Vakantie 6

Vandaag weer een verhaal en foto’s van onze vakantie. Wat is die vakantie al lang geleden! 
Onze zoon is nu in Finland, maakt dezelfde reis als wij deden, en doet er verslag van op deze site. In zijn verslag van 5 aug vertelt hij over zandkastelen in Lappeenranta.  Die hebben wij ook bekeken en natuurlijk wat prentjes geschoten. Het thema was/is "Het wilde westen". Mooi verbeeld, maar vooral erg mooi gemaakt.

Finland
Bij het kampvuur.  Ugh…..

Finland
De postkoets. Mooi die paarden!

Finland

En de trein die daar ook nagemaakt was.

Ik ben erg benieuwd welke foto’s er op de site van onze zoon komen. En ook hoe die kunstwerken er nu, ca. 2 maanden later uit zien.

Dan nog wat foto’s van bloemen, die we maakten. Zomaar langs de weg, in de berm. Soms één grote bloemenpracht. Wij waren daar eind juni, dus volop zomer en dan bloeit er heel wat:

Finland

Finland Finland Finland

De koolzaad bloeide daar nog volop. In Nederland toen al lang uitgebloeid, maar wij konden er nog een keer van genieten. Deze foto maakten wij op onze laatste dag in Finland, vlakbij Helsinki.
Deze foto’s zijn maar een kleine greep uit al die plaatjes die we er "schoten".  Je blijft maar klikken op dat knopje op je toestel.

Zo, dat was het even weer. Later meer……..

Photobucket

8 thoughts on “Vakantie 6

  1. De bermbloei is nog steeds zo mooi, zo niet mooier momenteel, zo hier en daar een prachtige kleurencombinatie van tinten paars, geel wit en rood door elkaar. Heb er nog geen foto van gemaakt, toen de bloesem op zijn mooist was, was het licht niet mooi, en zoals je weet is het stoppen langs de weg niet altijd even goed veilig mogelijk. (wanneer er nauwelijks auto’s rijden hoef je ook niet veel parkeerplaatsen aan te leggen)
    Maar wie weet krijgen we nog een gelegenheid.
    vandaag waarschijnlijk niet, het licht is niet mooi, en het heeft zelfs geregent, maar goed, wie weet klaart het nog op 🙂

  2. Wat je al niet kunt met zand
    Mooie foto’s (uit de hand)
    En valt het je ook niet op
    Qua kleur is de natuur weer top

    En ook (’t is der mensen lering)
    Steeds de juiste kleurschakering
    Zonder dat een mens iets doet
    Maar gewoon, zo is het goed.

    Denk nu niet dat Plato lijdt
    Als hij jullie weer verblijdt
    Met een nieuwe WoW
    ’t Valt met het verdriet wat mee

    Maar het woord was wel “verdwijnen”
    En ik wilde graag verschijnen
    (Misschien tot mijn ongeluk)
    Met een zeer persoonlijk stuk

    Nee ik koester geen verdriet
    Maar echt over is het NIET
    Dat kost tijd, en die is kort
    ‘K hoop dat het straks beter wordt

    Lieve Corry én Johan
    Is dit wel voldoende dan?
    Morgen weer een vrolijk stuk
    Lees maar mee, tot mijn geluk

    Zo ook Plato graag hier leest
    Want uw stukjes zijn een feest.

    Groetjes

    Willem

    Dank voor

  3. Hoi Corry,
    Daar ben ik weer. Inderdaad al weer 3 weken terug van een schiterende vakantie, wél naar Noorwegen, Zweden en Finland geweest en ook nog naar onze kinderen die op vakantie in Zwitserland waren. We hebben genoten…. Aan loggen ben ik nog niet weer toegekomen. Als ik al mijn foto’s klaar heb, zet ik er een serie op. Met mijn moeder gaat het uitstekend, er is wel kans op kanker, maar over 4 maanden moet ze weer komen om te laten zien of de witte puntjes zijn gegroeid of niet. Ze is hier net een weekje geweest en heeft zich uitstekend vermaakt. Wij ook.
    Eerst maar een prettig weekend en tot later..
    Groetjes Hiltsje.

  4. Echt schitterende foto’s. Ik zou Finland wel eens in het “eggie” willen zien met een dik pak sneeuw! *grijns* En ik wil je nog enorm bedanken voor ook je lieve berichten tijdens onze Pelgrimstocht. *dikke knuffels*

  5. De natuur vind ik schitterend in Finland. Wij zijn naar daar gevlogen en hebben ginder een auto gehuurd. Maar vooraleer je landt op Vantaa, zie je echt de adembenemend mooie natuur van bovenaf.
    Schitterend.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

