Druk weekje

Even tijd om een berichtje te plaatsen. Wat heb ik een drukke week achter de rug, en het houdt maar niet op. Voordeel: het houdt je van de straat. Maar daar is dan ook alles (?) mee gezegd.

Vorige week dinsdag is er een echo gemaakt van mijn hart. Dit ter vergelijking met de echo van een half jaar geleden. Daarna moest ik een inspanningstest doen. In de volksmond ook wel fietstest genoemd. Terwijl je fietst wordt er elke 2 minuten een ecg gemaakt, wordt je bloeddruk gemeten en wordt het verzet van de fiets zwaarder gezet. Hijg, hijg, puf, puf. Maar het is gelukt. Als ik de komende tijd niks hoor, is er niks verontrustends aan de hand, en hoor ik over een half jaar van de cardioloog hoe de vlag erbij hangt.
Hier wordt de fietstest beschreven, compleet met foto’s.
De cardioloog had het bij mijn laatste bezoek aan hem trouwens wel weer uitgebreid over een operatie om de lekkende klep te vervangen.  Ik zit daar niet op te wachten, temeer daar dat een echt grote open-hart operatie is, compleet met een poos aangesloten zijn op een hart-longmachine. Nee, daar wacht ik nog wel even mee.

Photobucket

Kijk hij doet het nog…….

Verder druk geweest met bladruimen, dennennaalden ruimen, rommel van de lariks vegen, enz. enz. Mooie tijd, de herfst, prachtige kleuren in het bos, maar wel jaarlijks zo’n maand of twee de oprit vol naalden, bladeren enz.

Beukenbos_nov_2008_klein

Het beukenbos vlakbij ons huis.

Lariks_nov_2008_klein

en de lariks in onze tuin, die inmiddels alweer een stuk minder naalden heeft, dankzij de harde wind van afgelopen weekend.

Zondag  naar de Achterhoek geweest voor een verjaardag. We hebben op de heen- en terugreis een andere route gekozen, en het aantal kilometers eens opgenomen. Wat dacht je? Allebei precies 140 kilometer!
Zo hebben we op de heenreis de z.g. toeristenweg van Nijverdal naar Holten gereden. Wat hebben we daar genoten van de prachtige herfstkleuren. Het was heel zonnig weer, en dan is het dubbel genieten, kan ik je vertellen.

Het samenzijn met zwagers en schoonzussen is altijd gezellig. Maar dan moet je ’s avonds nog weer terug. Ook dat is goed verlopen en we konden wxc3xa8l heerlijk in ons eigen bed slapen. En niks slaapt lekkerder dan je eigen stekkie. Of niet dan?

Dit was het even voor nu. Tot de volgende keer!

6 thoughts on “Druk weekje

  1. Die test ben je kennelijk goed doorgekomen, Corry. Want je voelt zelf wel hoe het zit. Ik kan me trouwens voorstellen dat je die operatie voor je uitschuift. Het klinkt vrij pittig. Maar is het ook riskant?

    Mooie foto’s weer. Die kleuren zijn werkelijk prachtig. Maar jullie hebben dan ook zo ongeveer door het mooiste deel van Nederland gereden. De omgeving van Holten, Heino, Nijverdal ken ik van vroeger.

    Nog bedankt voor je vragen trouwens. Ik heb er nu 76. Vandaag staan er 18 gepubliceerd. De rest komt later.

    Groetjes (ook aan Johan)

    Willem

  2. Ja, Corr, zo’n operatie zou ik ook niet eerder willen geloof ik en de test was goed. Over een tijdje maar weer eens testen?
    Ja: It Fean = Heerenveen in het Fries. Het zuurkoolpakhuis was inderdaad een opslagplaats, voor zuurkool, maar later ook voor schildersmateriaal en nu woonhuis. Het ligt aan de Zuidkant van het trein/busstation hier bij ons.
    Mooie foto’s kun je weer maken van deze herfst hxc3xa8, ik loop ook steeds met mijn fototoestel in de hand.
    Groetjes,
    Hiltsje.

  3. Dat is geruststelling dat alles weer goed is !Wat fijn dat je toch nog tijd kan vinden im een berichtje te schrijven ! Hier heeft de gemeente al veel bladeren weggehaald , tja dat krijg je als er HOOG bezoek komt aankomend winter in de vorm van Sint en piet. Ben benieuwd zaterdag of ze die mensen massa kunnen verwerken
    groetjes Zwany

  4. Fijn dat je de test weer goed bent doorgekomen …zo te lezen best pittig
    Ja en dat je niet op die operatie zit te wachten kan ik begrijpen ….Geeft wachten geen risico ?
    Ja de herfst is dit jaar wel erg kleurrijk he ….ook hier genieten we er volop van …en als je dan onderweg ook nog zoveel moois ziet …dan is het dubbel genieten
    Sterkte met al je drukke bezigheden ….en we zien je hier wel weer verschijnen
    Een heel fijn weekend voor jullie …Groeten Sophia

  5. Hi there! Alles ok? Zo te lezen wel, het apk-tje is weer gebeurt en gelukkig hoeft er geen ingrijpend onderhoud te gebeuren. ’t Is wat he…met die kleppen.
    Hier is alles prima. Erg druk (hoe kan het anders) maar gezond en wel. Lars is aktief met boogschieten op het moment. Hij doet het heel goed en heeft er heel veel lol in. Het heeft even geduurt voor we een sport vonden waar hij z’n ei in kwijt kon, en dit was een grote wens. Maar nergens in de buurt een vereniging he…..
    Na speurwerk toch wat gevonden; vlakbij Humanitas. Hij schiet er heel wat af.
    En blad….hier is ook heel wat gevallen. Wat een prut, maar het meeste is nu wel afgevallen. Onze esdoorn was geweldig; net vuurwerk, zo rood/oranje.
    Doe kalm aan en groetjes van ons.
    Peli

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

