Vakantie 5

Net voor het weekend nog gauw even een logje maken. Ik heb het zo schandalig druk! Eerst even vertellen, dat jongste kleindochter, die vorige week hier logeerde, vond dat oma toch echt op hyves bezig zou moeten zijn. En zij heeft mij geholpen om mij aan te melden, verteld, hoe en wat ik daar zoal kan doen. En die stomme oma snapte er niet veel van….. Maar ja, ik ben dan ook geen 12 meer, he? Maar nu heb ik niet alleen een weblog bij te houden, maar mioet ik ook nog geregeld op hyves rondstruinen. Pffff…. Vind je het dan gek dat ik zo druk ben?

Goed, alle gekheid op een stokje, ik zal nog eens even een paar mooie foto’s van onze vakantie plaatsen.

Begin ik met een foto van een heel bijzonder carillon. Gemaakt van porselein en te vinden in een restaurant, genaamd Vaskikello. Als je op de link klikt zie je een uitleg over dat restaurant en alle klokken daaromheen. Maar nu eerst mijn foto:

Finland

Wij hebben ook het geluid gehoord. Heel bijzonder. Dit klokkenspel was binnen te bewonderen, kopje koffie erbij en je kunt op je gemak alle soorten klokken en bellen bewonderen. Maar buiten stond ook van alles:

carillon buiten

Een heel speciaal carillon. Op gezette tijden kun je hem beluisteren.

kloktelefoon

Een wel heel speciale telefooncel. Apart he?

grote klokken

Die klokken kon je zelf in beweging zetten. Ik ben me rot geschrokken van het geluid. Je zit er wel vlakbij met je oren…..
Johan is nog naar boven geklommen, want daar staat een speeltafel waarmee je de klokken aan het werk kunt zetten. Heel bijzonder!

Sluit ik af met een foto van een weg in Midden-Finland. Als je daar zo rijdt begrijp je waarom de lampen van de auto verplicht aan moeten. Door de "deuken" in de weg kan het gebeuren dat je een auto niet ziet aankomen, die dan plotseling opduikt.
En de wolkenluchten waren zó mooi!

weg tussen Kuopio en Oulu

Mooi ook die schaduw- en zonpartijen op de weg.

Rest mij nog, jullie een goed weekend te wensen. Wij gaan feestvieren met kinderen en kleinkinderen. Wij zullen ons dus best vermaken!

6 thoughts on “Vakantie 5

  1. Die klokken zijn inderdaad heel bijzonder. Hoort zeker echt bij Finland. Hier zie je zoiets toch niet.

    Dat van die opduikende auto’s…tjee, je moet het lezen om het te kunnen bedenken. Ik zou er nooit op zijn gekomen.

  2. Hej Corry. Nee dat zijn geen tweeling. Ze verschillen 2 jaar.Als ze staan zie je het goed, het lengteverschil. Kun je me nog antwoord geven op mijn vraag over die achternaam? Natje xxx

  3. hey… ik had hier toch al geregaeerd ?
    verdwenenen :S

    ziet er erg leuk uit die klokkenbende, zal eens kijken of ik het in de route Kuopio – Oulu kan passen; in het oorspronkelijke plan is het wel heel erg om, maar het oorspronkelijke plan was slechts ge-ent op een groot meer, kan natuurlijk aangepast worden 😛 (meren zat 😛 )

  4. Onze camper staat ook klaar.
    We zullen aan de Ahr wel niet zulke spectaculaire dingen meemaken, maar we hebben er ontzettend veel zin in!

    Groetjes, Riny.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

