Lekker recept en meer……….

Afgelopen vrijdag had ik een etentje georganiseerd voor een paar buren. Wat zal ik op tafel zetten? Daar ben je haast nog drukker mee als met het koken zelf. Maar dankzij mijn schoonzus, waar we vorige week zondag heerlijk gegeten hebben, had ik in ieder geval een mooi ( en lekker!) voorgerecht. Namelijk cranberry-kipsalade.

Cranberrykipsalade

Voor recept:  Download cranberry_kipsalade.doc  Ik had de salade in een cakevorm gemaakt, mijn schoonzus gebruikte een z.g. rijstrand. Staat erg leuk, omdat je dan het middelste  "gat" kunt opvullen met bv bladsla als garnering. Een erg leuk buffetgerecht, en het zal tijdens het kerstmenu ook niet misstaan.   Daarbij had ik ook nog een tomaten-cocktail met een dressing van roomkwark, zure room, bieslook, zout en peper. Erg lekker! Ik kon hier geen naturel roomkwark kopen en heb daarvoor in de plaats griekse yoghurt gebuikt. Gaat prima!
Nou hoop ik maar dat schoonzus dit recept niet uit een of ander kookboek heeft geplukt, anders overtreed ik hier de copyright, zonder dat dat mijn bedoeling is.
Hoofdgerecht was een witlofschotel (beetje van Maggi, beetje van mijzelf) en als toetje heb ik het kwarkgeval gemaakt, dat ik in dit logje al eens aangeprezen heb. Er waren lovende reacties en ik mocht het nog wel eens doen….. Zo’n etentje organiseren dus…..

Photobucket

Gistermiddag zijn we naar Roden afgereisd om het Drents Seniorenorkest te beluisteren. Ze gaven een jubileumconcert omdat het korps 25 jaar bestaat. Er waren 2 keien van solisten uitgenodigd:  Marixc3xablle Streun en Judith Sportel. Marixc3xablle bespeelt met verve de trompet, terwijl Judith een prachtig stemgeluid heeft. Van de laatste heb ik een website op het www wat gevonden: klik. (Er staan o.a. geluidsfragmenten op van haar onlangs uitgekomen cd). Op youtube staan ook wat fragmenten van haar. Van Marixc3xablle kan ik niks gericht vinden. Ze speelt in het Holland Symfonia, maar heeft ook al bij Andrxc3xa9 Rieu in het orkest gespeeld. Een geweldige trompettiste.
Onnodig te zeggen, dat we erg genoten hebben van het concert.

Trompet

De komende week geen logjes op deze plek, en ook geen bezoekjes in weblogland. Want we gaan ons een paar dagen hier vermaken. We hopen dat het weer een beetje meewerkt, zodat we nog eens langs de zee kunnen "kuieren". We hebben er zin in!

7 thoughts on “Lekker recept en meer……….

  1. Die salade ziet er lekker en ook feestelijk uit. Dat recept ga ik pikken, illegaal of niet.

    Joh, jullie maken wel een feest van je leven zo te lezen. Lekker eten, mooi concert en nu al weer naar Texel. Het klinkt allemaal erg prettig.

    Veel plezier en tot later.

  2. Je recept heb ik opgeslagen …Leuk …komt straks met de Kerst wel van pas denk ik
    Leuk dat je kookkunst goed gewaardeerd is …daar doe je het toch voor he
    Nog een fijne zondag
    Groeten Sophia

  3. Corry ik wil ja allereerst bedanken voor het kaartje.
    Mens je kunt niet weten hoe goed me dat gedaan heeft.

    Dan heb ik nog een vraag over het lied
    “O store Gud ” van Artur Erikson.

    Mijn nicht, je weet wel die je een enorm plezier gedaan hebt met de link op You Tube was vrijdag hier, en ze vraagt zich af of dit nummer ook op ceedee te krijgen is.
    Zou jij dat misschien weten Corry.

    Als ik die ceedee te pakken kan krijgen maak ik haar heel blij.

    liefs van Muzzzzzzzzzzz

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

