Vervolg Leuke dingen (vorige log)

Hoe ik dat boek gewonnen heb werd er gevraagd. Ik had het echt willen vertellen, maar ik was ook bezig met andere dingen, daardoor is het helemaal mis gegaan. Maar ik had in het blad Naober een artikel gelezen over wild eten in de Achterhoek. Daar was een prijsvraag aan "opgehangen". Vraag was namelijk "welke wijn hebben de Achterhoekse wildrestaurants verkozen tot wildwijn van het jaar 2008?".  Hier kun je lezen welke dat geworden is. Door een formulier in te vullen en op te sturen maakte je kans op 1 van de 5 boeken die Het Achterhoekse Bureau voor Toerisme en uitgeverij Terra beschikbaar stelden. Mooi dat ik bij de gelukkigen was!

bij ons thuis

Zo, dat raadsel opgelost. Er was ook een vraag over de operatie die mij te wachten staat. Of die pittig is? Nou, reken maar.
Als je erg benieuwd bent zou je hier even kunnen gaan kijken. Maar pas op! je wordt er niet vrolijk van. Overigens sprak ik zaterdagavond een buurman, die op de OK van het ziekenhuis in Assen werkt. Hij noemde de operatie een "routineklus".  Nou ja, dat is ook maar hoe je het bekijkt. Eventueel ga ik in Enschede geopereerd worden, omdat daar de wachttijd het minst lang is t.o.v. Zwolle en Groningen. De website van het MST geeft trouwens geweldig veel informatie over wat er allemaal met je gebeurt tijden de behandeling. Knap gedaan door die mensen daar.

Zo, genoeg over mijn hartprobleem. Wij maken ons op voor het vieren van het Kerstfeest.
Kerstavond (24 december) naar een kerstnachtdienst, 1e Kerstdag naar een heel feestelijke Kerstdienst en dan:
Oudste kleindochter is 25 december jarig. En we gaan haar natuurlijk feliciteren. 17 jaar wordt ze! Wat een mooie leeftijd he?  We gaan als familie/gezin samen eten en iedereen gaat een onderdeel van het "diner" verzorgen. Wordt vast weer erg gezellig.

Engelen_met_kribbe

Een oud-collega stuurde het volgende gedicht naar ons. Graag wil ik dat met jullie delen:

Licht doorklieft het donker
Liefde maakt ruim baan
Vreugde doet de wereld glanzen
Als VREDE in het hart
recht krijgt van bestaan.
Dan stralen kinderogen
Woorden worden verstaan
Het duister wordt zijn macht ontnomen
VREDE op aarde krijgt recht van bestaan,
Het Goddelijke kind wordt in ons geboren
.

Het gedicht is van ene Elisabeth Jonker.

Ik wens jullie allemaal Gezegend Kerstfeest!

Smilde_kerstdagen_wens

7 thoughts on “Vervolg Leuke dingen (vorige log)

  1. Leuk dat je even uitlegt hoe t kwam dat je het boek hebt gewonnen
    Leuk dat jij ervoor in aanmerking kwam
    En….diue linken das niks voor mij …..Ik geloof jou gelijk als je zegt dat t een pittige operatie is
    Ook al is zoiets voor artsen soms een “routine klus” …ieder mens is anders …..
    En zodra het jezelf betreft wordt het toch anders.
    Sterkte Corry !!

    Wat een leeftijd he …je kleindochter !
    Leuk dat jullie samen je Kerstdiner maken .
    Heel veel gezelligheid gewenst!
    Fijne Kerstdagen voor jullie en al het beste voor het nieuwe jaar
    Groetjes Sophia

  2. Goedemiddag Corry

    Ik heb je kerstkaart meegenomen en zet hem op mijn log bij de andere.

    Ook voor jou een kaart hier is de link dan kan je hem zelf opslaan.

    Groetjes van mij
    Corry

    [IMG]http://i42.tinypic.com/v2xut3.jpg[/IMG]

  3. Je zult zeker geen behoefte hebben aan bezoek als je pas geopereerd bent anders zou ik je komen opzoeken.
    Maar ik weet hoe eens mens zich dan voelt…en als je weer opgeknapt bent geven ze je een duwtje…dan mag je naar huis.
    De verpleging is in Enschede heel goed , daar zul je zeker mee ingenomen zijn Corry.

    Ga maar eerst fijn kerst en oud en nieuw vieren meid.

  4. Gefeliciteerd met het winnen van een boek. Leuke opsteker.

    En ai…dit had ik eerst moeten lezen. Want nu zie ik hier dat die operatie dus tamelijk zwaar is. Maar dan toch weer een routineklus? Ik geloof het. Er zijn zoveel mensen met hartproblemen. Dan moet het wel routine zijn. Lijkt me een voordeel. Hoe dan ook ga je daar toch liggen in het vertrouwen dat het goed komt. En vertrouwen…dat kun jij als geen ander.

    En wij duimen tegen die tijd met je mee. Met volle overtuiging.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

