onze tuin omgehakt worden. Helaas belde de "omhakker" dat het niet doorging, want hij heeft zwaar de griep te pakken. Nou ja, dan blijft die boom nog maar  even staan. T.z.t. zal ik een paar foto’s plaatsen van dat deel van de tuin vxc3xb3xc3xb3r de val van de boom, en erna. Even wachten dus.

Ik rommel maar zo’n beetje rond in huis. Kan mijn draai niet vinden. Met mijn gedachten ben ik met heel andere dingen bezig. Bedacht vanmorgen ineens dat ik toch wel minstens 1 pyjama mag hebben voor in het ziekenhuis. Die heb ik namelijk niet. Draag altijd nachthemden. Oei, oei, bedgeheimpjes???? Photobucket Photobucket

Gisteren heb ik de laatste vakantiefoto’s in het album geplakt. Doordat wij in september onze zoon hielpen met verhuizen, was dat een beetje naar de achtergrond verschoven. Maar nu dus toch maar mee afgewerkt.  En als je dan zo met de foto’s bezig bent beleef je de vakantie nog eens weer. Ik kwam ook een prentje tegen van het postkantoor van de kerstman. Op de poolcirkel bij Rovaniemi in de buurt.

postkantoor kerstman

Zoals je ziet zijn ze er het hele jaar in kerststemming. Je kunt daar midden in de zomer je kerstwensen posten. In december wordt dat dan verstuurd. We hadden er ook eentje naar buren gestuurd. Die waren helemaal verrast toen ze in december een kaart uit Finland kregen. Leuk!
Ik weet eigenlijk niet meer of ik deze foto van het postkantoor al eerder geplaatst heb. Zo ja, geen probleem, kijk je hem gewoon nog een keer…….

fotoalbum

En zo ziet het vakantiealbum er aan de voorkant uit. Even een beetje frxc3xb6belen en je krijgt een bijzonder boekwerk.
Ik ben toch wel blij dat dat werk nu achter de rug is.

10 thoughts on “Daar ben ik eventjes

  1. Ja ik geloof graag dat jij je draai niet kan vinden op t ogenblik
    Fijn om dan druk te zijn met je foto’s
    Je hebt er een mooi boek van gemaakt
    Ja die foto van het postkantoor van de Kerstman herinner ik me nog maar verveelt niet hoor …Het blijft een prachtig plaatje !!
    Laat jij je digitale foto’s ook afdrukken ?
    Ik ben tegenwoordig steeds klant bij Webprint….maar 5 cent en prachtige foto’s
    Nee …ik kan begrijpen dat jij t ijs niet meer op gaat
    Ik schaats niet meer…Ik heb zaterdag weer valpartijen genoeg gezien van mewnsen die er na 12 jaar weer op gingen ….Je houdt je hart vast …toch ?
    Nog een fijne dinsdag
    Groetjes Sophia

  2. Komt me allemaal erg bekend voor, de valangst en de foto’s van het postkantoor in Rovaniemmi. Wy deden dat ook eens, een kaart versturen naar onze familie voor de kerst en weet je wat mijn zwager en schoonzus er mee deden??
    We hebben het er nog wel eens over: Ze keken naar de envelop en dachten, dat is reclame en hebben het zo maar in het oud papier weggegooid.
    Wy doen het nooit weer, niemand gaf een leuke reaktie, ook de andere familie niet.
    Wanneer moet je precies naar het ziekenhuis??
    In elk geval veel sterkte.
    Groetjes,

  3. Je fotoalbum ziet er aan de buitenkant prachtig uit.
    En die boom, ach laat hem nog maar even genieten van het leven want er is niets vervelender dan je best doen om de winter door te komen en dan te worden omgezaagd als het voorjaar in aantocht is
    Ik kan me bes voorstellen dat je je een beetje onrustig en onzeker voelt met het oog op een opname in het ziekenhuis.
    Maar ik kan je vertellen dat ik mij (nu tien jaar geleden) na zes omleidingen stukken prettiger en minder vermoeid voelde.
    Probeer je lekker te ontspannen en de ingreep te aanvaarden.
    Sterkte toegewenst!

  4. Heel vervelend Corry, dat het niet okee met je gaat en dat je zo moet wachten op wat er verder gaat gebeuren.
    Ik weet niet of ej die foto van het postkantoor al eerder hebt geplaatst, ik had hem in ieder geval nog niet gezien. Ik hoop echt daar ook nog een keer in de buurt te zijn en in de zomer al vast te kunnen denken aan Kerstkaarten, lijkt me geweldig.
    Sterkte en groet, Hanneke

  5. Heel vervelend Corry, dat het niet okee met je gaat en dat je zo moet wachten op wat er verder gaat gebeuren.
    Ik weet niet of ej die foto van het postkantoor al eerder hebt geplaatst, ik had hem in ieder geval nog niet gezien. Ik hoop echt daar ook nog een keer in de buurt te zijn en in de zomer al vast te kunnen denken aan Kerstkaarten, lijkt me geweldig.
    Sterkte en groet, Hanneke

  6. Heb even bijgelezen omdatik er een poosje niet was.
    Ik heb het nogal druk met allerlei kerkenwerk en vergaderingen wat niet mijn hobby is.
    Bovendien vliegen sde dagen voorbij en voor je het weet is de week alweer voorbij.
    Weet je al wanneer je naar het ziekenhuis moet?
    Een goed kennis van ons is afgelopen geopereerd hier in het ziekenhuis en is er enorm van opgeknapt!
    Hij is lang niet zo moe meer en doet eigenlijk alles .
    Maar Enschede is wel een eind bij jullie uit de buurt!
    Hoewel… het schijnt een prima hartafdeling te hebben.
    En ik had het ook al van kennissen gehoord dat ze een kerstkaart hadden gestuurd en was keurig op tijd voor de kerst aangekomen hier.
    Leuk idee!!!!
    Je laat nog wel ven horen wanneer je naar het ziekenhuis moet???
    Groeten van Ria.

  7. Ja, ik kan me ook goed voorstellen dat je je draai niet kan vinden. het is me ook niet wat. Ik blijf goed opletten wanneer je het zkh in gaat.

    Mooi die foto. Dus die mensen leven helemaal voor de kerstdagen. Opmerkelijk. Z’n fotoalbum ziet er prachtig uit. Dat pak je af en toe graag even uit de kast.

  8. Het is idd grauw en grijs buiten. Geef mij dat strakke winterweer dan maar. Met mooie blauwe luchten en vrieskou. Helaas is dat weer voorbij.
    Mooie tekst hiernaast (die Irish blessing).

  9. Als ik je een tip mag geven Corry
    Koop pyama’s met knoopjes aan de voorkant.
    Stel dat je geopereerd moet worden …….dan is het een stuk minder pijnlijk om uit te trekken dan dat je zo een tricot ding over je hoofd moet zien te krijgen

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

