vervolg weekend

Ik had beloofd om gisteren al een logje te maken, maar ik was helemaal vergeten, dat we een dagje uit gingen. En ’s avonds had ik een vergadering, dus helaas moest er een dag gewacht worden op het vervolg.

Bij de pannenkoekenboerderij (in de buurt van Ruurlo) hebben ze ook heel lekker ijs. In een reactie schreef Riny daar al over. Ze hadden zoveel lekkere sorbets, etc in de aanbieding, dat we niet konden kiezen. Maar……. ze hadden xc3xa9xc3xa9n ijsje op de menukaart staan, die wij (Johan en ik) uiteindelijk besteld hebben. Het heet:

"Wie holt van mekaer ijs":
De omschrijving is: een romantisch ijsje voor 2 personen.

Wat waren we benieuwd wat we uiteindelijk voorgeschoteld zouden krijgen. Nou, dit:

wieholtvanmekaa.jpg mooi ijsje picture by corryjohan

Geserveerd met spetterende feestverlichting. Hilariteit  alom. 
Bovenop 2 dikke klodders slagroom met lange vingers en zure hartjes. De 2e laag: 2 bolletjes ijs, boerenjongens en gemengde vruchtjes. Onderop: 4 bolletjes ijs, gesuikerde en gekarameliseerde noten, kruim van schuimkoekjes.
Onnodig te zeggen, dat we samen heerlijk gesmuld hebben. Gelukkig is Johan helemaal gek op ijs, dus dat kwam helemaal goed voor hem. Smileyszoen
Riny: ook wat voor jullie??????

Bij het restaurant is ook nog een doolhof en voor de kinderen tot een jaar of 6  Het Kabouterpad. Een soort speurtocht denk ik.

annie albert

Het pad begint bij de restanten van een hele dikke boom, die is "uitgehold" 2 deuren erin gemaakt en daar kunnen de kinderen dus onderdoor lopen:

kabouterdeur

Heb je dus jonge (klein)kinderen, dan kan ik je deze uitspanning van harte aanbevelen!

Dan wens ik jullie nu allemaal een heel fijn weekend toe. Het weer schijn tamelijk goed te zijn. Afijn: we wachten maar af……

6 thoughts on “vervolg weekend

  1. Hallo Corry

    Geef mij ook zo`n ijsje heerlijk
    Je vroeg of ik het weekend mee bezig was voor de avond4daagse nu wij zijn er al vanaf 5 mei mee bezig al de scholen en de individuelen komen inschrijven de scholen wel via internet maar de vragen krijg je de laatse dagen van kan mijn kind nog bij school of moet het apart of de ouders komen tot ontdekking dat de medaille niet goed door gegeven is en dan spreek ik nog niet van morgenavond en donderdagavond dan komen er ook nog een heleboel die weer veranderingen willen wat niet altijd kan
    Dus je ziet het we zijn nog niet klaar je spreekt wel over zo`n 3000 a 4000 wandelaars

    Nu Corry ik wens je deze week een mooie week

    Groetjes van mij.

  2. oooo zo`n ijs(je)…..dat wil ik ook.
    en lawewelwezen…voor mij is Ruurlo dichtbij.
    Ik denk dat ik meneer Huismusje`1 dezer dagen eens ga verleiden tot het eten van zo`n roosmantisch ijsje.

  3. Wat een leuk en lekker ijsje !!
    Dat restaurant ga ik onthouden !!
    Leuk ook die uitgeholde boom met dat kabouter pad…leuk voor als de jongens groter zijn…hihi….alleen is t een beetje uit de buurt he …
    Fijne avond en morgen een fijne dinsdag
    Groeten Sophia

  4. Wat een leuk verhaal, Corry. Dat ijs is wel erg romantisch. En die kabouterboom is erg leuk. Ik wacht tot er kleinkinderen komen en dan ga ik er met ze heen. Kan nog wel een jaar of tien duren, schat ik.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

