Barbecook

Vorig weekend kregen we een wel heel speciaal cadeau van onze (klein)kinderen: Een barbecook barbeque, bestaande uit een gietijzeren vuurschaal (ook te gebruiken als terraskachel) en grillschaal. Plus nog een pook en een apparaatje waarmee je de handel schoon kunt maken na gebruik. Een z.g. 3 in 1 borstel. Je kunt er mee: krabben, schuren en afwrijven. Vrijdag hebben we  het apparaat ingewijd.

bij ons thuis

Eerst een vuur maken. D.w.z. een heleboel hout in de schaal, dan de fik erin (en dat vindt Johan helemaal het einde!). Als het vuur dan heet genoeg is, de grillschaal erop zetten, vlees, groente en/of aardappelschijfjes erop en als dat dan allemaal gaar is, lekker smikkelen. Volgens de omschrijving kun je er ook pizza’s op grillen. Moeten we ook nog maar eens proberen.

I.p.v. hout kun je natuurlijk ook bbq kooltjes gebruiken. Maar wij hebben hout zat……. Het eten was lekker, en wat gloeit zo’n vuurtje nog lang na!
Een leuk cadeau, waar we met z’n tweetjes best nog vaker van gaan genieten! Sterker nog, Johan is op dit moment alweer aan het vuurtje stoken! Zie maar:

bij ons thuis

De vuurhaard staat strategisch opgesteld bij een beeld, dat we kochten van het geld dat we uit de erfenis van mijn tante ontvingen. Over haar overlijden schreef ik  hier. Er was een klein geldbedrag dat onder de neven en nichten verdeeld werd, en van ons deel kochten we dus dit beeld. "Ontmoeting" werd het door de maker genoemd.  Of zou het toch "begroeting" zijn? Ik weet het niet meer. Maar wij vinden het mooi! En daar gaat het om. Plus een leuk aandenken aan tante.

Update 4-8-08:

Wie het beeld gemaakt heeft zou ik echt niet weten. We zagen het bij een tuincentrum, vonden het mooi en kochten het. Materiaal? Groot stuk steen en geweldig zwaar. Mooi glad geschuurd, de suggestie van Plato zou best wel kunnen kloppen. Ik ken die beeldjes uit dat Afrikaanse land namelijk ook. In Assen is een galerie waar ze beeldjes uit dat land  verkopen.
Wij vonden het gewoon een mooi beeld. En we vonden dat we van het geld van tante iets moesten kopen, en niet gewoon in de huishouding stoppen. Vandaar!

8 thoughts on “Barbecook

  1. Mooi beeld en het lijkt mij een geweldige barbecue. Als onze BB het begeven heeft komt er ook zo een !! Jammer dat het weer niet mee werkt, het is vandaag maar koud en regenachtig ! Nog een fijne zondag (avond) Zwany

  2. Meid zo`n barbecook is ook iets voor mij.
    Wat lekker dat fikkie!!!!!

    en je beeld….dat is nog eens een prachtige bestemming voor de erfenis.
    Wie is de maker Corrie???

  3. Een nuttig cadeau. Daar zul je met mooie dagen nog veel plezier van hebben.

    Dat beeld is mooi gestileerd. Ik ben ook wel nieuwsgierig wie het heeft gemaakt. Wat voor steensoort is het? Het doet me denken aan een klein beeldje van mij. Dat komt uit Zimbabwe.

    Zie ik daar links nog een beeld. Een eend misschien?

  4. Wat een geweldige uitvinding, die barbecook barbeque !!
    Gezellig ook lijkt me.
    (En lekker warm !)

    Het beeld is schitterend !
    Ik houd daar enorm van.
    Ooit ben ik eens met mijn zus naar Maya Wildevuur geweest en ik snap gewoon niet dat ik dat soort dingen niet eens vaker doe.

    Groet, Ali J.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

