Gezellig buurten

"Gezellig buurten", dat hoop ik dat het vanavond wordt. Want wat staat er te gebeuren? Met veel buren gaan we samen, hopelijk gezellig, eten. We zullen met ongeveer 30 personen zijn, en (bijna)  iedereen heeft toegezegd voor een gerecht te zullen zorgen.

Dit etentje is georganiseerd voor een buurvrouw, die onze buurt na 38 jaar helaas heeft moeten verlaten. Ze is naar Assen verhuisd. Een kleinere woning, dus het is/was geen optie om haar samen een cadeau te geven, dat ze dan weer ergens neer moet zetten/hangen/leggen of wat dan ook.
Ze wordt vanavond opgehaald (en later weer thuisgebracht), zodat ze volop kan gaan genieten.

Wat neem ik mee? Nou, ik heb me maar weer eens aan een spruiitjestaart gewaagd.

Photobucket

Het recept?  Download spruitjestaart.doc .  Probeer het maar eens. Zelfs mensen, die beweren geen spruitjes te lusten smullen hier van. Normaal maak je deze taart als hoofdgerecht en dan bak je hem in een springvorm. Maar omdat er zoveel mogelijk mensen een stukje van moeten kunnen proeven, heb ik hem nu klaar staan in een rechthoekige overschotel. Benieuwd wat de reacties zullen zijn.

Wat er verder nog aangevoerd hoop ik later over te vertellen. Ik weet alleen dat er 2 soepen zullen zijn, en iemand zorgt voor een "lading" wijn. Moet vast goed komen, zo met z’n allen.

O ja, wij nemen ook nog ons raclette-stel mee, en kaas natuurlijk, om te smelten. Omdat we in ons dorp de originele raclettekaas alleen kunnen verkrijgen als je ruim van te voren besteld, gebruiken wij als alternatief de "gewone" jong-belegen kaas. Aardappels erbij, zilveruitjes en augurken, beetje paprikapoeder erover en …… mmmmmmmm!
Kijk hier als je wat meer over racletten wilt weten. Wij proefden dit gerecht voor het eerst zo ongeveer dertig jaar geleden in Zwitserland. En we vxc3xb2nden het toch lekker. Vandaar dat we meteen zo’n apparaat meegebracht hebben…..

6 thoughts on “Gezellig buurten

  1. Ik hoop dat je gisteren een hele fijne avond hebt gehad met elkaar !
    Dat is een hele grote groep ….hebben jullie een aparte ruimte of iemand met een heel groot huis waar jullie dit festijn gaan houden ?
    Lekker lijkt die spruitjes taart
    Ik heb ’t opgeslagen
    Wel leuk om zo een afscheid te krijgen …inderdaad beter dan weer iets wat je neer moet zetten of ergens op moet hangen …of zo
    Voor nu eenfijne vrijdag en vast een heel fijn weekend

  2. Het klinkt allemaal geweldig. Dat wordt vanavond een gezellige avond met veel hapjes. Niet gek Corry. Van spruitjestaart had ik nog nooit gehoord. Toch eens kijken.

    Ha, ik ben weer terug uit Hamburg. Het was erg gezellig met zoon. Nu weer terug met zere voetzolen. De verhalen staan op de weblog. Voor als je tijd hebt.

    Nogmaals fijne avond gewenst.

  3. Goedemorgen Corry

    Wat een leuk idee ik hoop dat het leuk en gezellig en lekker is geweest.
    Neem je recept van de spruitjestaart mee lijkt mij erg lekker vooral met die lever ik vind lever al erg lekker dus dat komt mooi uit.

    Ik wens je nog een fijne zondag en een goede week
    groetjes van mij Corry

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

