Verslag van buren-etentje

Het is inmiddels al een paar dagen geleden, dat we als buren samen een etentje op tafel hebben gezet. Hier volgt een verslag.

Aarzelend kwam iedereen binnen, maar dat werd gelijk al een grote glimlach, want we werden verrast met

familie en vrienden

een welkomstdrankje. Ik heb me wel afgevraagd wat dat stuk gereedschap er nou mee te maken had, maar ik zou ’t niet weten……..

Er was een vraag over de ruimte waar we deze bijeenkomst hielden. Wel, we hebben een buurman met een nogal royale, rechthoekige kamer. Deze deel je in de lengte in tweexc3xabn en dan kun je 2 zitjes maken. Elk voor zo’n 9 xc3 12 man/vrouw. In het midden zit je dan met de rug naar elkaar. Aangezien er veel makke schapen in xc3xa9xc3xa9n hok gaan, schuift iedereen wat in, en dan kun je er met veel meer mensen terecht. Deze methode gebruikt de buurman ook voor z’n verjaardag. Beproefd recept dus.
De hapjes, gerechten en drankjes staan op een lange tafel tegen een muur en iedereen kan nemen wat die wil. Fijn dat hij zijn huis beschikbaar stelde.

Begonnen werd met een aperitief, waarbij een klein hapje genomen kon worden:

familie en vrienden

Ook gemaakt door xc3xa9xc3xa9n van de buurtjes.

Daarna kon er een bakje soep gegeten worden. Er was keuze uit groentesoep en minestronesoep. Erg smakelijk.
Intussen waren de andere gerechten op de tafel gezet: diverse salades, een quiche lorraine, gehaktballetjes met pindasaus, kipkerrie met rijst, witlofschotel, mijn spruitjestaart dus en nog iets warms, waarvan ik de naam niet weet, maar wat wel erg lekker was.

familie en vrienden

En als iedereen dan zijn/haar maag (over)vol heeft, zijn er nog toetjes: een bavarois, 2 soorten ijs en een soort cakerol:

familie en vrienden

Afgesloten werd met een kop koffie, waarbij je nog kon genieten van een heerlijke appeltaart.

familie en vrienden

Onnodig te zeggen, dat we heel erg vol huiswaarts gingen. Maar wat was het gezellig. De (ex)buurvrouw, voor wie dit allemaal georganiseerd was, was soms heel erg gexc3xabmotioneerd. Maar ze was heel blij, dat wij samen dit "cadeau" voor haar gemaakt hadden. Kan maar zo zijn, dat iets dergelijks nog eens op poten gezet wordt. Mocht dat zo zijn, zal het hier vast wel gemeld worden.

5 thoughts on “Verslag van buren-etentje

  1. Hallo Corry

    Wat zag het er gezellig uit en wat veel eten waar je uit kon kiezen.

    Nee ik heb niet gewandeld ik heb op het ogenblik een vriend en dat is het toilet dus je begrijpt dan loop je niet lekker het gaat langzaam beter.

    Ik doe mijn best met de psp ik vond dark woman ook heel goed gelukt ik ben nog aan het leren.

    Fijne week verder. Corry

  2. Dat ziet er inderdaad heel erg leuk lekker en gezellig uit
    Dat gereedschap …daar hebben ze vast de fles mee open gemaakt …soort champagne met een knalkurk ?……
    Soms willen de ijzertjes niet los…vandaar 🙂
    Wij hebben dit afgelopen zomer ook gedaan met alle gassten op de camping …Iedereen heeft toen ook iets gemaakt en bij elkaar was het een koningsmaal !!
    Zo was dat bij jullie ook
    Gezellig dat je als eerste bij mij langs kwam….Ja ….ik dacht morgen genoeg te doen ik zet nu de log er maar vast op .
    Ik log wel iets minder hoor…er zijn zoveel leuuke dingen om te doen …en nu helemaal met vrijdag de Sinterklaas viering hier
    Morgen de verjaardag….ja alles gaat door ….December is een hel drukke maand !
    Jij hebt je pc al uit begreep ik in je reactie …dan wens ik je een fijne reat van de week
    Groetjes Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

