Mooi lied met slide-show

Een tijdje terug kreeg ik van een nicht een audio-video bestand met een prachtig lied. Heel ontroerend. Je wordt er vanzelf heel erg door geraakt. Ik heb op you tube gezocht en daar vond ik dit lied ook, compleet met de slide-show. Kijk maar op http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=416092 om te genieten van het lied ANAK (child) van Freddie Aguilar. Het is zo mooi!

En hier vind je de originele versie.  Ik vind dat ik mijn "huiswerk"  aardig goed gemaakt heb. Ik hoop dat ik er jullie een plezier mee doe.

Verder is het vandaag alweer de 2e Adventszondag. Nog 2 te gaan en dan is het Kerstfeest. Als je de betekenis van Advent niet weet, kijk dan maar even hier wat er op wikipedia over geschreven wordt. Zoals je daar ziet, valt de 1e Adventszondag tussen 27 november en 3 december. De zondag daarvoor worden in de Protestantse kerken de gemeenteleden herdacht, die in het afgelopen kerkelijk jaar overleden zijn. Een (soms) emotioneel gebeuren, maar altijd indrukwekkend. Deze keer werd er bij ons in de kerk o.a. een gedicht van Dietrich Bonhoeffer gelezen door xc3xa9xc3xa9n van de nabestaanden. Een gedicht, dat zo goed het verdriet, de onmacht, maar ook de hoop weergeeft. Je kunt het downloaden, als je wilt. Kijk maar Download bonhoeffer_woord_van_bemoediging.doc

Ik heb lang geaarzeld om dit gedicht hier te noemen, maar ik denk, dat je er veel aan kunt hebben als je, kort of lang geleden, een dierbare verloren hebt.

Nog een goede zondag gewenst!

6 thoughts on “Mooi lied met slide-show

  1. Mooi lied..en het gedicht wil ik op een rustig moment even goed tot me door laten dringen
    Dankjewel….
    Ja vandaag al de tweede advent…tijd gaat zo snel
    Jij(jullie) ook nog een fijne zondagavond
    Groeten Sophia

  2. Ik heb de advent vorig jaar meegemaakt in Jisp. Zo’n klein dorp waar iedereen elkaar kent. En daar werden de overledenen opgelezen. Het was doodstil. Je zag gezichten zachtjes draaien naar de nabestaanden, bemoedigende woordjes werden gelispeld en er heerste een vreemd gevoel van afscheid voor het allerlaatst. Het was indrukwekkend om mee te maken.

  3. Wat leuk om te lezen dat je toch altijd even bij me komt neuzen!!! Lurken noemen ze dat…
    Ik ben zelf ook best wel een “Lurker”… Ik lees meestal wel snel even alle blogjes, maar heb niet altijd tijd om te reageren…
    Maar ik vind het natuurlijk altijd erg leuk om reacties te krijgen!!!

    Grtz Serena

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

